Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Tελικά η ενσυναίσθηση βλάπτει;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
 
Καλημέρα, καλημέρα σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για την αγαπημένη μου ενσυναίσθηση.

Πρεσβεύοντας αυτήν την αρχή για χρόνια, φέτος συνειδητοποιήσα για πρώτη φορά κάποια πράγματα και θα ήθελα να τα μοιραστώ μαζί σας.

Η ενσυναίσθηση ουσιαστικά είναι όταν μπαίνεις στη θέση του άλλου, "φοράς" τα παπούτσια του και προχωράς. Κατανοείς τις σκέψεις του άλλου, τα συναισθήματα του και κατά κάποιο τρόπο ταυτίζεσαι.


Κατανοήσα λοιπόν πως:

  • Είναι πανέμορφο να έχεις ενσυναίσθηση για τον άλλο, αλλά μέχρι εκεί που δεν καταπατείται η δικιά σου ελευθερία και τα δικά σου δικαιώματα.
  • Είναι σημαντικό να αφουγκράζεσαι  τον άλλον, να αισθάνεσαι τα συναισθήματα του, να ακούς τα παράπονα του, τη γκρίνια του αλλά όταν αυτό γίνεται κατά επανάληψιν να σταματάς γιατί αυτό μετά οδηγεί σε τοξικότητα που επηρεάζει εσένα και μόνο!
  • Το να είσαι ενσυναισθητικός συνέχεια, μερικές φορές σε οδηγεί σε  ανιδιοτελές σημείο που δεν το αντιλαμβάνεσαι επιβαρύνοντας έτσι τον εαυτό σου.
  • Πολλές φορές με το να παίρνεις αρνητική ενέργεια από τα προβλήματα όλων υπάρχουν στιγμές που αρρωσταίνει και σωματικά και ψυχικά
Τι μπορούν να κάνουν όμως οι ενσυναισθητικοί άνθρωποι για να διατηρήσουν την ισορροπία τους:
  • Να μάθουν να διακρίνουν τα δικά τους συναισθήματα και να τα ξεχωρίζουν από του άλλου
  • Να αγαπούν και να φροντίζουν τον εαυτό τους και να έχουν ενσυναίσθηση πρώτα από όλα για τους ίδιους. 
  • Να μάθουν να λένε όχι και να βάζουν τα όρια τους χωρίς να σκέφτονται αν θα στεναχωρήσουν κάποιον
Η ενσυναίσθηση για μένα είναι ότι σημαντικό υπάρχει σε αυτόν τον κόσμο, θεωρώ πως αν την είχαν λίγο όλοι οι άνθρωποι, ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος, αλλά δυστυχώς όσο μεγαλώνω καταλαβαίνω πως ελάχιστοι άνθρωποι αφήνουν το εγώ τους για να μπουν
 στη θέση του άλλου.
Η ενσυναίσθηση δεν βλάπτει, απλά αυτός που την έχει θα πρέπει να φροντίζει αρκετά τον εαυτό του και να ακούει τις ανάγκες του. Ας θυμόμαστε πως αν εμείς δεν είμαστε καλά, πόσο μπορούμε να βοηθήσουμε τους άλλους!

Καλή συνέχεια!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου