Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κηπουρική και παιδί

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλημέρα, καλημέρα σήμερα μιλώντας με μια φίλη για την αξία της κηπουρικής στα παιδιά και μετά από παρότρυνση της σκέφτηκα να δημιουργήσω αυτό το άρθρο.

Σκέφτηκα πως τώρα που τελειώσαν τα σχολεία έχουμε άπλετο χρόνο με τα παιδιά μας να επενδύσουμε σε νέες εποικοδομητικές δραστηριότητες.

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, παιδιά που μεγαλώνουν μέσα στο πράσινο και ασχολούνται με την κηπουρική έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες όταν μεγαλώσουν να γίνουν ήρεμοι άνθρωποι σε σχέση με αυτούς που δεν είχαν καμία επαφή.

Τι προσφέρει λοιπόν η κηπουρική 

Το παιδί:

  1.  Εξασκείτε στην υπομονή και  μαθαίνει πως τίποτα δεν χτίζεται αμέσως. Εκπαιδεύεται  πως  για όλα τα πράγματα πρέπει να περιμένουμε για να απολαύσουμε τους κόπους μας
  2. Έχει  θετική ενέργεια. Η επαφή με την γη, το σκάλισμα στο χώμα δημιουργεί αισθήματα εφορίας.
  3. Μαθαίνει τα συναισθήματα. Το παιδί γίνεται χαρούμενο όταν κάτι φυτρώνει, αλλά απογοητεύεται όταν κάτι δεν πάει καλά.
  4. Κατανοεί πως όλα έχουν αρχή μέση τέλος. Πως υπάρχει η γέννηση από το σπόρο, αλλά και ο θάνατος με τον μαρασμό. Ουσιαστικά όλα αυτά είναι μια πρόβα για την αληθινή ζωή και την εκμάθηση του κύκλου της ζωής.
  5. Καλλιεργεί  την ανάληψη της ευθύνης, αφού  μαθαίνει  στο παιδί πως πρέπει να φροντίζει κάτι για να συνεχίζει να υπάρχει και να αναπτυχθεί.
  6. Ενισχύει την συνεργασία μεταξύ γονέα-παιδιού με αποτέλεσμα το παιδί να αποκτήσει περισσότερο αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση.
  7. Μαθαίνει να τρώει υγιεινά 
  8. Μαθαίνει να σέβεται το περιβάλλον
Ιδιαίτερα στα παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού ή έχουν νοητική στέρηση η ακόμα και άλλες δυσκολίες η κηπουρική τους βοηθάει καθώς:

  1. Ενισχύει την λεπτή και την αδρή κινητικότητα
  2. Ενισχύει τον προσανατολισμό στο χώρο αλλά και στο χρόνο
  3. Ενισχύει την συγκέντρωση
  4. Ενισχύει την έκφραση των συναισθημάτων
  5. Ενισχύει το γνωστικό επίπεδο καθώς, το παιδί μέσα από αυτές τις διαδικασίες μπορεί να μάθει τα φρούτα, τα λαχανικά, το φαινόμενο του θερμοκηπίου ακόμα και τις εποχές μέσω της άνθισης των λουλουδιών.
  6. Αποκτά ενδιαφέροντα
Ας θυμόμαστε πως τα παιδιά από βρεφική ηλικία μπορούν να συμμετέχουν σε απλές διαδικασίες κηπουρικής όπως κρατώ το λάστιχο, σκαλίζω χώμα. Σε μεγαλύτερες ηλικίες για να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον της κηπουρικής μπορεί ο γονιός να επιλέγει τα φυτά μαζί με το παιδί του.

Τέλος έχουμε μιλήσει πολλές φορές μέσα απο το blog ότι μεγάλο ρόλο στη ζωή παίζει  η μίμηση. Θα δείτε πως εάν εσείς ασχολείστε με αυτές τις διαδικασίες αυθόρμητα θα ακολουθήσει και το παιδί σας!

Καλή συνέχεια!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου