Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανεξάρτητη εργασία: Τι είναι, οφέλη, πως μπορούμε να την αναπτύξουμε

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Kαλησπέρα, εύχομαι όλοι να είστε καλά και ήρεμοι. 

Σήμερα θα μιλήσουμε για το πόσο σημαντική είναι η ανεξάρτητη εργασία για τα παιδιά.

Τι σημαίνει η ανεξάρτητη εργασία;

Η ανεξάρτητη εργασία είναι όταν το παιδί μπορεί και εκτελεί  μια εργασία μόνο του στην καθημερινότητα του.

 Η εργασία αυτή μπορεί να είναι απλή (πχ: Το παιδί φτιάχνει ένα παζλ) αλλά και πιο σύνθετη (πχ:  Το παιδί κάνει εργασίες για το σχολείο μόνο του).

Τα οφέλη της ανεξάρτητης εργασίας για το παιδί :

Το παιδί μέσω της ανεξάρτητης εργασίας μαθαίνει να:

Επιλύει προβλήματα

Αποδέχεται πως τα λάθη είναι μέσα στη ζωή και είναι φυσιολογικά

Κατακτά το μηχανισμό του αυτόελέγχου και της Αυτοδιόρθωσης

Ενισχύεται η αυτοπεποίθηση του

Διεγείρεται το ενδιαφέρον του για την μάθηση

 Ζητάει βοήθεια αν χρειαστεί

Ποια στάδια μπορούμε να ακολουθήσουμε για την ανεξάρτητη εργασία:

Η ανεξάρτητη εργασία σίγουρα δεν κατακτιέται αμέσως και πρέπει να περάσει κάποια στάδια.

Αρχικά είμαστε δίπλα στο παιδί και το αφήνουμε να  δουλεύει μόνο του και το καθοδηγούμε όποτε χρειαστεί.  

Στο επόμενο στάδιο μπορούμε να εξηγήσουμε στο παιδί τι πρέπει να κάνει και να απομακρυνόμαστε σιγά σιγά από κοντά του. Σημαντικό σε αυτό το στάδιο είναι να παραμένουμε στο χώρο για τυχόν απορίες.


Στο τελευταίο στάδιο και όταν έχει  εξοικειωθεί γενικά με την ανεξάρτητη εργασία το παιδί,  μπορούμε να αποχωρήσουμε και από τον χώρο που εργάζεται.

Σημαντικό  για την ανεξάρτητη εργασία είναι αφενός  να εμφυσήσουμε στο παιδί πως μπορεί να τα καταφέρει και αφετέρου να του δείξουμε πως μπορεί να το κάνει.

Θα πρέπει να θυμόμαστε πως το παιδί χρειάζεται οργάνωση και είμαστε εμείς οι σημαντικοί άλλοι που θα τον βοηθήσουμε σε αυτήν.

Καλή συνέχεια!!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου