Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ενισχύοντας την μάθηση: Διασκεδαστικές δραστηριότητες με γλωσσοπιέστρα και άλλα υλικά

 Γράφει η Παπαδαοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα καλησπέρα, σήμερα θα παρουσιάσουμε κάποιες ασκήσεις με γλωσσοπιέστρα που μπορούν να γίνουν από όλους (θεραπευτές, γονείς, εκπαιδευτικούς) διεγείροντας το ενδιαφέρον των παιδιών για τη μάθηση και για εμπέδωση δεξιοτήτων.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τις δραστηριότητες

Διάκριση φωνημάτων:

Αρχικά γράφουμε πάνω στα γλωσσοπιέστρα λέξεις με φωνήματα που θέλουμε το παιδί να διακρίνει και ύστερα το παιδί είτε με μαγνητικά γράμματα, είτε με μανταλάκια που έχουμε γράψει τα φωνήματα που θέλουμε να διακρίνει τοποθετεί τα σωστά.

Σειροθέτηση αριθμών:

Πάνω στα γλωσσοπιέστρα γράφουμε τους αριθμούς με μαρκαδόρους και επιλέγουμε ποιοι θέλουν να λείπουν. Πχ: 1 – 3 – 5- 7-8-9-. Ταυτόχρονα  μπορούμε να γράψουμε πάνω σε μανταλάκια τους αριθμούς που λείπουν και άλλους ώστε το παιδί να βρει τον κατάλληλο μέσα από ένα σύνολο. Βάζουμε τα μανταλάκια σε ένα κύπελλο και αφήνουμε το παιδί να ψάξει. Όταν το παιδί «ανακαλύψει» τον κατάλληλο μανταλάκι το τοποθετεί στο γλωσσοπίεστρο. Αν δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε μανταλάκια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μαγνητικούς αριθμούς
Καταλήξεις  Ορθογραφίας:
Γράφουμε πάνω στα γλωσσοπιέστρα λέξεις με καταλήξεις που δυσκολεύεται το παιδί και  ταυτόχρονα
στα μανταλάκια γράφουμε τις σωστές καταλήξεις. Βάζουμε τα μανταλάκια σε ένα κύπελλο και αφήνουμε το παιδί να ψάξει. Όταν το παιδί «ανακαλύψει» τον κατάλληλο μανταλάκι το τοποθετεί στο γλωσσοπίεστρο. Είναι βοηθητικό, να δουλεύουμε όχι πολλές καταλήξεις μαζί αλλά μια-μια ώστε να επιτευχθεί πιο άμεσα η εμπέδωση.
Μαθαίνοντας Γραμματική:
Μπορούμε να γράψουμε πάνω στα γλωσσοπιέστρα ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα κτλ και να κάνουμε διάκριση σε χρόνους, γένη, εγκλίσεις.
Ενώνοντας τα μισά ή σχηματισμός γραμμάτων:
Ζωγραφίστε σε ένα γλωσοπιέστρο μισά σχήματα, μισά γράμματα, μισούς αριθμούς και σε ένα άλλο γλωσσοπιέστρο τα άλλα μισά. Αφήστε το παιδί, να τα βρει και να τα ενώσει. Αυτό θα βοηθήσει αφενός στη γνώση των παραπάνω, αφετέρου θα ενισχύσει την οπτική διάκριση του παιδιού.
Επίσης, μπορούμε με γλωσσοπίεστρα να σχηματίσουμε γράμματα, αριθμούς, σχήματα, πρόσημα.
Γνώση Χρωμάτων:
Ζωγραφίστε με μαρκαδόρους τα γλωσσοπιέστρα και κάντε εξάσκηση στα χρώματα που θέλει το παιδί να μάθει. Επιπρόσθετα, μπορεί να ταυτίσει κιόλας με κυπελάκια, μανταλάκια κτλ.
Θα πρέπει να θυμόμαστε πως χρειάζεται παιχνίδι για να επιτευχθεί η μάθηση
Καλή διασκέδαση!!





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου