Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ιδέες για Αυτοσχέδια Χριστουγεννιάτικά Παιχνίδια : Τι δεξιότητες αναπτύσσει το καθένα

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, όπως σας υποσχέθηκα λίγο πριν από τα Χριστούγεννα  επιστρέφω με προτάσεις για Χριστουγεννιάτικά αυτοσχέδια  παιχνίδια  όπου μπορούμε να τα φτιάξουμε μόνοι μας με σκοπό να διασκεδάσουμε και να μάθουμε μαζί με τα παιδιά μας. Θυμηθείτε πως τα παιδιά στις γιορτές αναζητούν και χαίρονται τον ποιοτικό χρόνο με τους σημαντικούς ανθρώπους για τη ζωή τους!!

Κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες ακολουθούν:

  • Χριστουγεννιάτικο Κουίζ: Δημιουργήστε ένα κουίζ με ερωτήσεις που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα. Μπορείτε να περιλαμβάνετε ερωτήσεις για τις παραδόσεις, τις συνήθειες, τα τραγούδια και τα δώρα. Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στην ανάγνωση καθώς και στις γενικές γνώσεις των παιδιών για τα ήθη και τα έθιμα. Επίσης αν τα παιδιά βοηθήσουν στη σύνθεση των ερωτήσεων θα αναπτύξουν την κριτική σκέψη και την γραφή τους αν συμμετέχουν στη συγγραφή ερωτήσεων.
  • Χριστουγεννιάτικη Ιστορία: Καθίστε γύρω από το τζάκι η από το τραπέζι και φτιάξτε μια Χριστουγεννιάτικη ιστορία. Κάθε άτομο προσθέτει ένα τμήμα της ιστορίας. Αυτή η δραστηριότητα βοηθάει στην έκφραση του προφορικού λόγου, στην ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
  • Χριστουγεννιάτικο Bingo: Δημιουργήστε κάρτες Bingo με χριστουγεννιάτικα στοιχεία όπως στολίδια, χιονάνθρωποι, δέντρα και καμπανούλες. Κρύψτε τα και βρείτε τα. Επίσης μπορείτε να τα μετρήσετε ή να τα ταξινομήσετε. Αυτή η δραστηριότητα βοηθάει στη μνήμη, στην αδρή και λεπτή κινητικότητα καθώς και στη λογικομαθηματική σκέψη.
  • Χριστουγεννιάτικο Κρυπτόλεξο: Δημιουργήστε ένα κρυπτόλεξο με λέξεις που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα. Οι συμμετέχοντες μπορούν να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τις λέξεις με γρήγορη ταχύτητα. Αυτή η δραστηριότητα βοηθάει στην ταχύτητα επεξεργασίας, στην ανάγνωση, στην ανάπτυξη λεξιλογίου καθώς και στην επεξεργασία της ορθής γραφής των λέξεων. Ενναλακτικά για μεγαλύτερα παιδιά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και σταυρόλεξο με ερωτήσεις από Χριστούγεννα.
  • Μαθηματικά με Χριστουγεννιάτικο Κουίζ: Δημιουργήστε μαθηματικά προβλήματα με θέμα τα Χριστούγεννα. Για παράδειγμα, μπορείτε να ρωτήσετε πόσα δώρα έχει ο Άγιος Βασίλης αν έχει 5 σάκους με 8 δώρα ο καθένας. Αυτή η δραστηριότητα βοηθάει στην λογικομαθηματική σκέψη, στην ανάγνωση καθώς και στην εκμάθηση των λέξεων κλειδιών για τις πράξεις όπου πρέπει να ακολουθούν στα προβλήματα. Ενδιαφέρον θα ήταν τα προβλήματα να ήταν ζωγραφισμένα ώστε να είναι πιο ελκυστικά για τα παιδιά.
  • Δημιουργία Χριστουγεννιάτικου Αλφάβητου: Καλέστε τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα αλφάβητο με λέξεις που αρχίζουν από κάθε γράμμα του αλφαβήτου και σχετίζονται με τα Χριστούγεννα. Ιδανικό παιχνίδι για παιδιά της προσχολικής και της πρώτης σχολικής ηλικίας. Αυτή η δραστηριότητα βοηθάει στη φωνολογική ενημερότητα όπου από τις πιο σημαντικές δεξιότητες σε αυτήν την ηλικία. Επίσης βοηθάει στην εκμάθηση γραμμάτων και ήχων όπως και στην παρατηρητικότητα.

Από τα παραπάνω βλέπουμε πως αυτά τα παιχνίδια μπορούν να διασκεδάσουν και να ενθαρρύνουν την μάθηση σε αυτήν την περίοδο.

Εσείς τι θα επιλέξετε;;

Καλά Χριστούγεννα σε όλους με υγεία, αγάπη, ειλικρίνεια, αληθινές σχέσεις, εν συναίσθηση και όμορφες στιγμές!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου