Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Να κάνει επανάληψη στα μαθήματα το παιδί μου τα Χριστούγεννα;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα σε όλους ελπίζω να είστε καλά!!

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα όπου οι μικροί μας φίλοι τα περιμένουν με ανυπομονησία για να παίξουν, να χαρούν και να ξεσαλώσουν!!

Πολλοί γονείς αναρωτιούνται αν αυτές τις μέρες θα βοηθούσε μια επανάληψη στα μαθήματα!! 

Θα ήταν όμως ωφέλιμη για το παιδί μια επανάληψη;

Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη απάντηση γιατί όπως έχω επισημάνει αμέτρητες φορές κάθε οικογένεια είναι μοναδική, διαφορετική με τις δικές της ξεχωριστές ανάγκες!! 

Ποιοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν για πιθανή επανάληψη της ύλης;

  1. Η ηλικία του παιδιού
  2. Οι ακαδημαϊκές ανάγκες,
  3. Η πίεση που ασκείται στο παιδί
  4. Οι προσωπικές προτιμήσεις του παιδιού.
Ποιοι άλλοι παράγοντες παίζουν ρόλο;

  • Ανάγκες και Πίεση: Αν το παιδί σας έχει αυξημένη πίεση λόγω πολλών εργασιών ή εξετάσεων, μπορεί να χρειάζεται μια περίοδο ξεκούρασης. Αντίθετα, αν υπάρχουν κενά στις γνώσεις του, η επανάληψη μπορεί να είναι επωφελής.
  • Σημασία των Διακοπών: Τα Χριστούγεννα αποτελούν και χρόνο για χαλάρωση, διασκέδαση και συναισθηματική ανανέωση. Είναι εξίσου σημαντικό να επιτραπεί στο παιδί να απολαύσει αυτές τις στιγμές χωρίς πίεση. Θυμηθείτε τι θα θέλατε εσείς σαν παιδί.
  • Κοινή Απόφαση: Συζητήστε με το παιδί σας την ιδέα της επανάληψης και ακούστε τις απόψεις του. Είναι σημαντικό να νιώθει ότι έχει έναν ρόλο στη λήψη αποφάσεων για την εκπαίδευσή του. Ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας για εμένα αντιμετωπίστε το παιδί και αποδεχτείτε το σαν ένα ισότιμο μέλος της οικογένειας.
Πως μπορεί να ενσωματωθεί η επανάληψη με διασκεδαστικό τρόπο;
  • Μέσω των εκπαιδευτικών παιχνιδιών: Μπορείτε να ενσωματώσετε την εκπαίδευση στα Χριστούγεννα μέσω διασκεδαστικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών ή δραστηριοτήτων, που θα ενισχύσουν τις γνώσεις του παιδιού χωρίς να το αντιμετωπίσει το ίδιο σαν "υποχρέωση" ή σαν μια αγγαρεία.
  • Μέσω της δημιουργικότητας και της έκφρασης: Οι διακοπές προσφέρουν ευκαιρίες για το παιδί σας να εκφράσει τη δημιουργικότητά του μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων, όπως ο σχεδιασμός και η κατασκευή χειροτεχνίας
  • Μέσω της αναγνώρισης παραδόσεων: Μέσα από τη συμμετοχή σε παραδοσιακές δραστηριότητες και εκδηλώσεις, το παιδί σας μπορεί να κατανοήσει τη σημασία των παραδόσεων και των εορτών.
Το κλειδί είναι να βρείτε μια ισορροπία που να αντικατοπτρίζει τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του παιδιού σας, διατηρώντας παράλληλα το πνεύμα των διακοπών.
Εσείς τι λέτε θα βοηθούσε το δικό σας παιδί μια επανάληψη;

Θα επιστρέψω με αυτοσχέδια παιχνίδια για τα Χριστούγεννα.

Να είστε καλά!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου