Πρώτο θρανίο: Τιμωρία η βοήθεια για παιδιά με δυσκολίες;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

 Το να τοποθετούνται τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο πρώτο θρανίο έχει αρκετά οφέλη για την υποστήριξη της μάθησής τους και της συγκέντρωσής τους. Αυτή η στρατηγική εφαρμόζεται συχνά σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ελλειμματική προσοχή, ή άλλες προκλήσεις, ωστόσο θέλω να τονίσω πως είναι σημαντικό ο τρόπος που αυτό γίνεται από τη μεριά του εκπαιδευτικού αν δεν είναι επιλογή του παιδιού. Θέλει διακριτικό τρόπο χωρίς σε ολόκληρη την τάξη να ανακοινωθούν οι δυσκολίες του παιδιού. 

Κάποια τεχνική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι θέσεις να αλλάζουν για όλους τους μαθητές.

Οι πιο σημαντικοί λόγοι που βοηθάει το πρώτο θρανίο τα παιδιά είναι οι εξής:

1. Μειωμένα ερεθίσματα

  • Στο πρώτο θρανίο, τα παιδιά είναι πιο κοντά στον εκπαιδευτικό και μακριά από ερεθίσματα που μπορεί να προέρχονται από άλλους μαθητές ή από το περιβάλλον της αίθουσας. Αυτό βοηθάει τα παιδιά να συγκεντρωθούν καλύτερα στην διδασκαλία.

2. Καλύτερη οπτική επαφή με τον εκπαιδευτικό

  • Η οπτική επαφή με τον εκπαιδευτικό είναι σημαντική, καθώς διατηρεί την προσοχή των παιδιών και ενισχύει τη σύνδεση με το μάθημα. Επίσης, τους επιτρέπει να παρακολουθούν καλύτερα τις εκφράσεις και τις κινήσεις του εκπαιδευτικού, κάτι που μπορεί να διευκολύνει την κατανόηση.

3. Εύκολη πρόσβαση σε βοήθεια

  • Τα παιδιά στο πρώτο θρανίο μπορούν να ζητήσουν βοήθεια πιο άμεσα όταν έχουν απορίες ή δυσκολίες. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρατηρήσει τις ανάγκες τους πιο γρήγορα και να παρέμβει όταν χρειάζεται.

4. Ενίσχυση της συμμετοχής

  • Τα παιδιά που κάθονται μπροστά ενθαρρύνονται να συμμετέχουν περισσότερο στο μάθημα, είτε απαντώντας σε ερωτήσεις είτε αλληλοεπιδρώντας με τον δάσκαλο.  Η ενεργή συμμετοχή βελτιώνει την αυτοπεποίθησή τους, τη μαθησιακή εμπειρία και το κίνητρό τους.

5. Καλύτερη ακουστική πρόσβαση

  • Τα παιδιά που κάθονται στο πρώτο θρανίο ακούνε πιο καθαρά τον εκπαιδευτικό, γεγονός που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για παιδιά με δυσκολίες στην κατανόηση των οδηγιών ή προβλήματα με την συγκέντρωση.

6. Ανάληψη ευθύνης

  • Το να κάθεσαι μπροστά συχνά κάνει τα παιδιά να νιώθουν ότι βρίσκονται σε μια θέση με μεγαλύτερη ευθύνη, καθώς είναι πιο ορατά στον εκπαιδευτικό και στους συμμαθητές τους. Αυτό μπορεί να βελτιώσει τη συμπεριφορά και τη δέσμευσή τους στο μάθημα.

Συμπερασματικά,  η τοποθέτηση στο πρώτο θρανίο είναι μια απλή αλλά αποτελεσματική παρέμβαση που μπορεί να βελτιώσει την απόδοση και τη συγκέντρωση των παιδιών που δυσκολεύονται στο σχολικό περιβάλλον.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;