Κυριακή, 30 Ιουλίου 2017

Κατανόηση κειμένου σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν προβλήματα αφενός στην ανάγνωση και αφετέρου στην κατανόηση.

Πολλές φορές διαβάζουν χωρίς να καταλαβαίνουν το νόημα, καθώς διαβάζουν με αργό ρυθμό-συλλαβιστά χωρίς να τηρούν τα σημεία στίξης.

Υπάρχουν όμως τρόποι τα παιδιά να βελτιώσουν το μηχανισμό της κατανόησης!
Κάποιοι από αυτούς είναι:
  • Διαλέγουμε κείμενα που απευθύνονται σε παιδιά μικρότερης ηλικίας ώστε  το παιδί να εξοικειωθεί  με την κατανόηση.
  • Ξεκινάμε με τραγούδια ή παραμύθια  που αρέσουν στο παιδί για να μας πει τι κατάλαβε. Ενισχύουμε τη διαδραστική μέθοδο!
  • Αφήνουμε το παιδί να επιλέξει κείμενα του ενδιαφέροντος  του,ώστε να έχει κίνητρο.
  • Κόβουμε το κείμενο σε μικρές ενότητες και στη συνέχεια μαζί με το παιδί σημειώνουμε την κεντρική ιδέα της ενότητας.
  • Ρωτάμε το παιδί αν έχει άγνωστες λέξεις και στη συνέχεια του επιτρέπουμε να βρει τη σημασία είτε με τη βοήθεια του λεξικού, είτε με τη βοήθεια του υπολογιστή.
  • Λέμε στο παιδί κάτι μη αληθινό και το ρωτάμε εάν συμφωνεί. Αυτό είναι καλό να γίνει κιόλας από την πρώτες προτάσεις του κείμενου που διαβάζει το παιδί ώστε να δούμε το επίπεδο της κατανόησης του.
  • Συνοδεύουμε το κείμενο με εικόνες που είναι κατάλληλες για την ηλικία του παιδιού.
  • Ενθαρρύνουμε  το παιδί να ζωγραφίσει έναν ήρωα που θυμάται από την ιστορία.
  • Αναπτύσσουμε  τη κριτική σκέψη του παιδιού, ρωτώντας του ένα εναλλακτικό  τέλος η ακόμα και αρχή.
  • Δίνουμε ερωτήσεις συμπλήρωση κενών ή επιλογής για διευκόλυνση του παιδιού.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο στόχος της εκπαίδευσης στη παιδική ηλικία είναι να ενεργοποιήσει την περιέργεια και την επιθυμία του ίδιου του μαθητή να μάθει!









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου