Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χρήματα και Παιδί

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Πως μπορούμε να μάθουμε στα παιδιά τα χρήματα;

Σε ποια ηλικία μπορούμε να αρχίσουμε την εκμάθηση;

Τα χρήματα είναι μια βασική δεξιότητα που το παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει ώστε να είναι λειτουργικό και ανεξάρτητο στην καθημερινότητα του.

Το παιδί  μπορεί να έρθει σε επαφή με τα χρήματα περίπου από την ηλικία 4-5 μέσω του συμβολικού παιχνιδιού όπου θα μπορέσει να αναπαραστήσει ρόλους και καταστάσεις της καθημερινής ζωής. Μπορείτε μαζί με το παιδί να παίξετε "μαγαζί" ή "εστιατόριο" με παιχνίδια όπως: Ταμειακές μηχανές, κουζίνες, "ψεύτικα" χρήματα.  Όσο περνάει ο καιρός και το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι μπορείτε πια να χρησιμοποιείτε περιορισμένα "χρήματα" για να καταλάβει το παιδί ότι τα χρήματα δεν διαρκούν για πάντα.

Σε αυτό βοηθάνε πολύ και οι συμφωνίες με τα παιδιά πριν επισκεφτείτε ένα κατάστημα. Δηλαδή υπενθυμίζετε  στο παιδί ότι έχει 1-2 επιλογές για να αγοράσει κάποιο προϊόν.
Επίσης  σε αυτήν την ηλικία μπορείτε να εντάξετε την  απλή ταξινόμηση των χρημάτων, δηλαδή το παιδί να ταξινομεί τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα ανάλογα το χρώμα τους και τα συμβολά τους.


Στην ηλικία των 6-7 τα παιδιά μπορούν  να εξασκηθούν στην αξία των χρημάτων μέσω των επιτραπέζιων παιχνιδιών όπως: "μονόπολη," "μικρές αγορές", "έρχεται η τρόικα", "πλαστικά χρήματα".
Επιπλέον ενθαρρύνεται το παιδί να διαβάσει μαζί σας κάποια βιβλία που κυκλοφορούν στο εμπόριο ώστε  να κατανοήσει την έννοια των χρημάτων. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι το βιβλίο: "Τα χρήματα δεν τα σπαταλάμε".
Επιπρόσθετα σε αυτήν την ηλικία  εισάγετε τον κουμπαρά στη ζωή των παιδιών και δώστε τους κέρματα που δεν χρειάζεστε ή  προτρέψτε  να αποταμιεύουν τα χρήματα που παίρνουν από τους συγγενείς ή από γιορτές κάλαντα κτλ. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί στα παιδιά ότι ένα μέρος των χρημάτων είναι καλό να ξοδεύονται για τις ανάγκες μας και το άλλο να αποταμιεύονται!

Στην ηλικία των 7-10 τα παιδιά είναι καλό να ενθαρρύνονται για συναλλαγές σε μέρη όπως:φούρνος, σουπερμάρκετ, μανάβης, κυλικείο του σχολείου, με αποτέλεσμα αφενός να μάθουν την ρεαλιστική αξία των χρημάτων και αφετέρου να εκπαιδευτούν στις συναλλαγές που θα βοηθήσουν στη λειτουργικότητα και στην αυτονομία τους.
Μια άλλη πρόταση είναι να γράφετε σε συνεργασία με το παιδί τη λίστα των αγορών ώστε το ίδιο αφενός να δει τα προϊόντα που χρειάζεται η οικογένεια και αφετέρου να εξασκείται στη γραφή.
Είναι η κατάλληλη  ηλικία το παιδί να επισκεφτεί ένα κατάστημα τράπεζας ώστε να κατανοήσει καλύτερα τον "κόσμο" των χρημάτων.

Στην ηλικία των 10 και άνω τα παιδιά είναι ώριμα επαρκώς ώστε  να διαχειριζόντουσαν ένα ποσό την εβδομάδα σαν χαρτζιλίκι.
Είναι σημαντικό  τα παιδιά να παίρνουν τις αποφάσεις όσο λανθασμένες και να είναι ώστε να καταλάβουν την ευθύνη της διαχείρισης χρημάτων.
Επιπρόσθετα  είναι εξαιρετικά  χρήσιμο να μιλήσουμε στα παιδιά για τις πιστωτικές κάρτες, τα δάνεια και τους κινδύνους που ελλοχεύουν.

Για άλλη μια φορά θα επισημάνω ότι γίνεται εσείς το παράδειγμα για τα παιδιά σας, ώστε να εκπαιδευτούν με το σωστό τρόπο στην εκπαίδευση και διαχείριση χρημάτων!







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Οδηγίες για εκπαιδευτικούς όπου έχουν στην τάξη τους παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά με υγεία, αγάπη και όμορφες στιγμές με συνεργασία όλων μας. Σήμερα, σκέφτηκα να αναπτύξουμε ένα θέμα σχετικά με τους εκπαιδευτικούς και την αντιμετώπιση τους σε σχέση με τις  μαθησιακές δυσκολίες, καθώς η σχολική χρονιά ξεκινά. Πριν ξεκινήσουμε θα ήθελα να σημειώσω πως ο όρος μαθησιακές δυσκολίες είναι μια ομπρέλα π ου περιέχει ανομοιογενές διαταραχές με διαφορετικά χαρακτηριστικά.  Συνήθως π εριλαμβάνει παιδιά με νοητικές δυσκολίες, που εκδηλώνουν  γενικευμένες δυσκολίες μάθησης,   παιδιά με  συναισθηματικά ή συμπεριφοράς προβλήματα  τα οποία εμποδίζουν συνολικά τη μάθησή τους, παιδιά με κανονικές ή αυξημένες νοητικές ικανότητες, που έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή ή στη λογικομαθηματική σκέψη ή ακόμα και παιδιά που έχουν μια μαθησιακή δυσκολία όπου η εμφάνισή  της γίνεται σαν αποτέλεσμα μιας άλλης διαταραχή όπως αυτισμός, διαταραχή ελλειμμα