Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επανάληψη το Καλοκαίρι: Ναι ή οχι;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη



Λοιπόν, λοιπόν σε ένα ειδυλιακό τοπίο, σκεφτόμουν σήμερα αν τα παιδιά πρέπει να κάνουν επανάληψη το Καλοκαίρι. Το σκέφτηκα καθώς εγώ σαν ενήλικας εδώ μετά από καιρό έχασα το μυαλό μου, χαλάρωσα και δεν ξέρω πως θα επανέλθω την Τρίτη, καθώς σκέφτομαι συνέχεια τις διάκοπες.

Για φανταστείτε λοιπόν τα παιδιά μας που μετά από ένα κουραστικό Χειμώνα με άπειρες υποχρεώσεις τους ξαναβάλουμε να διαβάσουν και να κάνουν επανάληψη! Πως θα νιώσουν άραγε;

Ωστόσο δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση αν ένα παιδί πρέπει να κάνει επανάληψη το καλοκαίρι! Αυτό κρίνεται ανάλογα με τις ανάγκες του, την διάθεση του (Θα πρέπει να τη λαμβάνουμε υπόψη)  και την προοδό του.

Ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε κάποιες ερωτήσεις


Είναι καλό ένα παιδί να κάνει επανάληψη το καλοκάιρι;

Δεν υπάρχει ούτε καλό ούτε κακό! Κάθε οικογένεια όπως είπα, αποφασίζει σύμφωνα με τις ανάγκες που έχει.

Το κλειδί είναι η συζήτηση με το παιδί για το τι θέλει το ίδιο να κάνει και πως αισθάνεται, καθώς και ο χρόνος. Αφενός δίνουμε χρόνο στο παιδί να ξεκουραστεί μετά τις σχολικές του υποχρεώσεις και αφετέρου δεν αφήνουμε ένα παιδί να κάνει επανάληψη πάνω από μια ώρα την ημέρα.

Πώς μπορούμε να εντάξουμε την επανάληψη με μορφή διασκέδασης;

Mέσα από βιωματική μάθηση! Κάποιες ιδέες είναι:

-Δίνουμε στο παιδί λεφτά να αγοράσει το παγωτό στην παραλία (εξασκείται στα μαθηματικά)
-Του λέμε να μας διαβάσει το αγαπημένο του παραμύθι στην παραλία (εξασκείται στην ανάγνωση)
-Γράφει τη λίστα του super market (εξασκείται στη γραφή)
-Το βάζουμε να διαβάζει τις πινακίδες όταν πηγαίνουμε βόλτες (εξασκείται στην ανάγνωση)
-Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια (εξασκείται σε όλα τα παραπάνω)
-Κάνουμε επισκέψεις σε μουσεία, πηγαίνουμε σε συναυλίες και σε θεάτρα (Τα παιδιά παίρνουν ερεθίσματα για την καθημερινότητα τους)
-Βλέπουμε αγαπημένες ταινίες του και του λέμε να μας ζωγραφίσει κάτι που του αρέσει (αναπτύσσουμε την κατανοήση)
-Παίζουμε συμβολικό παιχνίδι μαζί του. Πχ: Στήνουμε ένα εικονικό μαγαζί στο σπίτι μας και κάνουμε πωλήσεις (Εξασκείται στα μαθηματικά, σε καθημερινές δεξιότητες)
-Λέμε να  μας πει μια ιστορία για τη μέρα που πέρασε στην παραλία (Προφορική έκφραση)
-Γράφουμε λέξεις στην άμμο (ορθογραφία)
-Λύνουμε σταυρόλεξα (ορθογραφία)
-Επισκεφτόμαστε την βιβλιοθήκη του δήμου μας και αφήνουμε το παιδί να διαλέξει βιβλίο (ανάγνωση και κριτική σκέψη)

Τι λένε έρευνες σχετικά με το διάβασμα του καλοκαιριού;


Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναρωτιέται: «Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι τα παιδιά εξασκούν το μυαλό τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, τι πραγματικά διατηρούν στην μνήμη τους επιστρέφοντας το Φθινόπωρο;».

Άλλες έρευνες που έχουν γίνει κρίνουν απαραίτητη την αποσυμπίεση των μαθητών από την παραδοσιακή σχολική πραγματικότητα. Σε καμιά περίπτωση δεν πιέζουμε τα παιδία να κάνουν επανάληψη της σχολικής ύλης και είναι απαγορευτικό να βρίσκουν οι γονείς  τα βιβλία της επόμενης χρονιάς και να παίρνουν το ρόλο του εκπαιδευτικού και να διδάσκουν την υλη. 

Θα ήταν καλό να θυμόμαστε πως είμαστε εμείς όταν είμαστε παιδιά!!
Τα παιδιά το καλοκαίρι χρειάζονται ξενοιασία, βόλτες και το σημαντικό πολύ πολύ παιχνίδι!!(ατομικό και ομαδικό)
Καλό Καλοκαίρι!!















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου