Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσίαση Βιβλίου: Γλυκό Τσαμπί Σταφύλι

Γράφει η Παπαθανασίου Αγγελίνα, διαχειρίστρια της ομάδας ΠΑΙΔΙΚΗ-ΕΦΗΒΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Πηγή: https://thematofylakes.gr

Πρωτομαγιά σήμερα και τι καλύτερο να ξεκινά ο μήνας με ένα καλό βιβλίο για τα παιδάκια μας!!

Θα παρουσιάσουμε το γλυκό τσαμπί σταφύλι  μέσα από τα μάτια της Αγγελίνας!

Στοιχεία βιβλίου:
Τίτλος: Γλυκό τσαμπί σταφύλι                                                
Συγγραφέας: Μαρία Γουμενοπούλου
Ηλικία που προτείνεται: 5+
Εκδόσεις: Σαΐτης
ISBN: 978-960-487-325-8
Xρονολογία έκδοσης: 2018
Γλώσσα: Ελληνικά
Περίληψη:
Το κλασικό έργο της πολυγραφότατης και πολυβραβευμένης συγγραφέα Μαρίας Γουμενοπούλου επανεκδίδεται σε εικονογράφηση Έφης Κοκκινάκη, για να συντροφεύσει πολλές ακόμη γενιές παιδιών στον αγώνα της ειρήνης, της συντροφικότητας και της αλληλεγγύης με τα συνομήλικά τους παιδιά όλου του κόσμου.
Ο Πετρής, κρατά το χέρι της Φαντασίας του και ταξιδεύει στη χώρα των τριών Γιγάντων. Με τη βοήθεια της μαγικής τους σφαίρας θα συναντηθεί με παιδιά από κάθε γωνιά της γης, θα γίνουν φίλοι και όλα μαζί θα καταφέρουν να νικήσουν τον πόλεμο φτιάχνοντας ένα «ζωντανό» τσαμπί σταφύλι.
Μια υπέροχη ιστορία, βραβευμένη το 1980 από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά. Το ομώνυμο, πασίγνωστο και αγαπημένο ποίημα «Γλυκό Τσαμπί Σταφύλι» σε μουσική Στέφανου Βασιλειάδη, έχει βραβευθεί από τη UNICEF σε διεθνή διαγωνισμό και έχει μεταφραστεί και κυκλοφορήσει σε πολλές γλώσσες και χώρες του κόσμου.
Προσωπική άποψη της Αγγελίνας:
Διαβάζοντας το βιβλίο της συγγραφέως Μαρίας Γουμενοπούλου «Γλυκό τσαμπί σταφύλι», θεωρώ ότι είναι το καλύτερο αντιπολεμικό παραμύθι που έχω διαβάσει μέχρι σήμερα.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που έχει βραβευτεί από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά το 1980, ενώ το ομώνυμο κι αγαπημένο ποίημα «Γλυκό τσαμπί σταφύλι» έχει βραβευτεί από τη Unicef σε διεθνή διαγωνισμό.
Το συγκεκριμένο παραμύθι είναι ένας ύμνος στην ειρήνη και τη φιλία. Επίκαιρο όσο ποτέ, αφού καθημερινά περνούν μπροστά στα μάτια μας εικόνες φρίκες. Παρακολουθούμε στη τηλεόραση πόλεις βομβαρδισμένες, οικογένειες άστεγες, παιδιά τρομαγμένα και τραυματισμένα.
Χάνουμε μεγαλώνοντας την παιδικότητά μας, την αθωότητα που έχουν τα παιδιά. Η ψυχή μας σκληραίνει. Νοιαζόμαστε μόνο για το εγώ μας. Δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο μας η λέξη εμείς.
Εκτός από μια υπέροχη ιστορία που μας προσφέρει η συγγραφέας, εξαιρετική δουλειά, έχει γίνει και από την Έφη Κοκκινάκη, την εικονογράφο του βιβλίου, η οποία έχει δημιουργήσει εικόνες, πραγματικά έργα τέχνης. Κείμενο και εικόνα μαζί φτιάχνουν ένα βιβλίο που δεν θα πρέπει να λείπει από καμιά βιβλιοθήκη, από κανένα σπίτι.
Αποσπάσματα:
«Αν γίνονταν όλοι οι άνθρωποι σαν τα παιδιά, ούτε πόλεμοι, ούτε δυστυχίες θα υπήρχαν πάνω στη γη.»
«Αν μπορούσαν οι άνθρωποι να μείνουν παιδιά στη ψυχή μεγαλώνοντας, τι όμορφα πράγματα θα βλέπαμε!»
Βιογραφικό της συγγραφέως:
Η Μαρία Γουμενοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Ασχολήθηκε κυρίως με την παιδική  λογοτεχνία, γράφοντας και  τα τρία είδη λόγου: Πεζό (παραμύθια, διηγήματα, μυθιστορήματα) ποίηση, παιδικό θέατρο.  Βραβεύτηκε και στα τρία είδη συνολικά 19 φορές. Κείμενά  της έχουν καταχωρηθεί στα Αναγνωστικά και τα Ανθολόγια του Δημοτικού.

Το 1976 το Υπουργείο Πολιτισμού, επέλεξε το θεατρικό παιχνίδι της «Το Ευζωνάκι» να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στις ΗΠΑ, στις Εορταστικές Εκδηλώσεις της 200ης επετείου από την Απελευθέρωση της Αμερικής.
Έγραψε ποίηση και πεζογραφία που απευθύνεται σε ενηλίκους. Έχει πραγματοποιήσει πλήθος διαλέξεων σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας για θέματα παιδαγωγικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος, καλεσμένη από συλλόγους γονέων, πολιτιστικούς συλλόγους, μητροπόλεις, σχολές γονέων και συλλόγους γυναικών. Έχει επισκεφτεί εκατοντάδες σχολεία για να μιλήσει στα παιδιά για την αξία της λογοτεχνίας και της ποίησης.
Ευχαριστούμε Αγγελίνα!!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου