Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Aναριθμητισμός: Τι είναι-Τρόποι Αντιμετώπισης

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Σήμερα θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τον αναριθμητισμό και να τον συνδέσουμε με τις μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά μας καθώς και με την οικονομική κρίση που μας ταλανίζει.
Ετυμολογικά ο αναριθμητισμός  προέρχεται από το ανά+αριθμός. Σημαίνει ότι κατά την αναγραφή ενός αριθμού γίνεται εσφαλμένη μετάθεση των ψηφίων του τις περισσότερες φορές ακούσια.(πχ: Το 467 κάποιος να το γράφει 764 ή ακόμα 476. )Να σημειωθεί ότι πέρα από τα ψηφία των αριθμών μπορεί να γίνει και με ημερομηνίες η εσφαλμένη μετάθεση.(πχ: Η άλωση της Κωνσταντινούπολης έγινε το 1453 και κάποιος να τη γράψει 1354 ή 1435). Είναι ένας μαθηματικός όρος.
Πολλές φορές τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες. Το πρώτο βήμα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να επισκεφτούν έναν οφθαλμιάτρο ώστε να αποκλείσουν παθήσεις που σχετίζονται με τα μάτια(μυωπία, πρεσβυωπία)
Στη συνέχεια οι γονείς  μπορούν να κάνουν κάποιες διαδραστικές δραστηριότητες όπως:
  • Να δημιουργήσουν αριθμούς με περισσότερα από ένα ψηφίο με πλαστελίνη ή με μαγνητικά γράμματα
  • Να παίξουν  συμβολικό παιχνίδι με τα παιδιά όπως: super market με ταμειακή μηχανή ή τηλέφωνο ώστε τα παιδιά να εξασκηθούν στη χρήση πολλαπλών ψηφιών
  • Να λένε στα παιδιά 1 ψηφίο τη φορά για να σχηματιστεί ο αριθμός
  • Να ενισχύουν τα παιδιά ότι μπορούν να τα καταφέρουν
  • Να έχουν την απαίτηση από τα παιδιά να θυμούνται μόνο τις πιο σημαντικές ημερομηνίες και όχι όλες
  • Να λύνουν  sudokou και σταυρόλεξα για να ακονιστεί το μυαλό του παιδιού
Είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να ενημερώσουν τον δάσκαλο για τις δυσκολίες του παιδιού ώστε και ο ίδιος να έχει μειωμένες προσδοκίες.
Να σημειωθεί ότι αρκετοί πολιτικοί αναλυτές πιστεύουν ότι ο αναριθμητισμός είναι υπεύθυνος για την κατάσταση που έχει έρθει η χώρα μας καθώς η αυθαίρετη χρήση των αριθμών τόσο από δανειστές όσο και από τους πολιτικούς μας οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση.
Έρευνες τα τελευταία χρόνια τείνουν να πιστεύουν ότι ο αναριθμητισμός υπερέχει του αναλφηβητισμού  στη χώρα με τραγικές συνέπειες καθώς η μη ευρεία γνώση των μαθηματικών από σημαντικούς παράγοντες στη χώρα μας έχουν φέρει την χώρα μας σε αυτήν την κατάσταση.
Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι ο αναριθμητισμός είναι ένα μαθησιακό πρόβλημα αλλά μπορεί να είναι και ένα κοινωνικό με πολλαπλές συνέπειες για την ανθρωπότητα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου