Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι λέμε για τον Άγιο Βασίλη στα παιδιά μας

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Τελικά υπάρχει ο Άγιος Βασίλης;
Tι λέμε στα παιδιά μας;Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία;

Θα ξεκινήσω με το μότο μου λοιπόν πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και κάθε οικογένεια ανάλογα με τις ανάγκες της χειρίζεται το θέμα του Άγιου Βασίλη.
Σε αυτήν την ανάρτηση ουσιαστικά θα εκθέσω τη δική μου άποψη.

Αρκετοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι το να επιτρέψουμε στα παιδιά να πιστέψουν σε φανταστικούς χαρακτήρες όπως ο Άγιος Βασίλης, τα ξωτικά και οι τάρανδοι μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της φαντασίας και της δημιουργικότητας τους

Πιστεύω λοιπόν πως τα παιδιά έως την ηλικία 5-6 ετών μπορούν να πιστεύουν στο όνειρο του Άγιου Βασίλη και όλης της μαγευτικής ατμόσφαιρας που τη συνοδεύει (γράμμα, κέρασμα στο δέντρο). Εξάλλου ο Άγιος Βασίλης πρεσβεύει την αγάπη, την ελπίδα, την συμπαράσταση, την αλληλεγγύη.
Βέβαια να συμπληρώσω εδώ δεν είναι κακό μια οικογένεια να μην πιστεύει σε αυτό το πνεύμα των Χριστούγεννων.

Στα 7 όμως που μπαίνουν στην σχολική ζωή πιο ενεργά και τα ερεθίσματα είναι ίσως πιο πολλά θα έπρεπε να κάνουμε μια κουβέντα με το παιδί για το τι πιστεύει το ίδιο για τον Άγιο Βασίλη και βάση τη δική του απάντηση να συνεχιστεί η κουβέντα. Πολλές φορές βέβαια ίσως να μην χρειαστεί καν να μπούμε σε κουβέντα και αυτό γιατί το παιδί καταλαβαίνει από μόνο του την πραγματικότητα.

Κάποιες ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε στο παιδί για το το θέμα του Άγιου Βασίλη μπορεί να είναι οι παρακάτω:

  • Εσύ τι πιστεύεις
  • Πως σου δημιουργήθηκε η απορία για το αν υπάρχει ο Άγιος Βασίλης
Αν νιώσετε ότι το παιδί θυμώνει 

από την αποκάλυψη του μυστικού ζητήστε συγνώμη και πείτε για ποιο λόγο δεν αποκαλύψατε πιο νωρίς το μυστικό.

Επιπλέον νομίζω πως πρέπει να  θυμηθείτε λίγο εσείς πως αισθανθήκατε όταν ανακαλύψατε πως δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης και να πράξετε ανάλογα για το πως θα θέλατε αυτήν την αποκάλυψη για το παιδί σας!

Εν κατακλείδι ας αφήσουμε το παιδί να κρατήσει τον Άγιο Βασίλη μέσα του και να τον θυμάται όσο θέλει το ίδιο το παιδί!


Σχόλια

  1. Χμ μπορω να πω πως εγω κατάλαβα μόνη μου απο πολυ μικρή ηλικία οτι δεν υπάρχει.. η κόρη μου ειναι 3,5 και επειδή πέρσι ο άντρας μου ντύθηκε και τον αναγνώρισε, νομίζει οτι ο Άγιος Βασίλης ειναι ο μπαμπάς!!! ����‍♀️

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου