Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας: Λίγα λόγια μέσα από τα μάτια μου για αυτή τη μέρα!

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη



Σήμερα ξημερώνει η παγκόσμια ημέρας Αναπηρίας.(3/12)

Θέλω να πω πως κατά τη γνώμη μου η λέξη γιορτή που χρησιμοποιείται είναι λάθος, αυτή η μέρα είναι μια μέρα για να γίνουμε όλοι ένα διεκδικώντας τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων που τις περισσότερες φορές τα καταπατάμε εμείς οι ίδιοι, όταν πχ: παρκάρουμε σε αναπηρικές θέσεις και στα πεζοδρόμια. Είναι μια μέρα που πρέπει όλοι να ενημερωθούμε και να ευαισθητοποιηθούμε πάνω σε αυτά τα θέματα μήπως αλλάξουμε λίγο την νοοτροπία μας.

Θεσπίστηκε και τηρείται παγκόσμια από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992.

Προωθεί  την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία σε όλο τον πλανήτη.

Επιδιώκει την αύξηση του βαθμού ένταξης των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής. 

Η αρχική της ονομασία ήταν «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες».

Κάθε χρόνο εστιάζει σε διαφορετικό θέμα.


Τι μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά για να ευαισθητοποιηθούν πάνω στο θέμα


  • Βιωματικές ασκήσεις. Πχ: Δέστε τα μάτια τους και αφήστε τους να περπατήσουν λίγο για να καταλάβουν πως νιώθουν τα τυφλά άτομα ή παίξτε παντομίμα για να καταλάβουν πως είναι κάποιος που δεν μιλάει ή βουλώστε τα αυτιά τους για να δουν πως είναι να μην ακούς |(Γενικά φαντασία χρειάζεται)

  • Διαβάστε παραμυθάκια και τραγουδάκια. Ένα εκπληκτικό τραγούδι είναι: 

  • Ελάτε σε επαφή με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες
  • Εξηγήστε στα παιδιά ότι τα δικαιώματα όλων αυτών των ανθρώπων δεν διαφέρουν από τα δικά τους. Όλοι έχουμε ανάγκη για ύπνο, φαγητό, εκπαίδευση, παιχνίδι
  • Αφήστε τα παιδιά να εκφράσουν απορίες σχετικά με την ημέρα
  • Κάντε κολάζ με τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων


Ένα υπέροχο βίντεο ευαισθητοποιήσης  για μεγαλύτερα παιδιά είναι το παρακάτω:


www.youtube.com/watch?v=S5Fo24CILfc

Το να έχεις κάποια αναπηρία δεν είναι κακό πράγμα. Αντίθετα μπορεί να είναι κάτι για το οποίο μπορεί να είσαι περήφανος.
ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ, μας λέει ένα παιδί. Ας το ακούσουμε!






Σχόλια

  1. Καλημέρα. Χάρηκα που διάβασα τις προτάσεις σου για την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας/ειδικών αναγκών. Να ένας δημιουργικός τρόπος, να μπορούμε να καταλαβαίνουμε τη θέση του άλλου. Nα θυμόμαστε, να νιώθουμε περήφανοι γι' αυτό που είμαστε ως άνθρωποι. Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σας ευχαριστώ πολυ,μου δίνετε δύναμη να συνεχίσω!!Καλή σας συνεχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου