Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ρουτίνα και Παιδί

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Λοιπόν εδώ και καιρό ήθελα να γράψω ένα άρθρο για τη ρουτίνα και την αξία που έχει για τα παιδιά μας! Πολλές φορές και για εμάς τους ενήλικες αφού και εμείς λειτουργούμε καλύτερα με πρόγραμμα μέσα στη μέρα!

Νομίζω ότι ήρθε η ώρα!!

Εδώ θέλω να τονίσω πια το μότο μου ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και μπορεί να εφαρμόσει τις ρουτίνες όπως θέλει!!

Πάμε να απαντήσουμε σε κάποια βασικά ερωτήματα!!

Τι είναι η ρουτίνα

Η ρουτίνα είναι δραστηριότητες που γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα  κάτω από συγκεκριμένες ενέργειες.

Τι προσφέρει η ρουτίνα

Η ρουτίνα προσφέρει στα παιδιά:

  • Προβλεψιμότητα. Τα παιδιά ξέρουν τι έχουν να κάνουν ανα πάσα στιγμή με αποτέλεσμα να μειώνονται οι τυχόν προκλητικές συμπεριφορές.
  • Ασφάλεια. Από τη στιγμή που τα παιδιά όπως λέμε και παραπάνω ξέρουν τι έχουν να κάνουν μειώνεται η ένταση και το άγχος τους. 
  • Αυτογνωσία και επιβεβαίωση
Που μπορούμε να εφαρμόζουμε τη ρουτίνα

Μπορούμε να εφαρμόζουμε τη ρουτίνα στην καθημερινότητα του παιδιού όπως είναι ο ύπνος, η μελέτη, το φαγητό.

Πχ: Μια ρουτίνα είναι το παιδί να κοιμάται, να τρώει και να διαβάζει συγκεκριμένη ώρα 

Άλλη ρουτίνα είναι το παιδί να ξέρει κάθε μέρα το πρόγραμμα φαγητού

Επιπρόσθετα άλλη ρουτίνα είναι το παιδί να διαβάζει σε συγκεκριμένο χώρο

Και μπορούμε να σκεφτούμε άπειρες ρουτίνες ακόμα μέσα στη μέρα!

Θα πρέπει να υπάρχουν αλλαγές στη ρουτίνα

Σίγουρα κάποιες φορές θα χρειαστεί να υπάρχουν αλλαγές στη ρουτίνα καθώς τίποτα στη ζωή δεν διαρκεί για πάντα.

Το κλειδί στην αλλαγή είναι η προετοιμασία του παιδιού καθώς και να του εξηγήσουμε ότι με το που τελειώσει η αλλαγή που βιώνουμε θα επανέλθει στο πρόγραμμα του.

Μια πάρα ωραία λίστα που μπορούμε να φτιάξουμε τις ρουτίνες μας επισυνάπτεται στον παρακάτω σύνδεσμο https://drive.google.com/file/d/0BwJ4jk1wk_A1eTB1X0NaQ2djUVU/view (www.anthomeli.com)

Σε έρευνες έχει αποδειχθεί ότι  μια οικογένεια , που εφαρμόζει, στην καθημερινότητά της, κάποιες τυπικές διαδικασίες, τα παιδιά δέχονται  αφενός θετική επίδραση και αφετέρου είναι πιο καθησυχασμένα!

Καληνύχτα, έχω αργήσει και εγώ για τις βραδινές ρουτίνες μου!! Διάβασμα μέχρι να με πάρει ο ύπνος και σφιχτή αγκαλιά από τον άντρα μου!










Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου