Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Επιστροφή στις υποχρεώσεις για μικρούς και μεγάλους!!!!

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Έφτασε η ώρα!!!

Ήρθε η ώρα της επιστροφής μετά από 17 μέρες!!

Το μόνο που χρειάζεται είναι θετική σκέψη και να κρατήσουμε τις όμορφες στιγμές!

Κάποια μικρά tips για τους μικρούς και μεγάλους  μας φίλους είναι:

  1. Ξεστολίστε το σπίτι μαζί με το παιδί και ξαναθυμίστε τις όμορφες στιγμές που περάσατε. Εναλλακτικά, μπορείτε να γράψετε μαζί με το παιδί κάποιες σκέψεις και να τις κλείσετε σε ένα κουτί. Σε  δύσκολες στιγμές μπορείτε να ξαναδιαβάζετε τις αναμνήσεις σας!
  2. Επαναφέρετε τον ύπνο της  οικογένειας στα φυσιολογικά επίπεδα. 
  3. Μειώστε την ενασχόληση σας όλοι με τις ηλεκτρονικές συσκευές (τάμπλετ, υπολογιστής)
  4. Δώστε τους κίνητρο!! Εστιάστε στο πως θα ξαναδούν τους φίλους του και θα επιστρέψουν στα αγαπημένα τους μαθήματα! Αντίστοιχα σκεφτείτε και εσείς ότι θα δείτε τους συναδέρφους σας και θα ξεφύγετε από την ρουτίνα του σπιτιού.
  5. Προσπαθήστε το Σαββατοκύριακο να αφιερώνετε χρόνο στα παιδιά να παίζετε μαζί τους, μια βόλτα στο πάρκο είναι αρκετή. Ας μην ξεχνάμε πως οι γιορτές είναι οι άνθρωποι μας!
  6. Οπλιστείτε με  υπομονή και δώστε χρόνο στην προσαρμογή όλων σας!!Νομίζω ότι μια βδομάδα τα παιδιά τη χρειάζονται (και εμείς μην νομίζετε)
  7. Ξαναθυμίστε το πρωινό, μαζευτείτε όλη η οικογένεια γύρω από το τραπέζι και ξεκινήστε μια όμορφη μέρα!!
Να θυμόμαστε πως και εμείς οι μεγάλοι  εάν οργανώσουμε τις υποχρεώσεις της δουλειάς μας πριν φύγουμε, το να βρούμε ένα οργανωμένο και τακτοποιημένο πρόγραμμα όταν επιστρέψουμε θα μας βοηθήσει να ξεκινήσουμε πιο ξεκούραστα. Καλό θα είναι να έχουμε προγραμματίσει ελαφριές υποχρεώσεις για τις πρώτες μέρες της επιστροφής μας. 

Επίσης ας βάλουμε νέους στόχους για το 2019 και ας σκεφτούμε πως είναι καλό να δουλεύουμε για να ζούμε και όχι να ζούμε για να δουλεύουμε!!! Όσο αυτό είναι εφικτό

Σας παραθέτω ένα πολύ ωραίο απόσπασμα

Πηγή:
e-psyxologos.gr

Τα φώτα έσβησαν, τα τραγούδια σώπασαν, τα τραπεζώματα τελείωσαν.
Τέλος τα στολίσματα, τέλος τα μελομακάρονα, τέλος οι βόλτες από δω και από κει.
Τα παιδιά σχολείο, οι μεγάλοι δουλειά, τα κεφάλια μέσα.
Ξανά.
7 Γενάρη, βαρύς χειμώνας και κάπου τώρα είναι που νιώθεις σιγά σιγά, μια μαυρίλα να πιάνει τη ψυχή σου. Σαν ένα πλάκωμα στο στήθος, σαν ένα κόμπο στο λαιμό. Απελπισία…
‘’Και τώρα τι;’’, σκέφτεσαι. ‘’Τι έχω να περιμένω;’’
Δε θα σου κάνω κήρυγμα. Όχι.
Ούτε θα σου πω πως υπάρχουν και χειρότερα.
Θα σου πω κάτι που έζησα αυτές τις μέρες…
Δυο πιτσιρικάδες, ήταν δεν ήταν δέκα χρονών, φέρναν βόλτες φορώντας τις πιτζάμες τους, στους  στους ορόφους στο νοσοκομείο παίδων ‘’Αγία Σοφία’’ στην Αθήνα και βάζανε βαθμό στα δέντρα που είχε στολισμένα ο κάθε όροφος…
Δε τους έκοψα να πηγαίνουν αύριο σχολείο… Όχι.
Και μάλλον ήταν εκεί αρκετές ημέρες… Κινούνταν βλέπεις πολύ άνετα στο χώρο.
Ξέρεις τι μου έκανε εντύπωση;
Τα παιδιά αυτά έλαμπαν. Έλαμπαν τα πρόσωπά τους από χαρά.
 Αυτά για απόψε… Τίποτα άλλο.
Καλό βράδυ, καλό ξημέρωμα και από αύριο καλή αρχή…
Και ο Θεός μαζί μας





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου