Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα οφέλη του παιδικού σταθμού

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Γεια σας και πάλι, σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο σήμερα για τα οφέλη του παιδικού σταθμού, τώρα που έχουν αρχίσει οι εγγραφές.

Εδώ, θέλω να τονίσω πως σίγουρα ο παιδικός σταθμός έχει και κατά (όπως: Ιώσεις, δυσκολία αποχωρισμού,κάποιες φορές θυμό από τη μεριά του παιδιού), αλλά προσωπικά και το τονίζω προσωπικά  πιστεύω ότι μετά τα τρία είναι μια ιδανική λύση και τα υπέρ είναι περισσότερα.

Θα πρέπει, βέβαια να έχουμε προετοιμάσει κατάλληλα το παιδί για την αλλαγή που θα βιώσει και ένα καλό βήμα θα ήταν να γνωρίσουμε τις εγκαταστάσεις του παιδικού μαζί του. Επίσης, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην επιλογή του παιδικού σταθμού, και να διαλέγουμε ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού μας, και τις δικές μας όσο είναι αυτό εφικτό.

Κάποια βασικά πλεονεκτήματα είναι:


  • Το παιδί γίνεται μέλος μια κοινότητας, και αρχίζει να κοινωνικοποιείται με τα άλλα παιδιά. Σταματάει να σκέφτεται τις ανάγκες του και να σκέφτεται μόνο εγωκεντρικά.
  • Το παιδί μαθαίνει την Αυτονομία-Αυτοεξυπηρέτηση.  Το παιδί μαθαίνει να κάνει πράγματα μόνο του, όπως να τρώει, να βάζει τα πράγματα στη θέση του, να χρησιμοποιεί πιρούνι-κουτάλι, να πηγαίνει τουαλέτα κτλ
  • Το παιδί εκπαιδεύεται σε όρια και κανόνες. Το παιδί όντας σε μια κοινότητα, μαθαίνει σε πρόγραμμα και σε κανόνες που μπορεί να τους γενικεύσει σπίτι.
  • Το παιδί εκπαιδεύεται σε μαθησιακές δεξιότητες και στην επικοινωνία. Μέσω της μίμησης, μπορεί να αναπτυχθεί ο προφορικός λόγος και οι δεξιότητες. Επιπλέον, μπορεί να μάθει κάποιες βασικές εκπαιδευτικές δεξιότητες όπως γράμματα, αριθμοί, σχήματα.
  • Αναπτύσσει το κοινωνικό και συναισθηματικό κομμάτι του παιδιού πιο εύκολα, καθώς το παιδί μαθαίνει να μοιράζεται, να παίρνει πρωτοβουλίες,να ζητάει βοήθεια.
  • Το παιδί περνάει καλά, αφού κάνει πολλά πράγματα στον παιδικό σταθμό και έχει πολλά ερεθίσματα. (Χειροτεχνίες, μουσική, παραμύθια, γιορτές)
  • Το παιδί έχοντας κάποια χρόνια στον παιδικό σταθμό, έχει μια πιο ομαλή μετάβαση στην βασική εκπαίδευση.

Να θυμάστε πως, όσο και μικρό παιδί έχετε στον παιδικό σταθμό, είναι καλό να επικοινωνείτε πως πέρασε τις ώρες που ήταν εκεί.

Τέλος, να παρατηρείται αν υπάρχουν αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού και να έχετε μια καλή συνεργασία με τους παιδαγωγούς!

Καλή συνέχεια!!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου