Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πως μιλάω στα παιδιά για τον ιο

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, καλησπέρα σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για το πως επικοινωνούμε στα παιδιά όλο αυτό που μας συμβαίνει.

Καταρχάς, θέλω να ξεκινήσω πως δεν υπάρχει ένας και μόνος τρόπος, θα πρέπει να θυμόμαστε πως κάθε  οικογένεια και παιδί έχουν διαφορετικές ανάγκες.

Νομίζω πως το πιο σημαντικό είναι τα παιδιά να νιώσουν ασφαλείς δίπλα μας και διαθέσιμους ανά πάσα στιγμή ώστε να εκφράσουν τις απορίες του.

Ανάλογα με την ηλικία τους και το αναπτυξιακό τους στάδιο, λοιπόν  λέμε στα παιδιά τι συμβαίνει, χωρίς πολλές λεπτομέρειες που μπορεί να τους τρομάξουν, αλλά με ειλικρίνεια καθώς μην ξεχνάμε ότι τα μεγαλύτερα παιδιά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και μπορούν να παραπληροφορηθούν εύκολα ή να χάσουν την εμπιστοσύνη τους σε εμάς εάν νιώσουν ότι κάτι τους κρύβουμε.

Επιπρόσθετα, αφήνουμε περιθώριο στα παιδιά για ερωτήσεις όταν θελήσουν ή ανησυχήσουν.

Προσπαθούμε να εστιάσουμε στα καλά, της κατάστασης όπου ζούμε και κυρίως στον ελεύθερο χρόνο που θα έχουμε μαζί με τα παιδιά. Θυμηθείτε  ότι είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια ρουτίνα μέσα στη μέρα με κύριο στόχο να αποφεύγετε όσο μπορείτε την έκθεση στις ειδήσεις.

Δώστε στο παιδί να καταλάβει πως η ζωή συνεχίζεται και αφήστε το να επικοινωνεί με αγαπημένα του πρόσωπα, μέσω εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας όπως: Ζωγραφιές, γράμματα, τηλέφωνα, βιντεοκλήσεις.

Επιτρέψτε τους να εκφράσουν τα συναισθήματα τους χωρίς να τα κατακρίνετε, αλλά θυμηθείτε πως εσείς είναι καλό να είστε ήρεμοι όταν συζητάτε με τα  παιδιά σας , προσπαθώντας να μην μεταφέρετε  το πανικό που ίσως να νιώθετε.

Είναι σημαντικό στην ενημέρωση να σταθούμε σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε σενάρια συνωμοσίας, σε καταστροφολογία ή σε υποθέσεις. Επιπλέον, αν δεν ξέρουμε κάτι μπορούμε να πούμε στο  παιδί: " Συγνώμη, δεν το γνωρίζω, θα το ψάξω και θα σου απαντήσω".

Πρέπει να θυμάστε ότι είστε άνθρωποι και είναι φυσιολογικό να μην γνωρίζετε κάτι.

Θα σας επισυνάψω κάποιο υλικό που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο από διάφορες σελίδες και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/de-fovomaste-prostateuomaste-aspida-mas-h-gnwsh
http://prosvasimo.iep.edu.gr/koronoios/Koronoios%20KI%20Book.pdf
https://eody.gov.gr/erotiseis-kai-apantiseis-gia-to-neo-koronoio-covid-19/
https://eidikospaidagogos.gr/covibook-katevaste-to-vivlio-pou-mila-sta-mik/
https://www.flipsnack.com/paidopsypagni/-.html
https://www.youtube.com/watch?v=TGidoQY82Ro&feature=emb_title

Καλή δύναμη!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου