Πως μιλάω στα παιδιά για τον ιο

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, καλησπέρα σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για το πως επικοινωνούμε στα παιδιά όλο αυτό που μας συμβαίνει.

Καταρχάς, θέλω να ξεκινήσω πως δεν υπάρχει ένας και μόνος τρόπος, θα πρέπει να θυμόμαστε πως κάθε  οικογένεια και παιδί έχουν διαφορετικές ανάγκες.

Νομίζω πως το πιο σημαντικό είναι τα παιδιά να νιώσουν ασφαλείς δίπλα μας και διαθέσιμους ανά πάσα στιγμή ώστε να εκφράσουν τις απορίες του.

Ανάλογα με την ηλικία τους και το αναπτυξιακό τους στάδιο, λοιπόν  λέμε στα παιδιά τι συμβαίνει, χωρίς πολλές λεπτομέρειες που μπορεί να τους τρομάξουν, αλλά με ειλικρίνεια καθώς μην ξεχνάμε ότι τα μεγαλύτερα παιδιά έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και μπορούν να παραπληροφορηθούν εύκολα ή να χάσουν την εμπιστοσύνη τους σε εμάς εάν νιώσουν ότι κάτι τους κρύβουμε.

Επιπρόσθετα, αφήνουμε περιθώριο στα παιδιά για ερωτήσεις όταν θελήσουν ή ανησυχήσουν.

Προσπαθούμε να εστιάσουμε στα καλά, της κατάστασης όπου ζούμε και κυρίως στον ελεύθερο χρόνο που θα έχουμε μαζί με τα παιδιά. Θυμηθείτε  ότι είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια ρουτίνα μέσα στη μέρα με κύριο στόχο να αποφεύγετε όσο μπορείτε την έκθεση στις ειδήσεις.

Δώστε στο παιδί να καταλάβει πως η ζωή συνεχίζεται και αφήστε το να επικοινωνεί με αγαπημένα του πρόσωπα, μέσω εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας όπως: Ζωγραφιές, γράμματα, τηλέφωνα, βιντεοκλήσεις.

Επιτρέψτε τους να εκφράσουν τα συναισθήματα τους χωρίς να τα κατακρίνετε, αλλά θυμηθείτε πως εσείς είναι καλό να είστε ήρεμοι όταν συζητάτε με τα  παιδιά σας , προσπαθώντας να μην μεταφέρετε  το πανικό που ίσως να νιώθετε.

Είναι σημαντικό στην ενημέρωση να σταθούμε σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε σενάρια συνωμοσίας, σε καταστροφολογία ή σε υποθέσεις. Επιπλέον, αν δεν ξέρουμε κάτι μπορούμε να πούμε στο  παιδί: " Συγνώμη, δεν το γνωρίζω, θα το ψάξω και θα σου απαντήσω".

Πρέπει να θυμάστε ότι είστε άνθρωποι και είναι φυσιολογικό να μην γνωρίζετε κάτι.

Θα σας επισυνάψω κάποιο υλικό που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο από διάφορες σελίδες και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/de-fovomaste-prostateuomaste-aspida-mas-h-gnwsh
http://prosvasimo.iep.edu.gr/koronoios/Koronoios%20KI%20Book.pdf
https://eody.gov.gr/erotiseis-kai-apantiseis-gia-to-neo-koronoio-covid-19/
https://eidikospaidagogos.gr/covibook-katevaste-to-vivlio-pou-mila-sta-mik/
https://www.flipsnack.com/paidopsypagni/-.html
https://www.youtube.com/watch?v=TGidoQY82Ro&feature=emb_title

Καλή δύναμη!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;