Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θετικοί Γονείς, Θετική σκέψη: Πως μπορείτε να την ενισχύσετε;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα καλησπέρα 

σήμερα σε μια εποχή που πραγματικά  κατακλυζόμαστε από αρνητικά γεγονότα είναι ανθρώπινο  να μην μπορεί κανείς μας να είναι θετικός.

Ειδικά οι γονείς, οι οποίοι έχουν επωμιστεί το μεγαλύτερο βάρος καθώς σε αυτή την περίοδο είναι εργαζόμενοι, γονείς, δάσκαλοι και άλλα πολλά.

Όμως μπορούνε οι γονείς να προσπαθήσουν να έχουν και θετική σκέψη!

Το σημαντικότερο είναι οι γονείς να φροντίζετε εσάς για να μπορείτε να είστε καλά και με τα παιδιά σας

Πως γίνεται όμως αυτο;

1) Προσπαθήστε να εστιάσετε στο καλό

Πολλές φορές αυτό που χρειάζεται μόνο είναι να εστιάζετε στο καλό, ακόμα και σε μια βόλτα να εστιάσετε στα λουλούδια, στον ουρανό. Επιπρόσθετα αν μπορείτε κλείστε στις ειδήσεις, επιλέξτε να ενημερωθείτε μόνο 10 λεπτά την ημέρα

2) Περάστε χρόνο με τον εαυτό σας

Κάντε μια προσπάθεια έστω και ένα τέταρτο μέσα στην μέρα να αποφορτιστείτε. Κάντε ένα μπάνιο, ακούστε χαλαρωτική μουσική, διαβάστε ένα ωραίο βιβλίο.

3) Αποδεχτείτε τα λάθη σας

Ήδη κάνετε πολλά, είναι λογικό ότι μπορεί να κάνετε και κάποια λάθη. Αποδεχτείτε τα και προχωρήστε με δύναμη

Πως όμως μπορείτε να δομήσετε μια θετική σχέση με το παιδί σας;

1) Δώστε στο παιδί πνευματική "τροφή"

Δώστε στο παιδί σας ερεθίσματα. Διαβάστε μαζί, κάντε γυμναστική μαζί, προωθήστε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής, βγείτε στη φύση. 

Βοηθήστε το παιδί να ανακαλύψει και να καλλιεργήσει τα ενδιαφέροντα του.

2) Δημιουργήστε ένα θετικό περιβάλλον με ασφάλεια

Προσπαθήστε να φτιάξετε ένα όμορφο περιβάλλον σπίτι με το στοιχείο της οριοθέτησης όταν χρειάζεται. Η οριοθέτηση προσφέρει τόσο συναισθηματική όσο και σωματική ασφάλεια.

Ενθαρρύνετε το παιδί να λύνει τα προβλήματα του, δίνοντάς του επιλογές πιστεύοντας στις δυνατότητες του.

3) Ακούστε ενεργητικά το παιδί

Ακούστε το, χωρίς να κρίνετε ακόμα και όταν δεν συμφωνείτε. Αφήστε το παιδί να σας κάνει ερωτήσεις, απαντήστε με ειλικρίνεια, ακούραστα και κρατήστε ανοιχτή επικοινωνία. 

Όσο μεγαλώνει, δείξτε του πως να βρίσκει το ίδιο πληροφορίες για θέματα που τον απασχολούν.

4) Μοιραστείτε πράγματα με το παιδί

Το μεγαλύτερο δώρο που μπορούμε να κάνουμε στο παιδί είναι ο χρόνος. Μοιραστείτε τα ενδιαφέροντά σας και δώστε στο παιδί ερεθίσματα ώστε να ανακαλύψει τα ταλέντα του.

Μην ξεχνάτε το παιχνίδι! Το παιχνίδι είναι θεμελιώδης λίθος για σωματική, ψυχική, εκπαιδευτική ανάπτυξη του παιδιού!

5) Επιβραβεύεστε τις θετικές συμπεριφορές

Εστιάστε στις θετικές συμπεριφορές των παιδιών με παραδείγματα ώστε το παιδί να τις ξανά μιμηθεί. Αγνοήστε τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές και πάντα να θυμάστε να χαρακτηρίζεται την πράξη και όχι το παιδί.

6) Χρησιμοποιείστε την κατάλληλη γλώσσα

Να θυμάστε πως οι λέξεις επηρεάζουν τη ζωή μας ανεξίτηλα. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε προσεκτικά τις λέξεις!

Η θετική γονικότητα, ξεκινάει από την θετική σκέψη μας!! Δεν είναι εύκολο, αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο!!

Γίνετε εσείς το παράδειγμα ώστε το παιδί σας να γίνει ένας θετικός άνθρωπος!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου