Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θεραπευτική σχέση: Η αξία της, γιατί είναι σημαντική

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Καλησπέρα, ελπίζω να σας βρίσκω όλους καλά!
Μετά από καιρό γυρίζω στο blog μου και είμαι πολύ χαρούμενη για αυτό....

Σήμερα θα μιλήσουμε για την αξία της θεραπευτικής σχέσης, όπως την βιώνω εγώ..... θέλω να τονίσω πως αυτή είναι η προσωπική μου άποψη από την εμπειρία μου.

Θεραπευτική σχέση είναι η σχέση που αναπτύσσεται με ένα παιδί και τον θεραπευτή (εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό, κτλ)  μέσω ομιλίας ή παιχνιδιού. . Τα κύρια συστατικά που την διέπουν είναι αποδοχή, σεβασμός, ειλικρίνεια, εμπιστοσύνη, αγάπη αλλά και όρια. Είναι σημαντικό να δίνουμε στο παιδί χώρο να εξοικειωθεί στην αρχή και να εκφράζει τα συναισθήματά του για το πως νιώθει για την διαδικασία. Φανταστείτε πως εσείς μπορείτε να νιώθετε την πρώτη μέρα σε ένα ξένο περιβάλλον. Επίσης όσο περνάει η διαδικασία έχει αξία να ρωτάμε το παιδί πως νιώθει, να  παίρνει μέρος σε αυτήν με βάση τα ενδιαφέροντα του, ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει το δυναμικό του και να είναι μια ευχάριστη διαδικασία για αυτό. Θεωρώ πως μόνο ένα παιδί νιώσει θετικά συναισθήματα και άνετα με τον άλλον η θεραπευτική διαδικασία θα είναι παραγωγική. Είχα ακούσει παλιότερα μια ομιλία στο tdx όπου έλεγε πως εάν παιδί δεν μας συμπαθήσει δεν μπορεί να μάθει και σύμφωνω απόλυτα με αυτό.....

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε πως η θεραπευτική σχέση δεν είναι στάσιμη αλλάζει και παίρνει διαφορετικά χαρακτηριστικά στην δημιουργία, στην ανάπτυξη και στη διατήρηση αυτής.

Είναι σημαντικό επίσης αν κάνουμε κάποιο λάθος και εμείς οι ίδιοι  να ζητάμε συγνώμη.

Εν κατακλείδι ο θεραπευτής θα πρέπει να δημιουργεί ένα κλίμα ασφάλειας και σεβασμού, ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο το παιδί θα μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα χωρίς να νιώθει ότι κάποιος τον κρίνει για όσα πράττει η σκέφτεται. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Λεξιλογίο: Τι Είναι-Τρόποι Ενίσχυσης

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Τι είναι το λεξιλόγιο: Λεξιλόγιο είναι το σύνολο των λέξεων που χρησιμοποιεί κάποιος Το λεξιλόγιο χωρίζεται σε εκφραστικό λεξιλόγιο και σε αντιληπτικό λεξιλόγιο. Το εκφραστικό/ παραγωγικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που παράγουμε Το αντιληπτικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που μπορούμε να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το λεξιλόγιο του παιδιού: Κάποιοι ενδεικτικοί παράγοντες είναι: Το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον  Το σχολικό περιβάλλον Η ιδιοσυγκρασία  Έρευνες έχουν δείξει ότι τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο από τα αγόρια. Πόσες λέξεις πρέπει να λέει το παιδί ανά ηλικία: 7-12 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 1-3 λέξεις 13-18 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 3-25 λέξεις 19-24 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 50-100                       Έχει ένα αντιληπτικό λεξιλόγιο πάνω από 300 λέξεις 2-3 ετών: Έχει ένα εκφραστι