Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εποπτείες: Γιατί είναι σημαντικές για όλους τους θεραπευτές

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα και καλό μήνα!!

Σήμερα σκέφτηκα να ανοίξω ένα θέμα που θεωρώ πως για εμάς τους επαγγελματίες που ασχολούμαστε με ανθρώπους είναι πολύ σημαντικό.  Θα μιλήσουμε λοιπόν για την εποπτεία. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να την ορίσουμε!

Τι είναι η εποπτεία;

Η εποπτεία είναι μεταξύ ενός θεραπευτή με εμπειρία όπου έχει γνωστικό και πρακτικό υπόβαθρο με έναν νέο θεραπευτή όπου αναπτύσσεται μια σχέση μεταξύ τους και ο έμπειρος θεραπευτής προσπαθεί να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις του με αγάπη, καλή διάθεση, χωρίς ίχνος κριτικής και αμέριστης υποστήριξης πάντα με ενεργητική ακρόαση.

Τι δεν είναι η εποπτεία;

  • Δεν είναι είδος μαθήματος όπου ο έμπειρος θεραπευτής κάνει μάθημα στον καινούριο. Υπάρχει μια ισότιμη σχέση μεταξύ των δύο όπου υπάρχει ειλικρίνεια και σεβασμός.
  • Δεν είναι μασημένη τροφή, δεν θεωρούμε πως ο επόπτης θα μας λύσει τα πάντα. Ο επόπτης είναι εκεί να μας καθοδηγεί και να μας εμπνέει ώστε να δημιουργούμε νέους στόχους και να γινόμαστε παραγωγικοί.
  • Η εποπτεία δεν είναι ψυχοθεραπεία, αν και κάποιες φορές μπορεί να έχει στοιχεία καθώς ο θεραπευτής αποφορτίζεται.
  • Δεν δίνεται αναφορά στο κέντρο που εργάζεται ο θεραπευτής. Η διαδικασία θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της εχεμύθειας και ο θεραπευτής να εκφράζει ότι επιθυμεί ο ίδιος στο κέντρο που εργάζεται.
Ποια είναι τα αποτελέσματα της αποτελεσματικής εποπτείας;
  • Ο θεραπευτής αναπτύσσει δεξιότητες σε όλους τους τομείς και μπορεί να εργαστεί αυτόνομα με τα κατάλληλα εφόδια.
  • Βελτιώνει την ποιότητα της δουλείας του θεραπευτή
  • Ενισχύει την αυτοπεποίθηση, την αυτογνωσία και την διάθεση του θεραπευτή
  • Αποφορτίζει τον θεραπευτή και τον ξεκουράζει
Από τι εξαρτάται η επιτυχία της εποπτείας;
 
Σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από την θεραπευτική σχέση που θα δημιουργηθεί ανάμεσα στον εποπτευόμενο και στον έμπειρο θεραπευτή. Θα πρέπει να θυμάται και ο έμπειρος θεραπευτής πως δεν είναι αυθεντίας και να έχει "ανοιχτές τις κεραίες του" γιατί μπορεί και ο ίδιος να μάθει μέσα από αυτήν την διαδικασία. 
Η εποπτεία θα πρέπει να βασίζεται σε αρχές όπως: Εμπιστοσύνη, εν συναίσθηση, εχεμύθεια, αγάπη, δημιουργία και φυσικά σεβασμός.

Γιατί οι θεραπευτές δεν κάνουν εποπτεία;

Κατά την προσωπική μου άποψη πάντα έχει να κάνει με το οικονομικό κομμάτι τις περισσότερες φορές καθώς ο θεραπευτής θα πρέπει να θυμόμαστε και αυτός πως αντιμετωπίζει προκλήσεις και προβλήματα όπως όλοι μας.

Η εποπτεία είναι σημαντική τόσο για τους νέους θεραπευτές όσο και για τους πιο έμπειρους καθώς όλη την χρειαζόμαστε. Ας μην ξεχνάμε πως η εποπτεία συνδέει τη φωνή του επόπτη, του εποπτευόμενου καθώς πολλές φορές και την φωνή του θεραπεύομενου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου