Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μελέτη: Ευκαιρία για σύνδεση ή για σύγκρουση μεταξύ γονέων-παιδιών;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα και καλή εβδομάδα! Εύχομαι να είστε όλοι καλά με υγεία και αγάπη!

Τον τελευταίο καιρό όλο και συχνά συναντώ γονείς που δυσκολεύονται στη μελέτη των παιδιών τους και πολλές φορές η μελέτη γίνεται ένα πεδίο μάχης. Ωστόσο εγώ θέλω να πιστεύω πως τη μελέτη μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε και σαν σύνδεση με το παιδί δημιουργώντας αναμνήσεις για όμορφες στιγμές.

Γιατί όμως υπάρχει σύγκρουση στη μελέτη μεταξύ γονέων-παιδιών;

  • Η κούραση τόσο από γονείς όσο και από τα παιδιά.
  • Η πίεση του χρόνου καθώς ο γονέας έχει πολλές υποχρεώσεις και πολλές φορές δεν έχει την κατάλληλη επικοινωνία και ψυχραιμία.
  • Οι μεγάλες προσδοκίες από πλευράς των γονέων καθώς  και τα προσωπικά τους βιώματα ως προς το κομμάτι της μελέτης.
  • Η υπερβολική εμπλοκή των γονέων και το υπερβολικό άγχος τους για τις επιδόσεις. Θυμηθείτε πως δεν είστε εσείς ο μαθητής. 
  • Ο μεγάλος χρόνος διαβάσματος καθώς ένα παιδί μπορεί να κάνει πολλά διαλείμματα για τουαλέτα, για νερό, για φαγητό με αποτέλεσμα να υπάρχει ένταση.
  • Η μη τακτική επαφή μεταξύ γονέων-εκπαιδευτικών και τα διπλά μηνύματα που ίσως μεταφέρονται στα παιδιά

Πως μπορεί να γίνει η σύνδεση μεταξύ των γονέων-παιδιών στη μελέτη;

  • Δίνει  την ευκαιρία στο παιδί και στο γονέα να μιλήσουν για το τι συμβαίνει στο σχολείο.
  • Δίνει την ευκαιρία στους σημαντικούς άλλους να διαπιστώσουν τι μαθαίνει το παιδί.
  • Εξηγήστε στο παιδί τη σημασία της μελέτης.
  • Ενδυναμώστε το παιδί να είναι ανεξάρτητο ώστε να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση του.
  • Όταν ο γονέας δημιουργεί μια ρουτίνα με το παιδί όπου το δομεί και νιώθει μια ασφάλεια. (σταθερός χρόνος, σταθερός χώρος).
  • Όταν ο γονέας επιβραβεύει και εστιάζει την προσπάθεια του παιδιού χωρίς να κοιτάει απαραίτητα τους βαθμούς.
  • Όταν ο γονέας ρωτάει το παιδί πως νιώθει για τη διαδικασία της μελέτης, πως νιώθει όταν επιτυγχάνει ή αποτυγχάνει, σεβόμενος πάντα τους ρυθμούς του.
  • Δημιουργώντας εμπιστοσύνη με το παιδί ακούγοντάς το ενεργά και αποδέχοντας και το αρνητικό του συναίσθημα |(Πχ: για τη δυσκολία των ασκήσεων ή την πολλή ύλη). Επίσης, είναι σημαντικό να πιστεύουμε το παιδί όταν μας λέει πως δεν έχει εργασίες.  Αν μας έχει πει ψέματα για τον όγκο εργασίας είναι σημαντικό να το αφήσουμε να μας εξηγήσει.
  • Πριν νευριάσετε ή να ξεστομίσετέ λέξεις που δεν σας αρμόζουν αποσυρθείτε για λίγο.
Είναι σημαντικό καθόλα τη διάρκεια της μελέτης να γίνεστε καθοδηγητής και όχι δάσκαλος.

Να θυμάστε πως στόχος είναι το παιδί να αγαπήσει ή να αποδεχτεί την μελέτη καθώς είναι η πρώτη σοβαρή υποχρέωση του.

Ωστόσο είναι θεμιτό όταν οι γονείς νιώθουν πως δεν τα καταφέρνουν με την μελέτη και νιώθουν σωματικά και ψυχικά κουρασμένοι να ζητάνε βοήθεια από ένα τρίτο άτομο, καθώς η σχέση μας με το παιδί είναι πιο σημαντική από τη μελέτη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου