Αυτορρύθμιση: Τι είναι και πως μπορεί να επιτευχθεί;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, καλησπέρα σήμερα με αφορμή ένα σκίτσο που είδα είπα να μιλήσω για την  έννοια  της αυτορρύθμισης και με ποιους τρόπους μπορεί να επιτευχθεί.

Η αυτορρύθμιση είναι πολύ σημαντική, καθώς εξασφαλίζει τόσο στο παιδί όσο και στο γονέα ένα υγιές περιβάλλον όπου μπορεί να αναπτυχθεί το παιδί ολιστικά.

Η έννοια της ρύθμισης αναφέρεται στη διαδικασία της εσωτερικής ή εξωτερικής προσαρμογής για να επιτευχθεί μια επιθυμητή κατάσταση . Στο πλαίσιο της ψυχολογίας και της εκπαίδευσης, η ρύθμιση σχετίζεται με την ικανότητα του ατόμου να διαχειρίζεται τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τη συμπεριφορά του, ώστε να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της καθημερινής ζωής και να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του.

Πως μπορεί να ρυθμιστεί ένα παιδί;

Η ρύθμιση ενός παιδιού περιλαμβάνει την καθοδήγηση και την υποστήριξη που λαμβάνει από τους γονείς, τους δασκάλους και άλλους ενήλικες, ώστε να αναπτύξει δεξιότητες αυτορρύθμισης. Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους μπορεί να ρυθμιστεί ένα παιδί:

  1. Σταθερότητα και Σταθερό Περιβάλλον:

    • Δημιουργία σταθερού προγράμματος και ρουτίνας για το παιδί.
    • Παροχή ενός ασφαλούς και προβλέψιμου περιβάλλοντος.
  2. Υποστήριξη Συναισθηματικής Ανάπτυξης:

    • Ενθάρρυνση του παιδιού να εκφράζει τα συναισθήματά του.
    • Εκμάθηση τεχνικών χαλάρωσης και διαχείρισης του άγχους, ανάλογα με το αναπτυξιακό επίπεδο και το στυλ του παιδιού.
  3. Δημιουργία Ασφαλή Ορίων:

    • Καθιέρωση σαφών κανόνων και συνεπειών.
    • Εφαρμογή θετικής ενίσχυσης για επιθυμητές συμπεριφορές.
  4. Δημιουργία Ευκαιριών για Κοινωνική Αλληλεπίδραση:

    • Ενθάρρυνση συμμετοχής σε ομάδες και δραστηριότητες που προάγουν την κοινωνική αλληλεπίδραση.
    • Εκμάθηση δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων
    • Ανάπτυξη των ενδιαφέροντών των παιδιών
  5. Ενίσχυση Αυτοπεποίθησης και Αυτοεκτίμησης:

    • Ενίσχυση της αίσθησης αυτονομίας του παιδιού.
    • Επίκεντρο στις επιτυχίες και τις ικανότητες του παιδιού.
  6. Εκμάθηση Δεξιοτήτων Επίλυσης Προβλημάτων:

    • Ενθάρρυνση της σκέψης και της λήψης αποφάσεων.
    • Υποστήριξη στην αναγνώριση και ανάλυση προβλημάτων
    • Αναγνώριση πως το λάθος που πιθανά να κάνει ένα παιδί είναι μέρος της διαδικασίας της μάθησης

Η διαδικασία της ρύθμισης είναι συνεχής και απαιτεί υπομονή και συνέπεια από τους ενήλικες που υποστηρίζουν το παιδί. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;