Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Διαπαιδαγώγηση
Καλημέρα με σωματική και ψυχική υγεία!! Καλή σχολική χρονιά σε όλους σας!
Σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για τα χρώματα και αν βοηθάνε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες από τη δική μου σκοπιά. Θα υπενθυμίσω νομίζω για εκατομμυριοστή φορά σε αυτό το blog (τώρα που το σκέφτομαι μπορεί να είναι και παραπάνω) πως κάθε παιδί είναι μοναδικό και διαφορετικό με εξατομικευμένες ανάγκες.
Γιατί λοιπόν να χρησιμοποιήσω χρώματα στην ορθογραφία, στην ανάγνωση, στα μαθηματικά ή στην εκμάθηση θεωρητικών μαθημάτων;
- Για να ενεργοποιήσω όλες τις αισθήσεις του παιδιού καθώς το παιδί θα θυμάται καλύτερα. Δημιουργούνται τα λεγόμενα μνημονικά ίχνη.
- Για να μάθει ευχάριστα το παιδί. Ας θυμόμαστε πάντα πως τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης μαθαίνουν αλλά διαφορετικά.
- Για να εμπλακεί το παιδί καλύτερα σε δραστηριότητες που τον δυσκολεύουν.
- Έρευνες δείχνουν πως είναι αποτελεσματικά στη μάθηση
- Να υπογραμμίσει το παιδί τις λέξεις κλειδιά για την κατανόηση του κειμένου
- Να διαχωρίσουν τις παραγράφους του κειμένου
- Να ζωγραφίσουν τα βασικά πρόσωπα του κειμένου και κάτι που τους έκανε εντύπωση ή τι κατάλαβαν από την ιστορία
- Να βάζω διαφορετικά χρώματα στις καταλήξεις της ορθογραφίας όπως ι πράσινο, η θαλασσί, ει κόκκινο. Εδώ να σημειώσω πως εισάγουμε σιγά-σιγά τα χρώματα και όχι όλα μαζί ανάλογα με το ενδιαφέρον του παιδιού. Να θυμάστε πως τα χρώματα τα διαλέγει το ίδιο το παιδί καθώς θέλουμε να τον εμπλέξουμε στη μάθηση.
- Αφού το παιδί μάθει τις βασικές καταλήξεις μετά με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να εισάγουμε και τις δευτερεύουσες όπως σιγά σιγά και την θεματική ορθογραφία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου