Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
1)Η δυσλεξία: Αναφέρετε στην δυσκολία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην ανάγνωση, αδυναμία στην εκμάθηση της ορθογραφίας και δυσκολίες στα μαθηματικά.
2)Η δυσαριθμησία: Περιγράφει την δυσκολία στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων που περιλαμβάνει δυσκολίες στις μαθηματικές πράξεις, στα προβλήματα, στο προσανατολισμό και στη μνήμη αριθμών.
3)Η δυσγραφία: Χαρακτηρίζει τη δυσκολία στη γραφή με παραμορφώσεις και λάθη. Τα παιδιά με αυτή τη διαταραχή σχηματίζουν γράμματα με λάθος μέγεθος και κατεύθυνση.
4)Η δυσαναγνωσία: Περιγράφει τη δυσκολία στην ανάγνωση που παρουσιάζεται με δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση της λέξης και σε αντικαταστάσεις-παραλείψεις-αντιμετάθεση-επαναλήψεων λέξεων και προτάσεων.
5)Η δυσοορθογραφία: Αφορά τη δυσκολία της γραφής, τόσο στο επίπεδο της λέξης, όσο και στο επίπεδο της πρότασης και της σύνταξης γραπτής παραγράφου.
Κάθε Σεπτέμβριο, μια νέα σχολική χρονιά ξεπροβάλλει με αισιοδοξία μπροστά, τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά. Ιδιαίτερα η φοίτηση στην Ά δημοτικού αποτελεί για κάθε παιδί ένα νέο ξεκίνημα, καθώς εντάσσεται στη σχολική κοινότητα. Η ένταξη αυτή πυροδοτεί συναισθήματα χαράς, φόβου, αγωνίας τόσο για το ίδιο όσο και για τους γονείς του.
Αν το παιδί κατά τη διάρκεια της Ά δημοτικού παρουσιάσει δυσκολίες, οι γονείς θα πρέπει να εξετάσουν και να αρχίσουν να αναρωτιούνται αν αυτά σχετίζονται με την ωρίμανση του παιδιού ή υπάρχουν ενδείξεις κάποιας μαθησιακής δυσκολίας.
Τα πρώτα συμπτώματα είναι συνήθως ότι παρουσιάζει δυσκολία με: Την εκμάθηση ανάγνωσης-γραφής, αργεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του και δυσκολεύεται στην εκμάθηση πράξεων-λύση απλών προβλημάτων. Να σημειωθεί ότι τα συμπτώματα μπορεί να είναι μεμονωμένα ή να συνυπάρχουν . Επίσης είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και παρουσιάζει τα συμπτώματα με διαφορετική ένταση. Αξιοσημειώτο, είναι ότι σε όλα τα παιδιά της Πρώτης Δημοτικού δίνουμε ένα περιθώριο προσαρμογής τουλάχιστον εώς τον Δεκέμβρη, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε κίνηση.
Τα πρώτα συμπτώματα είναι συνήθως ότι παρουσιάζει δυσκολία με: Την εκμάθηση ανάγνωσης-γραφής, αργεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του και δυσκολεύεται στην εκμάθηση πράξεων-λύση απλών προβλημάτων. Να σημειωθεί ότι τα συμπτώματα μπορεί να είναι μεμονωμένα ή να συνυπάρχουν . Επίσης είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και παρουσιάζει τα συμπτώματα με διαφορετική ένταση. Αξιοσημειώτο, είναι ότι σε όλα τα παιδιά της Πρώτης Δημοτικού δίνουμε ένα περιθώριο προσαρμογής τουλάχιστον εώς τον Δεκέμβρη, πριν προβούμε σε οποιαδήποτε κίνηση.
Οι πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες στη πρώτη σχολική ηλικία είναι:
1)Η δυσλεξία: Αναφέρετε στην δυσκολία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην ανάγνωση, αδυναμία στην εκμάθηση της ορθογραφίας και δυσκολίες στα μαθηματικά. Για να χαρακτηρίσουμε ένα παιδι με δυσλεξία θα πρέπει να έχει περάσει το τέλος της δευτέρας δημοτικού.
2)Η δυσαριθμησία: Περιγράφει την δυσκολία στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων που περιλαμβάνει δυσκολίες στις μαθηματικές πράξεις, στα προβλήματα, στο προσανατολισμό και στη μνήμη αριθμών.
3)Η δυσγραφία: Χαρακτηρίζει τη δυσκολία στη γραφή με παραμορφώσεις και λάθη. Τα παιδιά με αυτή τη διαταραχή σχηματίζουν γράμματα με λάθος μέγεθος και κατεύθυνση.
4)Η δυσαναγνωσία: Περιγράφει τη δυσκολία στην ανάγνωση που παρουσιάζεται με δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση της λέξης και σε αντικαταστάσεις-παραλείψεις-αντιμετάθεση-επαναλήψεων λέξεων και προτάσεων.
5)Η δυσοορθογραφία: Αφορά τη δυσκολία της γραφής, τόσο στο επίπεδο της λέξης, όσο και στο επίπεδο της πρότασης και της σύνταξης γραπτής παραγράφου.
Οι μαθησιακές δυσκολίες τις περισσότερες φορές δεν σχετίζονται με την νοημοσύνη του παιδιού, δεν είναι ασθένεια και χρειάζονται έγκαιρη διάγνωση και συνεργασία από τους ειδικούς για την αντιμετώπιση τους, σε συνεργασία πάντα με το οικογενειακό περιβάλλον.
Κάθε Σεπτέμβριο, μια νέα σχολική χρονιά ξεπροβάλλει με αισιοδοξία μπροστά, τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά. Ιδιαίτερα η φοίτηση στην Ά δημοτικού αποτελεί για κάθε παιδί ένα νέο ξεκίνημα, καθώς εντάσσεται στη σχολική κοινότητα. Η ένταξη αυτή πυροδοτεί συναισθήματα χαράς, φόβου, αγωνίας τόσο για το Κάθε Σεπτέμβριο, μια νέα σχολική χρονιά ξεπροβάλλει με αισιοδοξία μπροστά, τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά. Ιδιαίτερα η φοίτηση στην Ά δημοτικού αποτελεί για κάθε παιδί ένα νέο ξεκίνημα, καθώς εντάσσεται στη σχολική κοινότητα. Η ένταξη αυτή πυροδοτεί συναισθήματα χαράς, φόβου, αγωνίας τόσο για το ίδιο όσο και για τους γονείς του.
Αν το παιδί κατά τη διάρκεια της Ά δημοτικού παρουσιάσει δυσκολίες, οι γονείς θα πρέπει να εξετάσουν και να αρχίσουν να αναρωτιούνται αν αυτά σχετίζονται με την ωρίμανση του παιδιού ή υπάρχουν ενδείξεις κάποιας μαθησιακής δυσκολίας.
Τα πρώτα συμπτώματα είναι συνήθως ότι παρουσιάζει δυσκολία με: Την εκμάθηση ανάγνωσης-γραφής, αργεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του και δυσκολεύεται στην εκμάθηση πράξεων-λύση απλών προβλημάτων. Να σημειωθεί ότι τα συμπτώματα μπορεί να είναι μεμονωμένα ή να συνυπάρχουν . Επίσης είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και παρουσιάζει τα συμπτώματα με διαφορετική ένταση.
Οι πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες στη πρώτη σχολική ηλικία είναι:
1)Η δυσλεξία: Αναφέρετε στην δυσκολία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην ανάγνωση, αδυναμία στην εκμάθηση της ορθογραφίας και δυσκολίες στα μαθηματικά.
2)Η δυσαριθμησία: Περιγράφει την δυσκολία στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων που περιλαμβάνει δυσκολίες στις μαθηματικές πράξεις, στα προβλήματα, στο προσανατολισμό και στη μνήμη αριθμών.
3)Η δυσγραφία: Χαρακτηρίζει τη δυσκολία στη γραφή με παραμορφώσεις και λάθη. Τα παιδιά με αυτή τη διαταραχή σχηματίζουν γράμματα με λάθος μέγεθος και κατεύθυνση.
4)Η δυσαναγνωσία: Περιγράφει τη δυσκολία στην ανάγνωση που παρουσιάζεται με δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση της λέξης και σε αντικαταστάσεις-παραλείψεις-αντιμετάθεση-επαναλήψεων λέξεων και προτάσεων.
5)Η δυσοορθογραφία: Αφορά τη δυσκολία της γραφής, τόσο στο επίπεδο της λέξης, όσο και στο επίπεδο της πρότασης και της σύνταξης γραπτής παραγράφου.
Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ανεξάρτητες από την νοημοσύνη του παιδιού, δεν είναι ασθένεια και χρειάζονται έγκαιρη διάγνωση από τους ειδικούς για την αντιμετώπιση τους, σε συνεργασία πάντα με το οικογενειακό περιβάλλον.
Το οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει σε συνδυασμό με το θεραπευτικό πρόγραμμα με τις κάτωθι διαδράστικες δραστηριότητες:
1)Χρησιμοποιήστε έντονους μαρκαδόρους υπογράμμισης για να τονίσετε κάτι σε ένα κείμενο ή για να γράψετε καταλήξεις που το παιδί έχει κάνει ορθογραφικά λάθη
2)Χρησιμοποιείστε σταυρόλεξα
3)Για τις μαθηματικές έννοιες και τους μηχανισμούς σχεδιάστε σε μεγάλα Α4 χαρτιά
4)Αναρτήστε στον τοίχο του δωματίου του παιδιού αυτά που θα θέλατε να θυμάται πχ: κανόνες γραμματικής, πρόγραμμα σχολείου
5)Χρησιμοποιείστε πλαστελίνη, άμμο, χαρτόνια για σχεδιασμό γραμμάτων και καταλήξεων που μπερδεύει
6)Χρησιμοποιείστε ξυλάκια, φρούτα, λαχανικά για εκμάθηση μαθηματικών πράξεων
7)Εφαρμόστε την τεχνολογία για να εμπλουτίσετε το περιεχόμενο και τη διαδραστικότητα των ασκήσεων
8)Κάντε κολάζ, χρησιμοποιείστε βαζάκια και μπαλόνια για τις έννοιες που το παιδί σας θέλει να μάθει
9)Παραμύθια, νεανική λογοτεχνία, κόμικ και μυθολογία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανάγνωση
10)Χρησιμοποιείστε μαγνητικά και τρισδιάστατα πλαστικά γράμματα για να παίξετε με λέξεις και συλλαβές
11)Παίξτε μαζί με τα παιδιά επιτραπέζια παιχνίδια
12)Χρησιμοποιείστε μπάλα για εκμάθηση αριθμών, μηνών και εποχών
Τέλος, να θυμάστε ότι είναι καλό να αποφεύγονται ταμπέλες στα παιδιά με οποιαδήποτε δυσκολία.
Χρειάζεται υπομονή, επιμονή και αρκετός αυτοσχεδιασμός τόσο για τους γονείς όσο και για τους θεραπευτές των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες
Διαβάστε επίσης...
ίδιο όσο και για τους γονείς του.
Αν το παιδί κατά τη διάρκεια της Ά δημοτικού παρουσιάσει δυσκολίες, οι γονείς θα πρέπει να εξετάσουν και να αρχίσουν να αναρωτιούνται αν αυτά σχετίζονται με την ωρίμανση του παιδιού ή υπάρχουν ενδείξεις κάποιας μαθησιακής δυσκολίας.
Τα πρώτα συμπτώματα είναι συνήθως ότι παρουσιάζει δυσκολία με: Την εκμάθηση ανάγνωσης-γραφής, αργεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του και δυσκολεύεται στην εκμάθηση πράξεων-λύση απλών προβλημάτων. Να σημειωθεί ότι τα συμπτώματα μπορεί να είναι μεμονωμένα ή να συνυπάρχουν . Επίσης είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και παρουσιάζει τα συμπτώματα με διαφορετική ένταση.
Τα πρώτα συμπτώματα είναι συνήθως ότι παρουσιάζει δυσκολία με: Την εκμάθηση ανάγνωσης-γραφής, αργεί να ολοκληρώσει τις εργασίες του και δυσκολεύεται στην εκμάθηση πράξεων-λύση απλών προβλημάτων. Να σημειωθεί ότι τα συμπτώματα μπορεί να είναι μεμονωμένα ή να συνυπάρχουν . Επίσης είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και παρουσιάζει τα συμπτώματα με διαφορετική ένταση.
Οι πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες στη πρώτη σχολική ηλικία είναι:
1)Η δυσλεξία: Αναφέρετε στην δυσκολία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην ανάγνωση, αδυναμία στην εκμάθηση της ορθογραφίας και δυσκολίες στα μαθηματικά.
2)Η δυσαριθμησία: Περιγράφει την δυσκολία στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών και δεξιοτήτων που περιλαμβάνει δυσκολίες στις μαθηματικές πράξεις, στα προβλήματα, στο προσανατολισμό και στη μνήμη αριθμών.
3)Η δυσγραφία: Χαρακτηρίζει τη δυσκολία στη γραφή με παραμορφώσεις και λάθη. Τα παιδιά με αυτή τη διαταραχή σχηματίζουν γράμματα με λάθος μέγεθος και κατεύθυνση.
4)Η δυσαναγνωσία: Περιγράφει τη δυσκολία στην ανάγνωση που παρουσιάζεται με δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση της λέξης και σε αντικαταστάσεις-παραλείψεις-αντιμετάθεση-επαναλήψεων λέξεων και προτάσεων.
5)Η δυσοορθογραφία: Αφορά τη δυσκολία της γραφής, τόσο στο επίπεδο της λέξης, όσο και στο επίπεδο της πρότασης και της σύνταξης γραπτής παραγράφου.
Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ανεξάρτητες από την νοημοσύνη του παιδιού, δεν είναι ασθένεια και χρειάζονται έγκαιρη διάγνωση από τους ειδικούς για την αντιμετώπιση τους, σε συνεργασία πάντα με το οικογενειακό περιβάλλον.
Το οικογενειακό περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει σε συνδυασμό με το θεραπευτικό πρόγραμμα με τις κάτωθι διαδράστικες δραστηριότητες:
1)Χρησιμοποιήστε έντονους μαρκαδόρους υπογράμμισης για να τονίσετε κάτι σε ένα κείμενο ή για να γράψετε καταλήξεις που το παιδί έχει κάνει ορθογραφικά λάθη
2)Χρησιμοποιείστε σταυρόλεξα
3)Για τις μαθηματικές έννοιες και τους μηχανισμούς σχεδιάστε σε μεγάλα Α4 χαρτιά
4)Αναρτήστε στον τοίχο του δωματίου του παιδιού αυτά που θα θέλατε να θυμάται πχ: κανόνες γραμματικής, πρόγραμμα σχολείου
5)Χρησιμοποιείστε πλαστελίνη, άμμο, χαρτόνια για σχεδιασμό γραμμάτων και καταλήξεων που μπερδεύει
6)Χρησιμοποιείστε ξυλάκια, φρούτα, λαχανικά για εκμάθηση μαθηματικών πράξεων
7)Εφαρμόστε την τεχνολογία για να εμπλουτίσετε το περιεχόμενο και τη διαδραστικότητα των ασκήσεων
8)Κάντε κολάζ, χρησιμοποιείστε βαζάκια και μπαλόνια για τις έννοιες που το παιδί σας θέλει να μάθει
9)Παραμύθια, νεανική λογοτεχνία, κόμικ και μυθολογία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανάγνωση
10)Χρησιμοποιείστε μαγνητικά και τρισδιάστατα πλαστικά γράμματα για να παίξετε με λέξεις και συλλαβές
11)Παίξτε μαζί με τα παιδιά επιτραπέζια παιχνίδια
12)Χρησιμοποιείστε μπάλα για εκμάθηση αριθμών, μηνών και εποχών
2)Χρησιμοποιείστε σταυρόλεξα
3)Για τις μαθηματικές έννοιες και τους μηχανισμούς σχεδιάστε σε μεγάλα Α4 χαρτιά
4)Αναρτήστε στον τοίχο του δωματίου του παιδιού αυτά που θα θέλατε να θυμάται πχ: κανόνες γραμματικής, πρόγραμμα σχολείου
5)Χρησιμοποιείστε πλαστελίνη, άμμο, χαρτόνια για σχεδιασμό γραμμάτων και καταλήξεων που μπερδεύει
6)Χρησιμοποιείστε ξυλάκια, φρούτα, λαχανικά για εκμάθηση μαθηματικών πράξεων
7)Εφαρμόστε την τεχνολογία για να εμπλουτίσετε το περιεχόμενο και τη διαδραστικότητα των ασκήσεων
8)Κάντε κολάζ, χρησιμοποιείστε βαζάκια και μπαλόνια για τις έννοιες που το παιδί σας θέλει να μάθει
9)Παραμύθια, νεανική λογοτεχνία, κόμικ και μυθολογία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανάγνωση
10)Χρησιμοποιείστε μαγνητικά και τρισδιάστατα πλαστικά γράμματα για να παίξετε με λέξεις και συλλαβές
11)Παίξτε μαζί με τα παιδιά επιτραπέζια παιχνίδια
12)Χρησιμοποιείστε μπάλα για εκμάθηση αριθμών, μηνών και εποχών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου