Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Ποιες είναι οι ενδείξεις ότι οι μαθησιακές δυσκολίες συνεχίζουν και στο γυμνάσιο;
Tι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί;
Oι μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών συνεχίζουν να υπάρχουν στο Γυμνάσιο, αφού θα πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν εξαλείφονται αλλά βελτιώνονται με τα θεραπευτικά προγράμματα και την εξατομικευμένη υποστήριξη που δέχεται κάθε παιδί.
Κάποιες ενδείξεις μαθησιακής δυσκολίας στο γυμνάσιο για το παιδί είναι οι παρακάτω:
Ποιες είναι οι ενδείξεις ότι οι μαθησιακές δυσκολίες συνεχίζουν και στο γυμνάσιο;
Tι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί;
Oι μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών συνεχίζουν να υπάρχουν στο Γυμνάσιο, αφού θα πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν εξαλείφονται αλλά βελτιώνονται με τα θεραπευτικά προγράμματα και την εξατομικευμένη υποστήριξη που δέχεται κάθε παιδί.
Κάποιες ενδείξεις μαθησιακής δυσκολίας στο γυμνάσιο για το παιδί είναι οι παρακάτω:
- Το παιδί συνεχίζει να δυσκολεύεται στην ανάγνωση και στην ορθογραφία.
- Δυσκολεύεται στη παραγωγή γραπτού αφηγηματικού λόγου.
- Δεν κάνει ορθή χρήση των ρηματικών χρόνων.
- Δυσκολεύεται στην περίληψη και στην κατανόηση ενός κειμένου.
- Δεν κατανοεί τον μηχανισμό των κλασμάτων και των δεκαδικών αριθμών.
- Μπερδεύεται στις μαθηματικές πράξεις και στην επίλυση προβλημάτων αφού δεν αντιλαμβάνεται όρους όπως: Γινόμενο, άθροισμα και διαφορά.
- Συνεχίζει να κάνει λάθη αντιγραφής από τον πίνακα.
- Δεν μπορεί εύκολα να προσανατολιστεί στο χώρο και στο χρόνο.
- Έχει αδυναμία στη μνήμη.
- Χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να εκτελέσει τις δραστηριότητες του.
- Έχει χαμηλό κίνητρο για μάθηση .
Το παιδί σε αυτήν την ηλικία εάν υπάρχουν οι παραπάνω δυσκολίες, θα πρέπει να αξιολογηθεί από τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΔΥ της περιοχής του ώστε τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί να καθοδηγηθούν αφενός ως προς την παρέμβαση που πρέπει να ακολουθήσει ένα παιδί και αφετέρου τον τρόπο εξέτασης του.
Κάποιες πρώτες βοηθητικές οδηγίες για τον εκπαιδευτικό που έχει στην τάξη του παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι οι εξής:
- Να τοποθετεί το μαθητή σε μπροστινές θέσεις ώστε να έχει τον έλεγχο εργασίας του μαθητή.
- Να δίνει περισσότερο χρόνο στο μαθητή για να απαντήσει σε ένα ερώτημα ή για να ολοκληρώσει τις εργασίες του.
- Να μειώνει την ύλη όταν αυτό είναι απαραίτητο.
- Να διορθώνει μόνο τα βασικά λάθη.
- Να αποφεύγει την απομνημόνευση και να απαιτεί από τον μαθητή την περίληψη του μαθήματος και όχι λεπτομέρειες. Η εξέταση του μαθήματος να γίνεται μέσω ερωτημάτων.
- Να παρέχει σχεδιαγράμματα τόσο για την έκθεση, την ιστορία και τα θρησκευτικά.
- Να δίνει ευκαιρίες στο παιδί σε μαθησιακές δραστηριότητες που μπορεί να αντεπεξέλθει, ώστε να του δώσει κίνητρο για μάθηση.
- Να ενθαρρύνει τη χρήση νέων τεχνολογιών για τη διεκπεραίωση εργασιών.
Τέλος θα πρέπει να θυμόμαστε όλοι ότι είναι δικαίωμα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες βάση νόμου να έχουν διαφορετικό τρόπο εξέτασης αλλά και μάθησης. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν βαριούνται ούτε είναι τεμπέληδες!
Και πώς να γράψει το παιδί περίληψη αφού δεν την έχει διδαχθεί στο δημοτικό; Με μια φορά στην Δ, μια στην Ε και μια στη Στ; Και να μου βρείτε καθηγητές που δεν θέλουν την παπαγαλια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα συμφωνήσω με την περίληψη σε ένα σημαντικό βαθμο..
ΔιαγραφήΌσο αφορά τους καθηγητές είναι καλό να μην βάζουμε όλους τους καθηγητές στο ίδιο τσουβαλι!!Έχω γνωρίσει αξιόλογους ανθρώπους που προσπαθούν πολύ για τα παιδιά και νοιάζονται!!
Καλή συνέχεια!