Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναπτυξιακά στάδια επικοινωνίας στη βρεφική και νηπιακή ηλικία

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Ποια είναι τα αναπτυξιακά στάδια επικοινωνίας στη βρεφική και νηπιακή ηλικία;

Όλα τα παιδιά περνάνε από τα ίδια στάδια επικοινωνίας;

Που μπορεί να απευθυνθεί ένας γονιός όταν ανησυχεί;

Ας αρχίσουμε να βλέπουμε σιγά-σιγά τα στάδια.

Έως 12 μηνών το παιδί θα πρέπει:


  • Να αντιδρά σε ήχους και να στρέφεται σε αυτούς,όταν τους ακούει
  • Να έχει βλεμματική  επαφή με τους κύριους φροντιστές
  • Να αναγνωρίζει τις φωνές των γονιών του
  • Να χαμογελά 
  • Να ανταποκρίνεται στο όνομά του


Έως 2 χρονών το παιδί θα πρέπει:


  • Να υπακούει και να εκτελεί απλές εντολές
  • Να χρησιμοποιεί 2 λέξεις για να σχηματίσει φράσεις
  • Να επικοινωνεί με τους φροντιστές του και με τους "σημαντικούς άλλους" καθώς το λεξιλόγιο του  διαθέτει στη φαρέτρα του 20-50 λέξεις
  • Να αναδύονται μορφές παιχνιδιού όπως:μοναχικό, συμβολικό.


Έως 3 χρονών το παιδί θα πρέπει:
  • Να κάνει και να απαντάει σε ερωτήσεις
  • Να δημιουργεί απλές προτάσεις και να εκφράζει τις ανάγκες του
  • Να παρακολουθεί ένα διάλογο
  • Να ξεφυλλίζει βιβλία και παραμύθια

Έως 4 χρονών το παιδί θα πρέπει:


  • Να γίνεται κατανοητό από ανθρώπους που δεν το γνωρίζουν
  • Να δημιουργεί προτάσεις ορθές συντακτικά και γραμματικά
  • Να διηγείται τις ιστορίες και τις εμπειρίες  του
  • Να συμμετέχει σε διάλογο
Ας μην ξεχνάμε ότι η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη!! Εάν παρατηρήσουμε κάτι που μας ανησυχεί στην επικοινωνία του παιδιού μας είναι καλό να απευθυνθούμε σε λογοθεραπευτή ώστε να μας δώσει τις πρώτες οδηγίες.

Κάθε παιδί είναι μοναδικό!Έχει τις δικές του ανάγκες και τον δικό του ρυθμό! Αποφεύγετε τις συγκρίσεις!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου