Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Ποια είναι τα θεωρητικά μαθήματα;
Ποιες τεχνικές υπάρχουν για να γίνει πιο εύκολη η μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων;
Τα θεωρητικά μαθήματα είναι αυτά που οι μαθητές πρέπει να διαβάσουν και να απομνημονεύσουν όπως: Ιστορία, Θρησκευτικά, Γεωγραφία.
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται πολύ στη μελέτη των συγκεκριμένων μαθημάτων.
Κάποιες τεχνικές ώστε να διευκολυνθεί η μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων είναι οι εξής:
Ποια είναι τα θεωρητικά μαθήματα;
Ποιες τεχνικές υπάρχουν για να γίνει πιο εύκολη η μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων;
Τα θεωρητικά μαθήματα είναι αυτά που οι μαθητές πρέπει να διαβάσουν και να απομνημονεύσουν όπως: Ιστορία, Θρησκευτικά, Γεωγραφία.
Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται πολύ στη μελέτη των συγκεκριμένων μαθημάτων.
Κάποιες τεχνικές ώστε να διευκολυνθεί η μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων είναι οι εξής:
- Να διαβάζει το παιδί παράγραφο-παράγραφο και να σημειώνει πλαγιότιτλους ώστε να βγάλει τις κεντρικές ιδέες και τις λέξεις-κλειδιά.
- Να σημειώνει ο μαθητής με μαρκαδόρους σημαντικά στοιχεία όπως: Ημερομηνίες, ονόματα.
- Να οργανώνει το πρόγραμμα της μελέτης η οικογένεια και ο μαθητής ώστε να υπάρχει δυνατότητα τα θεωρητικά μαθήματα να διαβάζονται από το Σαββατοκύριακο για να μην υπάρχει υπερβολικός φόρτος εργασίας μέσα στη βδομάδα.
- Να υπάρχει εναλλάξ μελέτη των θεωρητικών μαθημάτων και των πρακτικών ώστε να υπάρχει χρόνος απομνημόνευσης στο μαθητή. (Ένα παράδειγμα μελέτης είναι: Γλώσσα-Ιστορία-Μαθηματικά-Θρησκευτικά)
- Ένας διασκεδαστικός τρόπος μελέτης είναι το παιδί να διαβάζει τα θεωρητικά μαθήματα και να τα ηχογραφεί ώστε στην συνέχεια να ακούει τον εαυτό του. Αυτός ο τρόπος βοηθάει ώστε, το παιδί να καταλαβαίνει τι διαβάζει!
- Ενθαρρύνουμε τη βιωματική μάθηση, καθώς το παιδί μπορεί να δει ένα βίντεο ή ένα ντοκιμαντέρ για το θέμα που επεξεργάζεται το μάθημα.
- Κάνουμε ερωτήσεις στο παιδί, για να κατανοήσει το νόημα. Δεν απαιτούμε να μάθει το παιδί παπαγαλία το μάθημα καθώς δεν έχει καμία μαθησιακή αξία. Ξεκινάμε από απλές ερωτήσεις και καταλήγουμε σε πιο σύνθετες. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί μαθαίνει τμηματικά το μάθημα.
- Δίνουμε οπτικά ερεθίσματα στο παιδί, όπως: χάρτες, σχεδιαγράμματα, εικόνες. Επιπλέον, το παιδί μπορεί να ζωγραφίζει εικόνες από το νόημα του μαθήματος ή τι του έκανε εντύπωση.
Δεν θα έπρεπε να έχει σημασία πόσο αργά μαθαίνει ένα παιδί , φτάνει να το ενθαρρύνουμε να μην σταματήσει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου