Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Τι είναι τα επίθετα;
Tι δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε για να τα ξεχωρίσει το παιδί;
Ένας σαφής ορισμός για τα επίθετα είναι ότι χαρακτηρίζουν ένα ουσιαστικό.
Ένας δευτερεύων ορισμός είναι ότι έχουν τρία γένη.(ο-η-το) και έχουν πάντα αντίθετες λέξεις.
Αρχικά το παιδί θα είναι καλό να αναγνωρίζει τα επίθετα στις προτάσεις και στη συνέχεια να μπορεί να τα ανακαλεί!
Κάποιες δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε για την εμπέδωση τους είναι οι εξής:
Κρεμάλα: Παίξτε κρεμάλα με τα παιδιά σας και βάλτε ο ένας στον άλλον επίθετα.
Μάντεψε ποιος: Το συγκεκριμένο επιτραπέζιο παιχνίδι πέρα από τη διασκέδαση, προσφέρει και εξάσκηση στα επίθετα αφού το παιδί καλείται να χαρακτηρίζει τα πρόσωπα.
Μπαλόνια: Φουσκώστε τρία χρωματιστά μπαλόνια και με χρωματιστούς μαρκαδόρους, γράψτε μαζί με το παιδί στο ένα ρήματα, στο άλλο επίθετο και στο άλλο ουσιαστικά. Αντίστοιχα, αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει είτε με βαζάκια ή μπουκαλάκια.
Όνομα-Ζώο-Πράγμα-Φυτό: Μπορείτε να φτιάξετε εκ νέου μια στήλη που να λέγεται πως είναι και να χαρακτηρίζει τα ονόματα, τα ζώα, τα πράγματα και τα φυτά.
Σκράμπλ: Παίξτε σκράμπλ και ενθαρρύνετε το παιδί να δημιουργεί λέξεις και ύστερα να ξεχωρίζει τι μέρος του λόγου είναι
Αυτοσχέδια επιτραπέζια: Φτιάξτε ένα επιτραπέζιο με λέξεις και πείτε του να σας τις αναγνωρίσει. Θα χρειαστείτε 2 πιόνια, ένα ζάρι και ανάμεσα στις λέξεις οδηγίες όπως πήγαινε ένα βήμα μπροστά η πίσω. Όταν το παιδί χάνει ξαναγυρίζει στην αρχή.
Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:
Είναι σημαντικό για να υπάρχει αλληλεπίδραση, ο γονιός να συμμετέχει με κέφι και χαρά στο παιχνίδι! Να του μεταδίδει ενέργεια και ενθάρρυνση ότι μπορεί να τα καταφέρει!
Η μάθηση θα έπρεπε να είναι παιχνίδι!
Τι είναι τα επίθετα;
Tι δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε για να τα ξεχωρίσει το παιδί;
Ένας σαφής ορισμός για τα επίθετα είναι ότι χαρακτηρίζουν ένα ουσιαστικό.
Ένας δευτερεύων ορισμός είναι ότι έχουν τρία γένη.(ο-η-το) και έχουν πάντα αντίθετες λέξεις.
Αρχικά το παιδί θα είναι καλό να αναγνωρίζει τα επίθετα στις προτάσεις και στη συνέχεια να μπορεί να τα ανακαλεί!
Κάποιες δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε για την εμπέδωση τους είναι οι εξής:
Κρεμάλα: Παίξτε κρεμάλα με τα παιδιά σας και βάλτε ο ένας στον άλλον επίθετα.
Μάντεψε ποιος: Το συγκεκριμένο επιτραπέζιο παιχνίδι πέρα από τη διασκέδαση, προσφέρει και εξάσκηση στα επίθετα αφού το παιδί καλείται να χαρακτηρίζει τα πρόσωπα.
Μπαλόνια: Φουσκώστε τρία χρωματιστά μπαλόνια και με χρωματιστούς μαρκαδόρους, γράψτε μαζί με το παιδί στο ένα ρήματα, στο άλλο επίθετο και στο άλλο ουσιαστικά. Αντίστοιχα, αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει είτε με βαζάκια ή μπουκαλάκια.
Όνομα-Ζώο-Πράγμα-Φυτό: Μπορείτε να φτιάξετε εκ νέου μια στήλη που να λέγεται πως είναι και να χαρακτηρίζει τα ονόματα, τα ζώα, τα πράγματα και τα φυτά.
Σκράμπλ: Παίξτε σκράμπλ και ενθαρρύνετε το παιδί να δημιουργεί λέξεις και ύστερα να ξεχωρίζει τι μέρος του λόγου είναι
Αυτοσχέδια επιτραπέζια: Φτιάξτε ένα επιτραπέζιο με λέξεις και πείτε του να σας τις αναγνωρίσει. Θα χρειαστείτε 2 πιόνια, ένα ζάρι και ανάμεσα στις λέξεις οδηγίες όπως πήγαινε ένα βήμα μπροστά η πίσω. Όταν το παιδί χάνει ξαναγυρίζει στην αρχή.
Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΓΙΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ
ΛΟΓΟΥ ΥΛΙΚΑ:ΠΙΟΝΙΑ, ΖΑΡΙ
|
||||
Παίζω
|
ψηλός
|
Ποτήρι
|
Πήγαινε ένα βήμα πίσω
|
Κακός
|
Χάρτινος
|
Γυάλινος
|
Πήγαινε δύο βήματα μπροστά
|
Ψάχνω
|
Αγελάδα
|
Πήγαινε πάλι στο Κακός
|
Πλαστικός
|
Ζηλεύω
|
Κότα
|
ΚΕΡΔΙΣΕΣ!ΜΠΡΑΒΟ
|
|
|
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου