Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσιάση Βιβλίου: Ο Ιρά στη μαγική χώρα των αριθμών


Πηγή: thematofylakes.gr
Προσωπική Άποψη: Αγγελίνα Παπαθανασίου

Ο Ιρά στη μαγική χώρα των αριθμών. Από την παιδική μου ηλικία, η σχέση μου με τους αριθμούς δεν ήταν ιδιαίτερα καλή. Με φόβιζαν, με μπέρδευαν και τους κρατούσα σε απόσταση. Ομολογώ ότι δεν κατάφερα να τους αγαπήσω, πάντα με γοήτευαν τα γράμματα και οι λέξεις. 
Ίσως αν υπήρχε τότε ένα βιβλίο όπως αυτό του εκπαιδευτικού – συγγραφέα Ηρακλή Κωτσαλίδη «Ο Ιρά στη μαγική χώρα των αριθμών», να είχα καλύτερη σχέση με τους αριθμούς. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γράφημα σε υπέροχη εικονογράφηση της Δωροθέας Λούκρη.
Πρόκειται για ένα βιβλίο που η ιδέα για τη δημιουργία του γεννήθηκε μέσα στην τάξη. Σκοπός του βιβλίου είναι να αγαπήσουν τα παιδιά τους αριθμούς και να τους κατανοήσουν. Ένα βιβλίο γραμμένο σαν παραμύθι, που ταξιδεύει τους μικρούς αναγνώστες στη μαγική χώρα των αριθμών.
Οι πιο πολλοί αριθμοί που ζουν εδώ, έχουν αδελφούλες καλές κι αγαπημένες και ζουν μαζί χωρίς να τσακώνονται γιατί ακολουθούν όλοι κάποιους κανόνες. Λίγοι αριθμοί ζουν μόνοι τους. Αυτοί είναι οι μονοψήφιοι.
Όλα ξεκινούν όταν ένας έμπορος από τα μέρη της Αραβίας, ο Ιρά, διαπιστώνει ότι στα διάφορα μέρη της γης που ταξιδεύει, οι άνθρωποι γράφουν και λένε τους αριθμούς διαφορετικά. Έπρεπε να βρεθεί ένας κοινός τρόπος για όλες τις χώρες. Ένας σοφός τον συμβούλευσε να επισκεφτεί τη χώρα των αριθμών και η βασίλισσα της χώρας θα του έβρισκε τη λύση. Έτσι κι έκανε. Πράγματι, η βασίλισσα του εξηγεί τον τρόπο για να πετύχει αυτό που είχε σκεφτεί, ενώ του δίνει ένα μαγικό σακούλι με αριθμούς για να απλωθεί σε όλες τις χώρες το δεκαδικό σύστημα.
Αν θέλετε να μάθετε τα πάντα για τους αριθμούς και τη μαγική τους χώρα, δεν έχετε παρά να διαβάσετε το βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά πρώτης και δευτέρας δημοτικού (6-7 ετών).
Σε άλλους αριθμούς οι μονάδες ζουν μαζί με τις μεγαλύτερες αδελφούλες τους, τις δεκάδες. Αυτοί είναι οι διψήφιοι. Σε αυτό το σπιτάκι των δεκάδων χωρούν μόνο 9 δεκάδες.
Ένα βιβλίο που μπορεί να διαβαστεί πολλές φορές και οι μικροί αναγνώστες να μη φοβούνται πια να ταξιδεύουν στη μαγική χώρα των αριθμών.
Περίληψη: Οι αριθμοί είναι γεμάτοι λογική, φαντασία και μαγεία.”
Αυτή είναι η φράση κλειδί του παραμυθιού που κρατάτε στα χέρια σας. Πρόκειται για την ιστορία του ταξιδιού ενός Άραβα, του Ιρά, στη μαγική χώρα των αριθμών. Το παραμύθι αυτό, του οποίου η ιδέα γεννήθηκε και ολοκληρώθηκε μέσα στην τάξη, μπορεί και πρέπει να διαβαστεί πολλές και άλλες τόσες φορές, μέχρι να γίνει κατανοητό από τους μικρούς μας φίλους, χρησιμοποιώντας κάθε φορά άλλα, διαφορετικά παραδείγματα. Σκοπός τελικά του βιβλίου είναι οι μικροί μας φίλοι να πάψουν να φοβούνται τη χώρα των αριθμών και να αφεθούν στη μαγεία της. Καλό ταξίδι σε όλους, λοιπόν, πάνω στο μαγικό χαλί του φίλου μας Ιρά… (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου.)

                                             

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου