Μελέτη: Ευκαιρία για σύνδεση ή για σύγκρουση μεταξύ γονέων-παιδιών;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα και καλή εβδομάδα! Εύχομαι να είστε όλοι καλά με υγεία και αγάπη!

Τον τελευταίο καιρό όλο και συχνά συναντώ γονείς που δυσκολεύονται στη μελέτη των παιδιών τους και πολλές φορές η μελέτη γίνεται ένα πεδίο μάχης. Ωστόσο εγώ θέλω να πιστεύω πως τη μελέτη μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε και σαν σύνδεση με το παιδί δημιουργώντας αναμνήσεις για όμορφες στιγμές.

Γιατί όμως υπάρχει σύγκρουση στη μελέτη μεταξύ γονέων-παιδιών;

  • Η κούραση τόσο από γονείς όσο και από τα παιδιά.
  • Η πίεση του χρόνου καθώς ο γονέας έχει πολλές υποχρεώσεις και πολλές φορές δεν έχει την κατάλληλη επικοινωνία και ψυχραιμία.
  • Οι μεγάλες προσδοκίες από πλευράς των γονέων καθώς  και τα προσωπικά τους βιώματα ως προς το κομμάτι της μελέτης.
  • Η υπερβολική εμπλοκή των γονέων και το υπερβολικό άγχος τους για τις επιδόσεις. Θυμηθείτε πως δεν είστε εσείς ο μαθητής. 
  • Ο μεγάλος χρόνος διαβάσματος καθώς ένα παιδί μπορεί να κάνει πολλά διαλείμματα για τουαλέτα, για νερό, για φαγητό με αποτέλεσμα να υπάρχει ένταση.
  • Η μη τακτική επαφή μεταξύ γονέων-εκπαιδευτικών και τα διπλά μηνύματα που ίσως μεταφέρονται στα παιδιά

Πως μπορεί να γίνει η σύνδεση μεταξύ των γονέων-παιδιών στη μελέτη;

  • Δίνει  την ευκαιρία στο παιδί και στο γονέα να μιλήσουν για το τι συμβαίνει στο σχολείο.
  • Δίνει την ευκαιρία στους σημαντικούς άλλους να διαπιστώσουν τι μαθαίνει το παιδί.
  • Εξηγήστε στο παιδί τη σημασία της μελέτης.
  • Ενδυναμώστε το παιδί να είναι ανεξάρτητο ώστε να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση του.
  • Όταν ο γονέας δημιουργεί μια ρουτίνα με το παιδί όπου το δομεί και νιώθει μια ασφάλεια. (σταθερός χρόνος, σταθερός χώρος).
  • Όταν ο γονέας επιβραβεύει και εστιάζει την προσπάθεια του παιδιού χωρίς να κοιτάει απαραίτητα τους βαθμούς.
  • Όταν ο γονέας ρωτάει το παιδί πως νιώθει για τη διαδικασία της μελέτης, πως νιώθει όταν επιτυγχάνει ή αποτυγχάνει, σεβόμενος πάντα τους ρυθμούς του.
  • Δημιουργώντας εμπιστοσύνη με το παιδί ακούγοντάς το ενεργά και αποδέχοντας και το αρνητικό του συναίσθημα |(Πχ: για τη δυσκολία των ασκήσεων ή την πολλή ύλη). Επίσης, είναι σημαντικό να πιστεύουμε το παιδί όταν μας λέει πως δεν έχει εργασίες.  Αν μας έχει πει ψέματα για τον όγκο εργασίας είναι σημαντικό να το αφήσουμε να μας εξηγήσει.
  • Πριν νευριάσετε ή να ξεστομίσετέ λέξεις που δεν σας αρμόζουν αποσυρθείτε για λίγο.
Είναι σημαντικό καθόλα τη διάρκεια της μελέτης να γίνεστε καθοδηγητής και όχι δάσκαλος.

Να θυμάστε πως στόχος είναι το παιδί να αγαπήσει ή να αποδεχτεί την μελέτη καθώς είναι η πρώτη σοβαρή υποχρέωση του.

Ωστόσο είναι θεμιτό όταν οι γονείς νιώθουν πως δεν τα καταφέρνουν με την μελέτη και νιώθουν σωματικά και ψυχικά κουρασμένοι να ζητάνε βοήθεια από ένα τρίτο άτομο, καθώς η σχέση μας με το παιδί είναι πιο σημαντική από τη μελέτη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;