Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Τα περισσότερα παιδία με μαθησιακές δυσκολίες, δυσκολεύονται αρκετά στα προβλήματα μαθηματικών.
Μια καλή ενναλακτική λύση είναι να προσπαθήσουμε να απλοποιήσουμε τη διαδίκασια της επίλυσης των προβλημάτων με τους παρακάτω τρόπους:
1)Διαβάζουμε αρκετές φορές το πρόβλημα μέχρι να το καταλάβει το παιδί. Κυκλώνουμε ή τονίζουμε με μαρκαδόρο τα δεδομένα του προβλήματος
2)Βρίσκουμε τις λέξεις κλειδιά
Οι λέξεις κλειδιά ανάλογα με τις πράξεις είναι οι εξής:
Πρόσθεση:
Τα περισσότερα παιδία με μαθησιακές δυσκολίες, δυσκολεύονται αρκετά στα προβλήματα μαθηματικών.
Μια καλή ενναλακτική λύση είναι να προσπαθήσουμε να απλοποιήσουμε τη διαδίκασια της επίλυσης των προβλημάτων με τους παρακάτω τρόπους:
1)Διαβάζουμε αρκετές φορές το πρόβλημα μέχρι να το καταλάβει το παιδί. Κυκλώνουμε ή τονίζουμε με μαρκαδόρο τα δεδομένα του προβλήματος
2)Βρίσκουμε τις λέξεις κλειδιά
Οι λέξεις κλειδιά ανάλογα με τις πράξεις είναι οι εξής:
Πρόσθεση:
- Συνολικά
- Όλα μαζί
- Παραπάνω
- Άθροισμα
- Αυξήθηκε
Αφαίρεση
- Διαφορά
- Λιγότερα
- Μειώθηκε
- Έμεινε
- Τι απέμεινε
Πολλαπλασιασμός
- Πόσες φορές
- Γινόμενο
- Διπλάσιο-Διπλασιάστηκε
- Το ένα τόσο, Τα πολλά πόσο
Διαίρεση
- Μοιράζω
- Χωρίζω
- Σε ίσα μέρη
- Το καθένα
- διαιρώ
3)Σε ένα χαρτί ζωγραφίζουμε μια εικόνα σχετική με το πρόβλημα. Η οπτικοποίηση βοηθά το παιδί να σκεφτεί τη λύση.
Γενικά για τη λύση των προβλημάτων οι γονείς θα πρέπει να θυμούνται, οτί μπορούν να χρησιμοποιήσουν αληθινά αντικείμενα κάνοντας αναπαράσταση του προβλήματος όπως μπογιές, μπαλάκια, αυτοκινητάκια, κούκλες, καραμέλες, μολύβια κ.λ.π.
Eπιπλέον, για προβλήματα σχετικά με το βάρος (γραμμάρια, κιλά κ.λ.π) μπορούμε να πάμε στην κουζίνα, να ζυγίσουμε, να υπολογίσουμε και να παίξουμε με τα παιδιά.
Τέλος, για προβλήματα με τα χρήματα χρειάζονται τα παιδιά να παρούν πρωτοβουλίες για καθημερινές οικονομικές συναλλαγές πχ στο super market και στο φούρνο.
Ας μην ξεχνάμε οτί τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πως να σκέφτονται και όχι τι να σκέφτονται!
Eπιπλέον, για προβλήματα σχετικά με το βάρος (γραμμάρια, κιλά κ.λ.π) μπορούμε να πάμε στην κουζίνα, να ζυγίσουμε, να υπολογίσουμε και να παίξουμε με τα παιδιά.
Τέλος, για προβλήματα με τα χρήματα χρειάζονται τα παιδιά να παρούν πρωτοβουλίες για καθημερινές οικονομικές συναλλαγές πχ στο super market και στο φούρνο.
Πρακτικά πράγματα δηλαδή!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου