Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Η αντιγραφή κάποιες φορές είναι μια επίπονη διαδικασία για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να τους επιφέρει αντιδραστικότητα ως προς όλες τις δραστηριότητες γραφής.
Συχνά τα παιδιά δεν προλαβαίνουν να αντιγράψουν από τον πίνακα ή κάνουν λάθη από την αντιγραφή του βιβλίου στο τετράδιο.
Κάποια χαρακτηριστικά δυσκολιών στην αντιγραφή είναι τα εξής:
Η αντιγραφή κάποιες φορές είναι μια επίπονη διαδικασία για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να τους επιφέρει αντιδραστικότητα ως προς όλες τις δραστηριότητες γραφής.
Συχνά τα παιδιά δεν προλαβαίνουν να αντιγράψουν από τον πίνακα ή κάνουν λάθη από την αντιγραφή του βιβλίου στο τετράδιο.
Κάποια χαρακτηριστικά δυσκολιών στην αντιγραφή είναι τα εξής:
- Παράλειψη-εισαγωγή-επανάληψη γραμμάτων και λέξεων.
- Μουντζούρες και άσχημα γράμματα.
- Καθρεφτική γραφή γραμμάτων (πχ 3-ε).
- Υπερβολικό χρόνο για την εκτέλεση της δραστηριότητας.
- Παράλειψη σημείων στίξης.
- Αγνόησή τονισμού.
- Μη τήρηση αποστάσεων μεταξύ λέξεων.
- Χάσιμο σειράς.
Ένα χαρακτηριστικό που είναι λίγο διφορούμενο στις μέρες μας στα λάθη της αντιγραφής είναι η αντίθετη φορά κατασκευής των γραμμάτων. Εδώ θα επισημάνουμε ότι για εμάς η φορά θα πρέπει να είναι λειτουργική.
Για τις δυσκολίες στην αντιγραφή, αφενός οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε οφθαλμίατρο ώστε, να αποκλείσουν προβλήματα όρασης και αφετέρου να συνεργαστούν με εργοθεραπευτή και ειδικό παιδαγωγό.
Κάποιες συμβουλές αντιμετώπισης που μπορούν να ακολουθήσουν οι γονείς είναι:
- Βοηθήστε το παιδί να καθορίσει το χώρο έναρξης και λήξης με σύμβολα όπως:τελείες και παύλες.
- Κρυφτέ το κείμενο που δεν χρειάζεται να αντιγράψει το παιδί, ώστε να μην μπερδεύεται.
- Συνεργαστείτε με τον εκπαιδευτικό της τάξης ώστε να μειωθεί η ύλη της αντιγραφής.
- Τονίστε τις βασικές λέξεις η προτάσεις με μαρκαδόρους.
- Δώστε περισσότερο χρόνο στο παιδί ώστε να διεκπεραιώσει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Η αντιγραφή ΔΕΝ είναι τιμωρία. Βάλτε μόνο τα ουσιώδη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου