Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Οι προ γραφικές ασκήσεις είναι απαραίτητες για το παιδί, αφενός για την εκμάθηση γραμμάτων-αριθμών και αφετέρου για την εμπέδωση της αλληλουχίας των κινήσεων που χρειάζεται για να επιτευχθεί ένα γράμμα ή ένας αριθμός.
Υπεύθυνος για την ενίσχυση των προ γραφικών δεξιοτήτων είναι ο εργοθεραπευτής σε συνεργασία με τον ειδικό παιδαγωγό.
Να σημειωθεί ότι οι προ γραφικές δεξιότητες αναπτύσσονται από την ηλικία των 3 ετών και έως τη φοίτηση στη Πρώτη Δημοτικού θα πρέπει να έχουν αναπτυχθεί σημαντικά.
Πως μπορούμε όμως να ενισχύσουμε τις προ γραφικές δεξιότητες;
Tι υλικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε;
Οι προ γραφικές ασκήσεις είναι απαραίτητες για το παιδί, αφενός για την εκμάθηση γραμμάτων-αριθμών και αφετέρου για την εμπέδωση της αλληλουχίας των κινήσεων που χρειάζεται για να επιτευχθεί ένα γράμμα ή ένας αριθμός.
Υπεύθυνος για την ενίσχυση των προ γραφικών δεξιοτήτων είναι ο εργοθεραπευτής σε συνεργασία με τον ειδικό παιδαγωγό.
Να σημειωθεί ότι οι προ γραφικές δεξιότητες αναπτύσσονται από την ηλικία των 3 ετών και έως τη φοίτηση στη Πρώτη Δημοτικού θα πρέπει να έχουν αναπτυχθεί σημαντικά.
Πως μπορούμε όμως να ενισχύσουμε τις προ γραφικές δεξιότητες;
Tι υλικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε;
- Χρησιμοποιείστε πλαστελίνη ή πηλό. Βάλτε πρώτα το παιδί να γράψει σε αυτά τα εναλλακτικά υλικά γράμματα, αριθμούς ή ακόμα και το όνομα του, ώστε να του φανεί ελκυστική η δεξιότητα της γραφής.
- Χρησιμοποιείστε δαχτυλομπογιές ή άμμο. Οι δαχτυλομπογιές και η άμμο όπως και η πλαστελίνη και ο πηλός είναι αφενός ελκυστικά υλικά γραφής και αφετέρου μαθαίνουν και τις κινήσεις που χρειάζεται για να επιτευχθεί ένα γράμμα ή ένας αριθμός.
- Περάστε χάντρες σε μια κλωστή ή βιδώστε και ξεβιδώστε καπάκια. Αυτές οι δραστηριότητες ενισχύουν τους μύες του κάθε δαχτύλου και κάνουν πιο εύκολη τη διαδικασία της γραφής.
- Δώστε στο παιδί ψαλίδι να κόψει. Με τη χρήση του ψαλιδιού το παιδί ασκεί τους μυς του δαχτύλου και μαθαίνει να συγχρονίζει την κίνηση του χεριού με την όραση και την κίνηση του.
Τοποθετείστε όλες τις πρώτες γραπτές προσπάθειες του παιδιού σε έναν πίνακα για να τις βλέπει!
Ενθαρρύνετε τις προσπάθειες του,χωρίς κριτική!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου