Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Τι είναι η δυσγραφία;
Ποια ειδικότητα ασχολείται με την δυσγραφία
Ποιοι τρόποι αντιμετώπισης υπάρχουν;
Η δυσγραφία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που εμφανίζεται στα πρώτα έτη της σχολικής ζωής του παιδιού. (4-6).
Αφορά κυρίως στην αποτύπωση και απόδοση συμβόλων.
Πολλές φορές συνυπάρχει και με άλλες μαθησιακές δυσκολίες όπως: Δυσλεξία, δυσαναγνωσία, δυσαρίθμησια, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα.
Τα κυριότερα συμπτώματα της δυσγραφίας είναι όταν το παιδί:
Τι είναι η δυσγραφία;
Ποια ειδικότητα ασχολείται με την δυσγραφία
Ποιοι τρόποι αντιμετώπισης υπάρχουν;
Η δυσγραφία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που εμφανίζεται στα πρώτα έτη της σχολικής ζωής του παιδιού. (4-6).
Αφορά κυρίως στην αποτύπωση και απόδοση συμβόλων.
Πολλές φορές συνυπάρχει και με άλλες μαθησιακές δυσκολίες όπως: Δυσλεξία, δυσαναγνωσία, δυσαρίθμησια, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα.
Τα κυριότερα συμπτώματα της δυσγραφίας είναι όταν το παιδί:
Δεν θυμάται πως να γράψει σύμβολα όπως: Γράμματα ή νούμερα
Παρουσιάζει αδέξια γραφή και άσχημο γραφικό χαρακτήρα
Διατηρεί κακή στάση σώματος και λαβή μολυβιού
Κουράζεται εύκολα
Ανακατεύει κεφαλαία και μικρά γράμματα σε μια πρόταση
Δείχνει ασυνέπεια ως προς τα σημεία στίξης και τις αποστάσεις μεταξύ των λέξεων
Δυσκολεύεται να αντιγράψει φράσεις η ακόμα απλές γραμμές και καμπύλες
Κάνει αρκετά ορθογραφικά λάθη
Διατυπώνει καθρεφτικά κάποια σύμβολα. Πχ:3-ε,6-9, φ-θ, β-δ
Δεν χρησιμοποιεί το σωστό μέγεθος γραμμάτων
Δεν μπορεί να μένει πάντα στη γραμμή
Δεν ακολουθεί τη σωστά φορά γραμμάτων και μπερδεύει τις κατευθύνσεις. (Ως προς την παρέμβαση σε παιδιά με αυτό το σύμπτωμα μας ενδιαφέρει η λειτουργικότητα των συμβόλων)
Οι ειδικότητες που συνεργάζονται για την αντιμετώπιση της δυσγραφίας είναι συνήθως ο εργοθεραπευτής και ο ειδικός παιδαγωγός που θα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με το σχολικό περιβάλλον και τους γονείς.
Κάποιοι τρόποι αντιμετώπισης της δυσγραφίας είναι οι παρακάτω:
- Δίνουμε νόημα στη γραφή του παιδιού και αρχίζουμε να χρησιμοποιείουμε τη γραφή σαν μέσο επικοινωνίας. (Πχ: γράφουμε μια πρόσκληση για ένα πάρτι, γράφουμε τα ψώνια της μέρας ή μια συνταγή που του αρέσει.
- Αφήνουμε να επιλέγει το ίδιο το παιδί το εργαλείο γραφής (μολύβι ή στυλό) που του ταιριάζει
- Χρησιμοποιούμε εναλλακτικά μέσα γραφής για να μάθει το παιδί ένα γράμμα όπως: πλαστελίνη, δαχτυλομπογίες, πηλό, μαγνητικά γράμματα, τέμπερες
- Δίνουμε περισσότερο χρόνο στις μαθησιακές δραστηριότητες που δεν τα καταφέρνει όπως αντιγραφή και γραφή. Δεν τον τιμωρούμε για την απόδοση, και ούτε επιμένουμε για καλλιγραφία αλλά τον επαινούμε για τη προσπάθεια
- Εισάγουμε τον υπολογιστή στην καθημερινότητα του παιδιού
- Επιλέγουμε τετράδια με κουτάκια και γραμμές
- Δίνουμε πρότυπο σχέδιο στη ζωγραφική
Θυμόμαστε πάντα ότι το παιδί με δυσγραφία δεν είναι ένα τεμπέλικο παιδί, αλλά ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που χρειάζεται την κατάλληλη υποστήριξη και τις τεχνικές ώστε να καλλιεργηθούν οι δυνατότητες του.
Ακολουθούν κάποιες εικόνες που μας αποτυπώνουν τη δυσγραφία(Οι εικόνες είναι πηγές από το internet και χρησιμοποιούνται με στόχο την ενημέρωση):
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου