Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

5 συμβουλές για να αναγνωρίζει να εκφράζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του το παιδί

Γράφει η 

Πηγή: childit.gr

Λοιπόν, λοιπόν σήμερα διάβασα αυτό το  άρθρο και ξετρελάθηκα!!

Είναι πολύ σημαντικό να μοιραζόμαστε αυτά που βοηθάνε όλους!!

Θα μιλήσουμε λοιπόν για διαχείριση συναισθημάτων στο παιδί.

Όπως κι εμείς, έτσι και τα παιδιά θυμώνουν, στεναχωριούνται, νευριάζουν, ντρέπονται και απογοητεύονται, μόνο που σε αντίθεση με τους μεγάλους, δεν γνωρίζουν να μιλήσουν για αυτά που νιώθουν και έτσι μπορεί να αντιδράσουν με τον πιο ακατάλληλο τρόπο.
Τα συναισθήματα των παιδιών είναι πολλές φορές έντονα, κάτι που δυσκολεύει αρκετούς γονείς με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν φράσεις όπως: «Tα καλά παιδιά δεν θυμώνουν» ή «Aν σταματήσεις να κλαις θα σου πάρω παγωτό» κ.λπ.
Το να μάθει ένα παιδί, από μικρή ηλικία, να αναγνωρίζει αλλά και να διαχειρίζεται το συναίσθημά του ονομάζεται συναισθηματική νοημοσύνη. Η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί ένα εφόδιο ζωής για ένα παιδί, για τις μελλοντικές του σχέσεις, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και για να μπορεί να αντιμετωπίζει τη ζωή με θετικό τρόπο.
Με ποιον τρόπο όμως μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας σε όλα τα παραπάνω;
1. Aναγνώριση συναισθημάτων
Προτού μάθουν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους, πρέπει να μάθουν πρώτα να τα παρατηρούν και στη συνέχεια να τα αναγνωρίζουν κάθε στιγμή που τα βιώνουν. Το να ονοματίζετε κι εσείς το συναίσθημα που νιώθετε (φόβος, θυμός, λύπη, χαρά) ή να τους ονοματίζετε το συναίσθημα που μπορεί να νιώθουν εκείνα βοηθάει στην αναγνώρισή τους και συνεπώς στην αποδοχή τους.
2. Έκφραση συναισθημάτων
Τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει ένα παιδί (θυμός, θλίψη, φόβος, χαρά) είναι κομμάτια του εαυτού του. Είναι η αντίδραση σε όσα βιώνει και το διαμορφώνουν ως χαρακτήρα. Είναι σημαντικό λοιπόν το παιδί να γνωρίζει ότι μπορεί να τα εκφράζει άφοβα και πως θα είναι δίπλα του κάποιος να το ακούσει και να το σεβαστεί χωρίς να τα υποτιμήσει. Η έκφραση αυτή είναι θεραπευτική και, αν για οποιονδήποτε λόγο δεν απελευθερωθεί, όταν υπάρχει ανάγκη, τότε θα ενεργοποιηθούν αμυντικές διαδικασίες, ψυχαναγκασμοί και σωματικά συμπτώματα στη μελλοντική πορεία του ως ενήλικα, καθώς και στις διαπροσωπικές του σχέσεις.
3. Μέσα από εικόνες και παραμύθια
Είναι καλό να εντάξετε τη συναισθηματική αγωγή στην καθημερινότητά σας μέσα από εικόνες και παραμύθια. Τα παραμύθια που διαβάζετε κάθε βράδυ μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για συζήτηση των συναισθημάτων των ηρώων. «Πώς νομίζεις ότι ένιωσε ο αρκούδος όταν έχασε τον φίλο του;» ή «Τι θα ένιωθες εσύ αν ήσουν στη θέση του;».
Mπορείτε επίσης να έχετε έναν πίνακα με διάφορες φατσούλες βασισμένες σε συναισθήματα και κάθε φορά που νιώθει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα να σας δείχνει στον πίνακα τη φατσούλα που το εκφράζει. Η οπτική αναγνώριση πολλές φορές διευκολύνει τα παιδιά σε μια δύσκολη στιγμή που μπορεί να τους είναι δύσκολο να εκφραστούν με λόγια.
4. Τρόποι διαχείρισης που μπορούμε να του μάθουμε
α. Ζήτησε βοήθεια.
β. Συζήτησέ το.
γ. Ξαναπροσπάθησε πιο ήρεμος.
δ. Ζήτησε μια αγκαλιά.
ε. Μίλησε προτού να πράξεις. Πες πρώτα πώς νιώθεις και μετά χτύπα τα παιχνίδια σου.
ζ. Ζωγράφισε.
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο επισκεφτείτε το παρακάτω link:http://www.childit.gr/5-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AD%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%86%CF%81%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9/
Ευχαριστώ πάρα πολύ το childit.gr για την άδεια που μου έδωσε για αναδημοσίευση.
Ας μην ξεχνάμε ότι είναι καλό να μοιραζόμαστε!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου