Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πιπίλα και παιδί

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Προσθήκη λεζάντας

Kαλησπέρα και καλό αποκαλόκαιρο!!

Σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για την πιπίλα.

Πρέπει να σας πω πριν ξεκινήσω να γράψω το μότο μου ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και εδώ θα εκθέσω την προσωπική μου άποψη και κάποιες βιβλιογραφικές αναφορές.

Τα παιδιά πρέπει να χρησιμοποιούν πιπίλα;

Δεν υπάρχει πρέπει ή όχι. Εάν ένα παιδί δεν θέλει δεν σημαίνει ότι θα του δώσουμε πιπίλα με το ζόρι.

Έρευνες έχουν δείξει ότι, η πιπίλα λειτουργεί ηρεμιστικά στο παιδί καθώς αφενός το χαλαρώνει και αφετέρου λειτουργεί σαν αγχολυτική.
Άλλες έρευνες επισημαίνουν ότι η πιπίλα είναι μια πηγή ευχαρίστησης για το παιδί και το βοηθάει να εξερευνήσει το κόσμο.

Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να κόψει το παιδί την πιπίλα;

Η Αμερικανική παιδιατρική υποστηρίζει ότι το παιδί έως 12 μηνών είναι καλό να έχει κόψει την πιπίλα.

Ο εφικτός στόχος για μένα όμως είναι έως τα τρία  να έχει απαλλαγεί από την πιπίλα.

Να σημειώσω ότι υπάρχουν συστάσεις από οδοντιάτρους ότι μετά τα τρία το παιδί αν χρησιμοποιεί πιπίλα μπορεί να έχει θέματα με τα δόντια.(Εδώ παίζει ρόλο και η χρήση)

Πως ένα παιδί μπορεί να κόψει την πιπίλα;

Εδώ θέλω να σημειώσω ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό, δεν υπάρχουν συνταγές!

Θέλω να τονίσω πως εγώ διαφωνώ με την απότομη διακοπή πιπίλας, είναι πχ σαν να μας κόβουν εμάς απότομα το τσιγάρο.

Επίσης διαφωνώ και με το να βάλουμε μια άσχημη γεύση στη πιπίλα. Το παιδί βιώνει ήδη μια απώλεια γιατί να το κάνουμε ακόμα πιο τραυματικό;


Το κλειδί για μένα στη διακοπή της πιπίλας είναι να δούμε πως νιώθει το παιδί!! Να συζητήσουμε μαζί του και να το ακούσουμε!!Να προσπαθήσουμε λοιπόν για ενεργητική ακρόαση και να κόψουμε σταδιακά τη πιπίλα χρησιμοποιώντας της όταν νιώθουμε ότι το παιδί τη χρειάζεται πιο πολύ. πχ: στον ύπνο ή όταν νιώθει αδιάθετο

Επίσης μπορούμε να διαβάσουμε κάποια βιβλιαράκια στο παιδί. Στο παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε ενδιαφέροντα βιβλία http://grafwnimata.blogspot.com/2013/05/blog-post_3796.html

Βασικοί κανόνες για την χρήση πιπίλας

Σύμφωνα με το www.mothersblog.gr/paidi/frontida/story οι βασικοί κανόνες είναι:



Να πλένετε τις θηλές τουλάχιστον 3 φορές την ημέρα με ζεστό νερό και σαπούνι (τον πρώτο καιρό που το μωρό είναι ακόμα νεογέννητο πρέπει εκτός από το πλύσιμο, να τις αποστειρώνετε κιόλας).
Μη δένετε την πιπίλα με κορδέλες που έχουν αρκετό μήκος (παρά μόνο με ειδικές πιάστρες) είτε σε κάποιο σημείο στο κρεβάτι του είτε πάνω του κλπ, καθώς μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ζωή του μωρού.
Αν δείτε ότι η θηλή της πιπίλας έχει αλλάξει χρώμα και ακόμα και αν την πλένετε δεν καθαρίζει, αν την έχει δαγκώσει το μωρό και λείπουν κομματάκια τώρα πρέπει αμέσως να την πετάξετε και να την αντικαταστήσετε με άλλη.
Να αγοράζετε πιπίλες που είναι για την ηλικία του παιδιού. Αν πάρετε για παράδειγμα πιπίλα σε μεγαλύτερο μέγεθος από ότι είναι για το παιδί, θα αναγουλιάζει και θα έχει τάση για εμετό.







Σχόλια

  1. Εμεις την διακοψαμε νωρις,καποιες φορες την παιρνουμε και την μασαμε (απ'ολες τις πλευρες) για 1 λεπτο,και μετα την πεταμε (συνηθως στο κεφαλι της μαμα,κι οπου πετυχουμε....ματι,μυτη κλπ...)!! Συμφωνω πως ειναι στο παιδι!! Με το που μπηκε στους 7 μηνες και αλλαξαμε πιπιλα,την χρησιμοποιησε τον 1ο μηνα,μετα τελος!! 1Ο μηνων ειναι τωρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου