Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Καλημέρα, καλημέρα
Σήμερα είδα μια φωτογραφία για την επιστροφή των παιδιών με αυτισμό στο σχολείο και είπα να τη μοιραστώ μαζί σας και να συμπληρώσουμε και κάποια άλλα πράγματα.
Η επιστροφή στο σχολείο και στις υποχρεώσεις είναι δύσκολη για όλη την οικογένεια, αλλά ακόμα πιο δύσκολη για ένα παιδί με αυτισμό, καθώς πρέπει να φτιάξει μια νέα ρουτίνα, να δέχεται πάρα πολλά ερεθίσματα, να νιώθει ίσως κάποιες φορές την απόρριψη από το σχολικό πλαίσιο, να έχουν όλοι παραπάνω προσδοκίες από αυτό.
Εμείς οι "σημαντικοί άλλοι" λοιπόν(γονείς-δάσκαλοι) εκπαιδευτικοί θα ήταν καλό να του παρέχουμε όσο μπορούμε ασφάλεια και δόμηση.
Κάποιοι τρόποι είναι οι εξής:
Καλημέρα, καλημέρα
Σήμερα είδα μια φωτογραφία για την επιστροφή των παιδιών με αυτισμό στο σχολείο και είπα να τη μοιραστώ μαζί σας και να συμπληρώσουμε και κάποια άλλα πράγματα.
Η επιστροφή στο σχολείο και στις υποχρεώσεις είναι δύσκολη για όλη την οικογένεια, αλλά ακόμα πιο δύσκολη για ένα παιδί με αυτισμό, καθώς πρέπει να φτιάξει μια νέα ρουτίνα, να δέχεται πάρα πολλά ερεθίσματα, να νιώθει ίσως κάποιες φορές την απόρριψη από το σχολικό πλαίσιο, να έχουν όλοι παραπάνω προσδοκίες από αυτό.
Εμείς οι "σημαντικοί άλλοι" λοιπόν(γονείς-δάσκαλοι) εκπαιδευτικοί θα ήταν καλό να του παρέχουμε όσο μπορούμε ασφάλεια και δόμηση.
Κάποιοι τρόποι είναι οι εξής:
- Κανονίστε επίσκεψη μαζί με το παιδί, στο σχολείο ή και μια συνάντηση με την δασκάλα και τον καθηγητή της τάξης. Καλό είναι, να γνωρίσετε και κάποιους συμμαθητές του παιδιού από πριν,ώστε το παιδί να έχει κάποια πρόσωπα αναφοράς στο σχολείο
- Φωτογραφίστε το σχολείο, τη διαδρομή ώστε το παιδί να ξέρει κάθε πρωί τι τον περιμένει.
- Φτιάξτε κοινωνικές ιστορίες για θέματα που προκύπτουν στο σχολείο και δουλέψτε της με το παιδί.
- Στήστε ρουτίνες και αφήστε τα παιδιά να συμμετάσχουν. Αυτές οι ρουτίνες μπορούν να περιλαμβάνουν, πρωινό ξύπνημα, σνακ, μελέτη.
- Συζητήστε με το σχολείο εκ νέου, για νέα δεδομένα που μπορούν να έχουν προκύψει σχετικά με το παιδί σας. Διαγνώσεις, συνήθειες, αλλαγές, πεποιθήσεις. Χτίστε επικοινωνία και σχέσεις.
- Αγοράστε άνετα ρούχα που βολεύουν τα παιδιά ώστε να μου τους δημιουργεί πρόσθετο εκνευρισμό.
- Δημιουργήστε ένα καθημερινό οπτικοποιημένο πρόγραμμα, όπου το παιδί ανά πάσα στιγμή ξέρει τι θα κάνει.
Νομίζω όμως το σημαντικότερο είναι να μην έχουμε όλοι υπερβολικές προσδοκίες από το παιδί με αυτισμό, να του δίνουμε χώρο-χρόνο και να κινούμαστε σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του.
Μια παράκληση για όλους τους εκπαιδευτικούς: Ενημερωθείτε, διαβάστε για το τι είναι αυτισμός, ακούστε τους γονείς, νιώστε λίγο παραπάνω το παιδί!
Καλή σχολική χρονιά σε όλους!!
Πηγή: Autism speaks
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου