Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Καλημέρα, καλημέρα!!
Επιστρέφω σήμερα, με μια ερώτηση που μου κάνουν συχνά-πυκνά πολλοί γονείς αν τα παιδιά πρέπει να μετράνε με δάχτυλα. Πολλές φορές οι γονείς ανησυχούν γιατί τα παιδιά μετράνε με δάχτυλα και έχουν περάσει την πρώτη σχολική ηλικία.
Για μένα το σημαντικό είναι τα παιδιά, να είναι λειτουργικά και να ανακαλύπτουν τρόπους τα ίδια να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της μάθησης.
Πολλές έρευνες τον τελευταίο καιρό δείχνουν, πως τα παιδιά είναι καλό να μετράνε με τα δάχτυλα γιατί τους βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκέφαλου. Συγκεκριμένα Η Jo Boaler, καθηγητής του Στάνφορτ, γράφει στο The Atlantic για τα νευρολογικά οφέλη του να μετράμε με τα δάχτυλα και πώς αυτό μπορεί να συμβάλλει στην προηγμένη σκέψη των ανώτερων μαθηματικών.
Επίσης προσωπικά πιστεύω πως όταν ένα παιδί μετράει με τα δάκτυλα:
Καλημέρα, καλημέρα!!
Επιστρέφω σήμερα, με μια ερώτηση που μου κάνουν συχνά-πυκνά πολλοί γονείς αν τα παιδιά πρέπει να μετράνε με δάχτυλα. Πολλές φορές οι γονείς ανησυχούν γιατί τα παιδιά μετράνε με δάχτυλα και έχουν περάσει την πρώτη σχολική ηλικία.
Για μένα το σημαντικό είναι τα παιδιά, να είναι λειτουργικά και να ανακαλύπτουν τρόπους τα ίδια να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της μάθησης.
Πολλές έρευνες τον τελευταίο καιρό δείχνουν, πως τα παιδιά είναι καλό να μετράνε με τα δάχτυλα γιατί τους βοηθάει στην ανάπτυξη του εγκέφαλου. Συγκεκριμένα Η Jo Boaler, καθηγητής του Στάνφορτ, γράφει στο The Atlantic για τα νευρολογικά οφέλη του να μετράμε με τα δάχτυλα και πώς αυτό μπορεί να συμβάλλει στην προηγμένη σκέψη των ανώτερων μαθηματικών.
Επίσης προσωπικά πιστεύω πως όταν ένα παιδί μετράει με τα δάκτυλα:
- Αντιλαμβάνεται την αντίληψη των δαχτύλων και τη σημασία τους
- Χρησιμοποιεί μόνο του οπτικά βοηθήματα (τα δάχτυλα) που θα τον βοηθήσουν να επιλύσει ένα πρόβλημα και θα καταλάβει καλύτερα τα μαθητικά, μέσα από δικές του αναπαραστάσεις.
- Αναπτύσσει κριτική σκέψη
- Μειώνει το άγχος του, αφού μπορεί να χρησιμοποιήσει μια στρατηγική και να βρει ένα αποτέλεσμα
- Αγαπάει περισσότερο τα μαθηματικά, αφού βρίσκει μόνο του λύσεις
Άρα από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε πως ότι το παιδί δεν πρέπει να μετράει με τα δάχτυλα γιατί δεν είναι έξυπνο και είναι μεγάλο είναι ένα στερεότυπο και θα πρέπει να καταρριφθεί. Κάθε παιδί όπως λέμε συνέχεια μέσα από αυτό το blog είναι μοναδικό, διαφορετικό, έχει τους δικούς του ρυθμούς και όταν κατανοήσει καλύτερα τα μαθηματικά σίγουρα θα είναι έτοιμο να κόψει τη χρήση δαχτύλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου