Διάκριση Ενεργητικής Φωνής από Παθητική Φωνή: Εύκολοι τρόποι

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Καλησπέρα,καλησπέρα σήμερα θα δούμε κάποιες δραστηριότητες που μπορούμε να διακρίνουμε τις 2 φωνές για τους μικρούς μας φίλους. Θέλω να σημειώσω πως η διάκριση των 2 φωνών είναι κάτι αρκετά δύσκολο για τα παιδιά και πρέπει να ξεκινήσει να γίνεται όταν τα παιδιά έχουν τριφτεί ήδη με τους χρόνους.

Κάποιοι τρόποι λοιπόν που χρησιμοποιώ με τους μικρούς μας φίλους και βλέπω αποτελέσματα είναι οι εξής:


  • Δημιουργώ μνημονικά ίχνη και λέξεις κλειδιά. Επισημαίνω πως η ενεργητική φωνή τελειώνει σε ω και η παθητική φωνή σε όμαι. Επιπλέον, τονίζω πως στην ενεργητική φωνή κάτι κάνω, ενώ στην παθητική  φωνή κάτι παθαίνω.
  • Βάζω το παιδί να ζωγραφίζει τι κάνει και τι παθαίνει στην καθημερινότητα. Στη συνέχεια κάνουμε κολάζ σε δύο χαρτόνια και με τις δυο φωνές
  • Χρησιμοποιώ  δυο βαζάκια γράφοντας σε γλωσσοπιέστρα  ρήματα και από τις 2 φωνές και τα παιδιά ταξινομούν στο ανάλογο βαζάκι. Αντίστοιχα αυτή τη δραστηριότητα μπορούμε να την κάνουμε με χαρτάκια ή ακόμα και με μπάλες
  • Εξασκούμαστε μέσω των λογισμικών και φύλλων εργασιών
  • Παιχνίδι χαμένου θησαυρού. Κρύβουμε χαρτάκια στο χώρο με ρήματα και στις δύο φωνές και λέμε στο παιδί να μας φέρει την αντίστοιχη φωνή όπου επιθυμούμε.
Ας θυμόμαστε πως κάθε παιδί, μαθαίνει διαφορετικά!!

Δώστε χρόνο και πολλά ερεθίσματα!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;