Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Επιστρέφω με μια ερώτηση που απασχολεί πολλούς γονείς στην πρώτη σχολική ηλικία.
Άραγε πόσος χρόνος χρειάζεται; Υπάρχει συγκεκριμένη ώρα;
Θα πρέπει να θυμόμαστε πως ο χρόνος που ένα παιδί αφιερώνει στη μελέτη του δεν ‘λέει τίποτε’ για τον τρόπο και την προσπάθεια που καταβάλλει το παιδί κατά τη μελέτη.
«Η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς πολλοί γονείς, υποκινούμενοι από το δικό τους άγχος, θεωρούν πως αν ένα παιδί δεν διαβάσει πολύ στο σπίτι, δεν θα τα πάει καλά στο σχολείο», εξηγεί ο σχολικός σύμβουλος Χριστόδουλος Φανιόπουλος
Νομίζω πως το κλειδί για να "ρολάρει" ένα παιδί στην Πρώτη Δημοτικού είναι η δόμηση και η οργάνωση του χώρου.
Να οργανώσουμε το που θα διαβάζει ένα παιδί, ποιες ώρες και πως! Να δημιουργήσουμε ένα οπτικοποιημένο πρόγραμμα με τα καθημερινά του καθήκοντα και να ορίσουμε και συγκεκριμένα διαλείμματα. Επιπλέον να προσπαθούμε να μην διαβάσουμε σπαστά και να έχουμε όσο λιγότερα ερεθίσματα μπορούμε (Πχ: Κλειστή τηλεόραση, ησυχία κτλ). Τέλος διδάξετέ στα παιδιά πως μπορούν να διορθώνουν τις εργασίες του και να γίνουν ανεξάρτητα.
Να σημειωθεί εδώ πως είναι καλό να μην σβήνουμε τις προσπάθειες των παιδιών αλλά να συζητάμε μαζί τους πως βλέπουν τα ίδια την προσπάθεια τους.
Έρευνες έχουν δείξει πως ο χρόνος της μελέτης στην πρώτη σχολική ηλικία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει την μια ώρα. Βέβαια αυτό εξαρτάται και από τις εργασίες που θέτει ο εκπαιδευτικός της τάξης! Αν παρατηρηθεί, από πολλούς γονείς ότι το διάβασμα ξεπερνάει την μια ώρα είναι καλό να συζητηθεί με τον εκπαιδευτικό της τάξης.
Και ας μην ξεχνάτε εσείς δεν κάνετε ποτέ τις εργασίες του παιδιού, απλά το καθοδηγείτε και το κατευθύνετε με στόχο να αυτονομηθεί.
Τέλος το παιχνίδι συνεχίζει να είναι σημαντικό εργαλείο σε αυτήν την ηλικία και θα πρέπει όλοι που εμπλεκόμαστε στην εκπαίδευση, γονείς-εκπαιδευτικοί-ειδικοί να το σεβόμαστε!
Επιστρέφω με μια ερώτηση που απασχολεί πολλούς γονείς στην πρώτη σχολική ηλικία.
Άραγε πόσος χρόνος χρειάζεται; Υπάρχει συγκεκριμένη ώρα;
Θα πρέπει να θυμόμαστε πως ο χρόνος που ένα παιδί αφιερώνει στη μελέτη του δεν ‘λέει τίποτε’ για τον τρόπο και την προσπάθεια που καταβάλλει το παιδί κατά τη μελέτη.
«Η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς πολλοί γονείς, υποκινούμενοι από το δικό τους άγχος, θεωρούν πως αν ένα παιδί δεν διαβάσει πολύ στο σπίτι, δεν θα τα πάει καλά στο σχολείο», εξηγεί ο σχολικός σύμβουλος Χριστόδουλος Φανιόπουλος
Νομίζω πως το κλειδί για να "ρολάρει" ένα παιδί στην Πρώτη Δημοτικού είναι η δόμηση και η οργάνωση του χώρου.
Να οργανώσουμε το που θα διαβάζει ένα παιδί, ποιες ώρες και πως! Να δημιουργήσουμε ένα οπτικοποιημένο πρόγραμμα με τα καθημερινά του καθήκοντα και να ορίσουμε και συγκεκριμένα διαλείμματα. Επιπλέον να προσπαθούμε να μην διαβάσουμε σπαστά και να έχουμε όσο λιγότερα ερεθίσματα μπορούμε (Πχ: Κλειστή τηλεόραση, ησυχία κτλ). Τέλος διδάξετέ στα παιδιά πως μπορούν να διορθώνουν τις εργασίες του και να γίνουν ανεξάρτητα.
Να σημειωθεί εδώ πως είναι καλό να μην σβήνουμε τις προσπάθειες των παιδιών αλλά να συζητάμε μαζί τους πως βλέπουν τα ίδια την προσπάθεια τους.
Έρευνες έχουν δείξει πως ο χρόνος της μελέτης στην πρώτη σχολική ηλικία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει την μια ώρα. Βέβαια αυτό εξαρτάται και από τις εργασίες που θέτει ο εκπαιδευτικός της τάξης! Αν παρατηρηθεί, από πολλούς γονείς ότι το διάβασμα ξεπερνάει την μια ώρα είναι καλό να συζητηθεί με τον εκπαιδευτικό της τάξης.
Και ας μην ξεχνάτε εσείς δεν κάνετε ποτέ τις εργασίες του παιδιού, απλά το καθοδηγείτε και το κατευθύνετε με στόχο να αυτονομηθεί.
Τέλος το παιχνίδι συνεχίζει να είναι σημαντικό εργαλείο σε αυτήν την ηλικία και θα πρέπει όλοι που εμπλεκόμαστε στην εκπαίδευση, γονείς-εκπαιδευτικοί-ειδικοί να το σεβόμαστε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου