Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Σήμερα θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τον αναριθμητισμό και να τον συνδέσουμε με τις μαθησιακές δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά μας καθώς και με την οικονομική κρίση που μας ταλανίζει.
Ετυμολογικά ο αναριθμητισμός προέρχεται από το ανά+αριθμός. Σημαίνει ότι κατά την αναγραφή ενός αριθμού γίνεται εσφαλμένη μετάθεση των ψηφίων του τις περισσότερες φορές ακούσια.(πχ: Το 467 κάποιος να το γράφει 764 ή ακόμα 476. )Να σημειωθεί ότι πέρα από τα ψηφία των αριθμών μπορεί να γίνει και με ημερομηνίες η εσφαλμένη μετάθεση.(πχ: Η άλωση της Κωνσταντινούπολης έγινε το 1453 και κάποιος να τη γράψει 1354 ή 1435). Είναι ένας μαθηματικός όρος.
Πολλές φορές τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες. Το πρώτο βήμα που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να επισκεφτούν έναν οφθαλμιάτρο ώστε να αποκλείσουν παθήσεις που σχετίζονται με τα μάτια(μυωπία, πρεσβυωπία)
Στη συνέχεια οι γονείς μπορούν να κάνουν κάποιες διαδραστικές δραστηριότητες όπως:
Να δημιουργήσουν αριθμούς με περισσότερα από ένα ψηφίο με πλαστελίνη ή με μαγνητικά γράμματα
Να παίξουν συμβολικό παιχνίδι με τα παιδιά όπως: super market με ταμειακή μηχανή ή τηλέφωνο ώστε τα παιδιά να εξασκηθούν στη χρήση πολλαπλών ψηφιών
Να λένε στα παιδιά 1 ψηφίο τη φορά για να σχηματιστεί ο αριθμός
Να ενισχύουν τα παιδιά ότι μπορούν να τα καταφέρουν
Να έχουν την απαίτηση από τα παιδιά να θυμούνται μόνο τις πιο σημαντικές ημερομηνίες και όχι όλες
Να λύνουν sudokou και σταυρόλεξα για να ακονιστεί το μυαλό του παιδιού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου