Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσίαση: Το λεωφορείο της Ρόζας

Γράφει η Αγγελίνα Παπαθάνασιου
Το διαβάσαμε  στο thematofylakes.gr/
Τίτλος: Το λεωφορείο της Ρόζας
Συγγραφέας: Fabrizio Silei
Εκδόσεις: Κόκκινο
Εικονογράφηση: Maurizio A.C. Quarello
Μετάφραση: Δημήτρης Λυμπερόπουλος
Σελίδες: 44
Ά έκδοση: Οκτώβριος 2011
ISBN: 978-6960-9973-71-7
Ηλικία: 6-10
Το βιβλίο «Το λεωφορείο της Ρόζας» του συγγραφέα Fabrizio Silei, σε μετάφραση του Δημήτρη Λυμπερόπουλου και εικονογράφηση του Maurizio Quarello, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κόκκινο, με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας.
Αφηγείται την ιστορία της Αφροαμερικανίδας Ρόζας Πάρκς, η οποία την 1η Δεκεμβρίου του 1955 αρνήθηκε να παραχωρήσει τη θέση της στο λεωφορείο σε έναν λευκό άνδρα, με αποτέλεσμα να συλληφθεί. Έτσι ξεκίνησε ο αγώνας ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις στην Αμερική.
Ο αφηγητής της ιστορίας είναι ένας έγχρωμος άνδρας που βρισκόταν στο λεωφορείο μαζί με τη Ρόζα εκείνη την ημέρα του Δεκέμβρη και διηγείται το περιστατικό στον εγγονό  του.
Για την ιστορία  να αναφέρουμε ότι μετά την αποφυλάκιση της Ρόζας, στις 5 Δεκεμβρίου, αποφασίστηκε να διεξαχθεί μποϊκοτάζ στα λεωφορεία από τους έγχρωμους πολίτες που κράτησε περισσότερο από ένα χρόνο. Τον Νοέμβριο του 1956, το Ανώτατο Δικαστήριο των Η.Π.Α. κήρυξε αντισυνταγματικό τον νόμο για τον φυλετικό διαχωρισμό.
Περίληψη: Υπάρχει πάντα ένα λεωφορείο που περνάει στη ζωή καθενός από εμάς. Εσύ κράτα τα μάτια ανοιχτά: μην χάσεις το δικό σου.
Ντιτρόιτ, μουσείο Χένρυ Φορντ. Καθισμένος σε ένα παλαιό λεωφορείο, ένας παππούς διηγείται στον εγγονό του τους φυλετικούς διαχωρισμούς, στην Αμερική των νεανικών του χρόνων: Στα σχολεία, στα μπαρ, στα λεωφορεία.
Του διηγείται επίσης πώς, την 1η Δεκεμβρίου του 1955 στο Μοντργκόμερυ της Αλαμπάμα, μια γυναίκα, η Ρόζα Πάρκς, αρνήθηκε να δώσει τη θέση της στο λεωφορείο σε έναν Λευκό και ξεκίνησε έτσι το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων των Μαύρων στις ΗΠΑ.  Μια ιστορία που ο παππούς ξέρει από πρώτο χέρι: ήταν εκείνο το βράδυ στο ίδιο λεωφορείο, καθόταν δίπλα στη Ρόζα, αλλά δεν είχε το κουράγιο της.
Βιογραφικό: O Φαμπρίτσιο Σιλέι γεννήθηκε στη Φλωρεντία το 1967. Είναι συγγραφέας παιδικών και εφηβικών βιβλίων, καθώς και κοινωνιολόγος, ωστόσο ο ίδιος αυτοπροσδιορίζεται ως «ερευνητής μύθων και ανθρώπινων ιστοριών». Τα βιβλία του έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία στην Ιταλία κι έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες. Το 2014 τιμήθηκε με το βραβείο Άντερσεν καλύτερου συγγραφέα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου