Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ομάδες γονέων: Τι είναι-Τι προσφέρουν

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Σήμερα ένιωσα την ανάγκη να γράψω για τις ομάδες γονέων.

Πάμε λοιπόν να δούμε κάποια πράγματα


Τι είναι οι ομάδες γονέων;

Oι ομάδες γονέων είναι όταν συγκεντρώνονται γονείς και ανταλλάσσουν απόψεις μεταξύ τους για θέματα της καθημερινότητας τους που σχετίζονται με τη διαπαιδαγώγηση και τη θετική συμπεριφορά των παιδιών. Πχ: τα όρια, η σωστή επικοινωνία, η διατροφή, η σχολική επίδοση και η συμπεριφορά.

Οι ομάδες έχουν πολλά μέλη ή λίγα;

Οι ομάδες για να είναι αποτελεσματικές πρέπει να έχουν λίγα μέλη. Έως 12 μέλη είναι καλά!

Κάθε πότε γίνονται οι συναντήσεις;

Οι συναντήσεις συνήθως γίνονται ανά 15 μέρες και κρατάνε μιάμιση ώρα

Συντονίζουν οι ίδιοι οι γονείς την ομάδα;

Όχι δεν συντονίζουν οι ίδιοι οι γονείς την ομάδα. Την συντονίζει ένας ειδικός(ψυχολόγος-κοινωνικός λειτουργός και άλλες ειδικότητες). Να σημειώσω ότι ο συντονιστής θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένος σε διαχείριση ομάδας και να έχει τις απαραίτητες δεξιότητες συμβουλευτικής.

Η ομάδα έχει ψυχοθεραπευτικό χαρακτήρα;

Όχι!! Ο σκοπός της ομάδας είναι η ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών .
Η ενεργητική ακρόαση των συμμετεχόντων οδηγεί σε επεξεργασία διαφορετικών οπτικών γωνιών με

αποτέλεσμα ο γονιός να παίρνει ιδέες για να δοκιμάσει και νέα πράγματα που δεν είχε σκεφτεί.
Ο χαρακτήρας της ομάδας είναι βιωματικός και διαδραστικός.

Ποιος είναι ο σκοπός της ομάδας;

O κύριος σκοπός της ομάδας είναι μέσω της ανταλλαγής και το μοίρασμα που  υπάρχει ο γονιός να ενισχυθεί και να ανέβει η αυτοπεποίθηση του στον τόσο δύσκολο ρόλο του. Επιπλέον σκοπεύει στην πρόληψη δυσλειτουργικών συμπεριφορών γονιών-παιδιών.

Από που μπορώ να ενημερωθώ για τυχόν ομάδες που λειτουργούν στην περιοχή μου;

Μπορώ να ενημερωθώ από το υπουργείο παιδείας, από το σχολείο ή από το Δήμο μου. Συνήθως αυτές οι ομάδες είναι δωρεάν ή έχουν πολύ χαμηλό κόστος.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου