Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κυκλοφοριακή αγωγή στα παιδιά

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, καλησπέρα!!
Βρήκα λίγο χρόνο να γράψω  για ένα θέμα που το θεωρώ πολύ σημαντικό για τα παιδιά και είναι η κυκλοφοριακή αγωγή!

Θαρρώ πως θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία, ώστε τα παιδιά να εκπαιδεύονται στους κανόνες της κυκλοφοριακής αγωγής και κατά συνέπεια να τους σέβονται!

.Ας μην ξεχνάμε, πως αυτό σημαίνει ΠΡΟΛΗΨΗ, καθώς τα παιδιά καθόλα τη διάρκεια της ζωής του θα συμμετέχουν στο σύστημα κυκλοφοριακής αγωγής, σαν πεζοί, σαν οδηγοί ή σαν επιβάτες οχημάτων.

Τι είναι η κυκλοφοριακή αγωγή:

Είναι η  διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σύστημα κυκλοφορίας.

Μια διαπαιδαγώγηση που θα βοηθήσει τα παιδιά, να αναπτύξουν στην συνείδησή τους και τις σωστές συμπεριφορές, προκειμένου να κινηθούν υγιές στο παραπάνω σύστημα.

Επιπλέον, η διαπαιδαγώγηση αυτή θα πρέπει να εμπνεύσει και όχι απλώς να ενημερώσει, το σεβασμό προς τους κανόνες συμβίωσης.


Από πότε τα παιδιά θα πρέπει να εκπαιδεύονται στην κυκλοφοριακή αγωγή:

Τα παιδιά θα πρέπει να ξεκινάνε την εκπαίδευση από τη νηπιακή ηλικία καθώς τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία είναι σε θέση να απορροφούν πιο γρήγορα τις πληροφορίες και αρχίζουν να δημιουργούν εικόνες.

Το σχολείο θα πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και θα πρέπει να μεριμνήσει άμεσα για αυτό.
Επίσης, η οικογένεια είναι ένας σημαντικός φορέας όπου προωθεί την κυκλοφοριακή αγωγή.

Ο σκοπός της κυκλοφοριακής αγωγής είναι:

  • Σεβασμός και εκπαίδευση στους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής
  • Ενίσχυση και ανάληψη προσωπικής ευθύνης
  • Υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών της κυκλοφοριακής αγωγής και κατανόηση των αρνητικών συνεπειών αυτής.
  • Αναγνώριση της αναγκαιότητας των νόμων και κανόνων κυκλοφορίας
  • Ενεργητική εμπλοκή του μαθητή να συμμετέχει στο μέλλον στους σωστούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας
  • Αυτοεξυπηρέτηση και αυτονομία του μαθητή στις μετακινήσεις

Μέθοδοι οδικής κυκλοφορίας:

Το σημαντικό εδώ θα έλεγα είναι το παράδειγμα μας!! Δεν γίνεται να μιλάμε στα παιδιά για κυκλοφοριακή αγωγή και να βρίζουμε όταν οδηγάμε ή να περνάμε με κόκκινο γιατί βιαζόμαστε!!

Άλλα μέσα είναι:

  • Τα εξωτερικά προγράμματα, με βιωματικό τρόπο ώστε το παιδί να μαθαίνει βάση της εμπειρίας
  • Διαδραστικές διαδρομές με εμπόδια σε διαμορφωμένες αίθουσες
  • Πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής
  • Βιβλία 
  • Εκπαιδευτικά βίντεο 
  • Επιτραπέζια παιχνίδια
Επιτραπέζια παιχνίδια που βοηθάνε την οδική κυκλοφορία:

  • Κυκλοφοριακή Αγωγή,  Δεσύλλας
  • Big Σήματα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Από το σχολείο στο σπίτι, Δεσύλλας
  • Παζλ, οδικής κυκλοφορίας small foot

To πιο σημαντικό όμως είναι οι βόλτες με το ποδήλατο ή τα πόδια δείχνοντας στα παιδιά μας στους σωστούς οδικούς κανόνες κυκλοφορίας!

Η πρόληψη είναι το πιο σημαντικό!! Ας μην ξεχνάμε τέλος να είμαστε εμείς τα πρότυπα!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Οδηγίες για εκπαιδευτικούς όπου έχουν στην τάξη τους παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά με υγεία, αγάπη και όμορφες στιγμές με συνεργασία όλων μας. Σήμερα, σκέφτηκα να αναπτύξουμε ένα θέμα σχετικά με τους εκπαιδευτικούς και την αντιμετώπιση τους σε σχέση με τις  μαθησιακές δυσκολίες, καθώς η σχολική χρονιά ξεκινά. Πριν ξεκινήσουμε θα ήθελα να σημειώσω πως ο όρος μαθησιακές δυσκολίες είναι μια ομπρέλα π ου περιέχει ανομοιογενές διαταραχές με διαφορετικά χαρακτηριστικά.  Συνήθως π εριλαμβάνει παιδιά με νοητικές δυσκολίες, που εκδηλώνουν  γενικευμένες δυσκολίες μάθησης,   παιδιά με  συναισθηματικά ή συμπεριφοράς προβλήματα  τα οποία εμποδίζουν συνολικά τη μάθησή τους, παιδιά με κανονικές ή αυξημένες νοητικές ικανότητες, που έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή ή στη λογικομαθηματική σκέψη ή ακόμα και παιδιά που έχουν μια μαθησιακή δυσκολία όπου η εμφάνισή  της γίνεται σαν αποτέλεσμα μιας άλλης διαταραχή όπως αυτισμός, διαταραχή ελλειμμα