Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Eπιστροφή στα θρανία: Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τους έφηβους

Γράφει η Ειρήνη Παπαδόπουλου


Καλησπέρα, καλησπέρα

Ελπίζω να είστε όλοι καλά!!

Σκεφτόμουν εχτές πως μπορεί να νιώθει μια μερίδα μαθητών που επιστρέφει και πάλι στα θρανία ύστερα από δυο μήνες σχεδόν απουσίας και πως μπορούμε να βοηθήσουμε εμείς οι "σημαντικοί άλλοι".

Νομίζω πως αυτό που επιβάλλεται να κάνουμε είναι σε πρώτη φάση η ενεργητική ακρόαση των παιδιών μας, αλλά αλήθεια τι είναι αυτό;

Ενεργητική ακρόαση έχουμε όταν ακούμε το συνομιλητή μας συγκεντρωμένα, χωρίς να τον διακόπτουμε και να τον κρίνουμε. Εστιάζουμε σε αυτόν με όλο μας το "είναι" και παρατηρούμε ακόμα και τη γλώσσα του σώματός του, εννοείτε απερίσπαστοι από κινητά η τηλέφωνα. Προσπαθούμε να διατηρούμε τη βλεμματική επαφή και να συμμετέχουμε στη συζήτηση με την γλώσσα του σώματος (νεύματα, κούνημα του κεφάλι προς τα μπρος). Επιπρόσθετα μπορούμε να κάνουμε διευκρινιστικές ερωτήσεις για να κατανοήσουμε καλύτερα το συνομιλητή μας. Η ενεργητική ακρόαση προσφέρει αποδοχή, εμπιστοσύνη.

Άρα προσωπική μου άποψη είναι ότι οι έφηβοι αυτό που θέλουν σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι να τους ακούσουμε και να αισθανθούμε αυτά που νιώθουν χωρίς χλευασμό. Είναι απόλυτα φυσιολογικά σκέψεις που έχουν να κάνουν με τον φόβο αλλά και την ανυπομονησία της επιστροφής στην καθημερινότητα. Προσπαθούμε να ακούσουμε πρώτα τα παιδιά και ύστερα να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε σαν οικογένεια.

Ένα άλλο σημαντικό κομμάτι είναι η πληροφόρηση, τα παιδιά συνέχεια ακούν και βλέπουν διάφορα. Προσπαθήστε να κάνετε συζητήσεις μαζί τους,΄ίσως προς στο τέλος της ημέρας για να φιλτράρετε όλο αυτόν τον όγκο. Επιτρέψτε στα παιδιά να σας εκφράσουν ανοιχτές απορίες. Σκεφτείτε πόσο ασφάλεια θα νιώσουν μετά από αυτή τη συζήτηση.

Στη συνέχεια ενημερώστε τα παιδιά για τα μέτρα υγιεινής και τη χρησιμότητα τους. Ίσως σκέφτομαι πως θα ήταν καλό να κάνετε και κάποιες βόλτες σε εξωτερικούς χώρους για να δείτε πως   τα παιδιά ανταπεξέρχονται με την νέα καθημερινότητα και να συζητάτε μαζί τους για αυτά τα νέα δεδομένα.
Για τους φίλους μας στο φάσμα του αυτισμού της Δευτερόβαθμιας εκπαίδευσης νομίζω θα βοήθαγε τα μέτρα υγιεινής να οπτικοποιηθούν ή να γίνουν μια κοινωνική ιστορία.

Tέλος αλλά σημαντικό είναι αυτές τις δυο εβδομάδες να υπάρχει μια επιστροφή στη ρουτίνα με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα περιέχει πρωινό ξύπνημα, δραστηριότητες, ώρες μελέτης, ώρες ελεύθερου χρόνου και ώρες ύπνου. ( Μην νομίζετε και εγώ την τελευταία βδομάδα ξυπνητήρι χρησιμοποιώ για να είμαι όσο μπορώ πιο έτοιμη)


Θα πρέπει να θυμόμαστε τέλος, πως κάθε οικογένεια έχει τις δικές της ανάγκες, είναι μοναδική και θα επιλέξει να κάνει το καλύτερο για το παιδί της που μόνο αυτή γνωρίζει!
Ελπίζω να μην μπούμε σε ένα " πόλεμο" γιατί έστειλες το παιδί σου σχολείο ή γιατί δεν το έστειλες. Ας σεβαστούμε ο ένας τον άλλον και με αυτό θα κλείσω!!

Καλή συνέχεια!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου