Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Καλησπέρα καλησπέρα, ελπίζω να είστε καλά και να έχετε όμορφες στιγμές στην καθημερινότητα σας.
Με αφορμή πως ο Οκτώβριος είναι μήνας αφιερωμένος στη δυσλεξία, σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο σχετικά με τους μύθους που επικρατούν για αυτήν.
Η δυσλεξία με απλά λόγια είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία όπου αντανακλά κυρίως στην ορθογραφία, στην ανάγνωση και στο γραπτό λόγο.
Ας ξεκινήσουμε να καταρρίπτουμε κάποιους μύθους σχετικά με την δυσλεξία:
Η δυσλεξία επηρεάζει πάντα τον προφορικό λόγο
Αρκετές φορές η δυσλεξία μπορεί να επηρεάσει τον προφορικό λόγο αλλά δεν συμβαίνει πάντα. Κάποιες φορές ίσως οι δυσκολίες στον προφορικό λόγο να είναι σημάδι πως κάτι ξεκινάει, αλλά πάλι χρειάζεται να γίνει ενδελεχώς διερεύνηση.
Ξεπερνιέται στην ενήλικη ζωή
Η δυσλεξία είναι μια εγγενής διαταραχή, η οποία υπάρχει πάντα στο άτομο, ωστόσο με την κατάλληλη υποστήριξη και με την ωρίμανση του ατόμου, σαφώς μπορεί να βελτιωθεί. Επίσης ένα άτομο στην ενήλικη ζωή μπορεί να καταφέρει πολλά πράγματα, έχοντας δυσλεξία, δεν θεωρείται αποτρεπτικός παράγοντας για να δημιουργήσεις μια ζωή έτσι όπως την θέλεις!!!!
Όλα τα παιδιά που έχουν δυσλεξία είναι αριστερόχειρες
Σαφέστατα όχι, όπως κάποια παιδιά που είναι δεξιόχειρες έχουν δυσλεξία, αντίστοιχα και κάποια παιδιά που είναι αριστερόχειρα μπορεί να έχουν δυσλεξία.
Κάθε παιδί που δυσκολεύεται στην αρχή της σχολικής του ζωής έχει δυσλεξία
Οι μαθησιακές δυσκολίες ταξινομούνται σε πολλά είδη, δεν υπάρχει μόνο η δυσλεξία. Ένα παιδί λοιπόν στην αρχή της σχολικής του ζωής μπορεί να δυσκολεύεται γιατί έχει κάποια άλλη είδους δυσκολία ή ακόμα μπορεί να μην έχει και τίποτα, απλά να μην έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της σχολικής ζωής. Η δυσλεξία σαν διάγνωση είναι καλό να μπαίνει μετά την τρίτη δημοτικού όπου οι μαθητές έχουν έρθει σε επαφή με όλα τα μαθήματα. (θεωρητικά, προφορικά, πρακτικά)
Τα παιδιά με δυσλεξία έχουν χαμηλό νοητικό
Τα παιδιά για να διαγνωστούν με δυσλεξία, έχουν φυσιολογικό νοητικό. Συνήθως πρόκειται για παιδιά που μαθαίνουν με έναν διαφορετικό τρόπο.
Όλα τα παιδιά που μπερδεύουν 3 με ε έχουν δυσλεξία
Σίγουρα μπορεί κάποια παιδιά που μπερδεύουν τα παραπάνω να έχουν κάποια δυσλεξία, αλλά όχι όλα.... Όπως είπαμε και παραπάνω υπάρχουν διάφορες δυσκολίες που μπορεί να έχουν παρόμοια συμπτώματα χωρίς να είναι δυσλεξία. Επίσης πολλά παιδιά μπορεί να μην μπερδεύουν τα παραπάνω, αλλά τελικά να έχουν δυσλεξία.
Το παιδί μου έχει δυσλεξία και είναι τεμπέλης
Τα παιδιά έχοντας δυσλεξία βιώνουν αισθήματα ματαίωσης, απογοήτευσης, απομόνωσης και όλα αυτά πολλές φορές έχουν ως αποτέλεσμα κάποιες φορές να αποσύρονται χωρίς να το θέλουν. Θα πρέπει να θυμόμαστε πως ένα παιδί με δυσλεξία χρειάζεται θέσπιση ρεαλιστικών στόχων, ενθάρρυνση και επιβράβευση. Είναι καλό να αποφεύγονται οι ταμπέλες τόσο από γονείς όσο και από εκπαιδευτικούς καθώς υπάρχει φόβος ένα παιδί να αφομοιώσει την παραπάνω ταμπέλα και να πράττει τελικά ως τεμπέλης ενώ δεν είναι.
Οι γονείς φταίνε για τη δυσλεξία
Σαφέστατα όχι, ένα παιδί γεννιέται με δυσλεξία, ο γονιός δεν έχει ευθύνη πουθενά!!! Χρειάζεται απενοχοποιήση και φροντίδα και ως προς τον δικό σας εαυτό ώστε να βοηθήσετε αποτελεσματικά ένα παιδί. Ας μην ξεχνάμε πως όταν οι γονείς είναι καλά είναι και τα παιδιά. Να σημειωθεί πως τα αίτια της δυσλεξίας ακόμα ερευνώνται.
Η γνωμάτευση της δυσλεξίας είναι εύκολη διαδικασία
Η γνωμάτευση της δυσλεξίας απαιτεί εμπειρία, εξειδίκευση και μεγάλη προσοχή και γι' αυτό θα πρέπει να γίνεται από ομάδα ειδικών που θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικό, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, οφθαλμίατρο και άλλες ειδικότητες. Άρα από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε πως μια μόνο ειδικότητα δεν μπορεί να βάλει την ταμπέλα της δυσλεξίας.
Τα παιδιά με δυσλεξία δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα μαθηματικά
Πολλές φορές τα παιδιά με δυσλεξία θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες στα μαθηματικά σε ότι απαιτεί μνήμη πχ προπαίδεια ή στην κατανόηση μαθηματικών προβλημάτων αφού για να κατανοήσεις κάτι που διαβάζεις πρέπει να έχεις κατακτήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης, ωστόσο επειδή όπως είπαμε παραπάνω τα παιδιά αυτά έχουν φυσιολογικό νοητικό η λογικομαθητική σκέψη τους είναι σε αναπτυγμένο επίπεδο τις περισσότερες φορές.
Ας θυμόμαστε πως κάθε παιδί είναι μοναδικό, διαφορετικό με τις δικές του ανησυχίες και όνειρα. Ας είμαστε εμείς εκεί να αποδεχόμαστε τα παιδιά και να τα ενθαρρύνουμε ώστε να βρούνε τον δρόμο τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου