Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιδικές ανησυχίες με την επιστροφή στο σχολείο


                                                                                                                                       

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλημέρα σε όλους, ελπίζω να είστε καλά!! 

Σήμερα μετά από πολύ καιρό αποφάσισα να γράψω και σκέφτηκα να ξεκινήσω με τις ανησυχίες των παιδιών κατά την επιστροφή τους στο σχολείο.

Εδώ θέλω να επισημάνω πως οι ανησυχίες σίγουρα διαφέρουν ανά ηλικία. Πχ: ένα  παιδί που φέτος πηγαίνει πρώτη φορά σχολείο μπορεί να ανησυχεί για το αν θα μπορεί να προσανατολιστεί μέσα στο  χώρο ή να έχει άγχος αποχωρισμού, ενώ ένα μεγαλύτερο παιδί μπορεί να ανησυχεί για το αν ο δάσκαλός τους θα είναι καλός και οι φίλοι του θα τον θέλουν και φέτος στην παρέα.

Να σημειωθεί ότι τα παιδιά ήδη ξεκινάνε με έντονες ανησυχίες εξαιτίας της πανδημίας που έχει αλλάξει την καθημερινότητα όλων μας  εδώ και δύο χρόνια. 

Τι μπορούμε να κάνουμε για να απαλύνουμε τις ανησυχίες των παιδιών:

  • Το πρώτο βήμα είναι όταν βλέπουμε τα παιδιά αγχωμένα ή στεναχωρημένα  να ρωτήσουμε τα παιδιά εάν τους ανησυχεί κάτι και τι είναι αυτό
  • Το δεύτερο  βήμα είναι να κάνουμε ενεργητική ακρόαση και να ακούσουμε τα παιδιά χωρίς να τα διακόψουμε. Είναι σημαντικό να τονίσω πως όταν αποφασίσουμε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση με το παιδί θα πρέπει να δώσουμε όλο τον χρόνο μας στο παιδί, χωρίς παράλληλα να κάνουμε κάτι άλλο ή να βιαζόμαστε.
  • Το τρίτο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα του παιδιού για τις ανησυχίες που έχει και να μην πούμε απλά ένα όλα θα πάνε καλά, μην ανησυχείς και να σταματήσουμε την κουβέντα.
  • Το τέταρτο βήμα είναι να οργανώσουμε ένα σχέδιο δράσης με τα παιδιά σε αντιμετώπιση πιθανών δυσκολίων. Να τους δώσουμε ιδέες τι θα μπορούσαν να κάνουν την επόμενη φορά που θα δυσκολευτούν. Προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στα παιδιά εμπιστοσύνη και μαζί να  σκεφτούμε άλλες δύσκολες καταστάσεις που το παιδί έχει περάσει παλιότερα και τα έχει καταφέρει!

Να θυμάστε πως είναι πολύ σημαντικό καθόλα τη διάρκεια του σχολικού έτους και όσο αυτό είναι εφικτό με τις συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας να υπάρχει μια ρουτίνα στο καθημερινό του πρόγραμμα, καθώς αυτό δείχνει πως προσφέρει στα παιδιά ασφάλεια.

Τέλος είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να μην μεταφέρουμε τις δικές μας ανησυχίες στα παιδιά!!

Να έχετε όλοι μια καλή σχολική χρονιά, δίχως απρόοπτα, με ηρεμία και αγάπη!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου