Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Καλημέρα σε όλους, ελπίζω να είστε καλά!!
Σήμερα μετά από πολύ καιρό αποφάσισα να γράψω και σκέφτηκα να ξεκινήσω με τις ανησυχίες των παιδιών κατά την επιστροφή τους στο σχολείο.
Εδώ θέλω να επισημάνω πως οι ανησυχίες σίγουρα διαφέρουν ανά ηλικία. Πχ: ένα παιδί που φέτος πηγαίνει πρώτη φορά σχολείο μπορεί να ανησυχεί για το αν θα μπορεί να προσανατολιστεί μέσα στο χώρο ή να έχει άγχος αποχωρισμού, ενώ ένα μεγαλύτερο παιδί μπορεί να ανησυχεί για το αν ο δάσκαλός τους θα είναι καλός και οι φίλοι του θα τον θέλουν και φέτος στην παρέα.
Να σημειωθεί ότι τα παιδιά ήδη ξεκινάνε με έντονες ανησυχίες εξαιτίας της πανδημίας που έχει αλλάξει την καθημερινότητα όλων μας εδώ και δύο χρόνια.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να απαλύνουμε τις ανησυχίες των παιδιών:
- Το πρώτο βήμα είναι όταν βλέπουμε τα παιδιά αγχωμένα ή στεναχωρημένα να ρωτήσουμε τα παιδιά εάν τους ανησυχεί κάτι και τι είναι αυτό
- Το δεύτερο βήμα είναι να κάνουμε ενεργητική ακρόαση και να ακούσουμε τα παιδιά χωρίς να τα διακόψουμε. Είναι σημαντικό να τονίσω πως όταν αποφασίσουμε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση με το παιδί θα πρέπει να δώσουμε όλο τον χρόνο μας στο παιδί, χωρίς παράλληλα να κάνουμε κάτι άλλο ή να βιαζόμαστε.
- Το τρίτο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα του παιδιού για τις ανησυχίες που έχει και να μην πούμε απλά ένα όλα θα πάνε καλά, μην ανησυχείς και να σταματήσουμε την κουβέντα.
- Το τέταρτο βήμα είναι να οργανώσουμε ένα σχέδιο δράσης με τα παιδιά σε αντιμετώπιση πιθανών δυσκολίων. Να τους δώσουμε ιδέες τι θα μπορούσαν να κάνουν την επόμενη φορά που θα δυσκολευτούν. Προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στα παιδιά εμπιστοσύνη και μαζί να σκεφτούμε άλλες δύσκολες καταστάσεις που το παιδί έχει περάσει παλιότερα και τα έχει καταφέρει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου