Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2025

Πως μπορεί να υπάρχει εποικοδομητική συνεργασία ανάμεσα σε σχολείο και οικογένεια;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Η συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέα είναι πολύ σημαντική.

Πως μπορεί να διευκολυνθεί αυτή η επικοινωνία;

1. Ανοιχτή και ειλικρινής επικοινωνία

  • Να επικοινωνεί τακτικά, όχι μόνο όταν υπάρχει πρόβλημα.

  • Να ενημερώνει τον εκπαιδευτικό για αλλαγές ή δυσκολίες στο σπίτι που μπορεί να επηρεάζουν το παιδί.

  • Να ακούει με προσοχή όσα λέει ο δάσκαλος, χωρίς να παίρνει αμυντική στάση.

2. Κοινός στόχος: το καλό του παιδιού

  • Και οι δύο πλευρές πρέπει να θυμούνται ότι έχουν τον ίδιο σκοπό — την πρόοδο και ευτυχία του παιδιού.

  • Αν υπάρξει διαφωνία, να τη συζητούν με ηρεμία και σεβασμό, όχι μπροστά στο παιδί.

3. Ενίσχυση της συνέπειας

  • Οι κανόνες του σχολείου και του σπιτιού πρέπει να συμβαδίζουν (π.χ. υπευθυνότητα, σεβασμός, προσπάθεια).

  • Αν ο δάσκαλος ζητά κάτι συγκεκριμένο (π.χ. ανάγνωση στο σπίτι, συμπεριφορά), ο γονιός να το υποστηρίζει.

4. Εμπιστοσύνη και σεβασμός ρόλων

  • Ο εκπαιδευτικός είναι ο ειδικός στο παιδαγωγικό κομμάτι, ο γονιός στο παιδί του.

  • Ο ένας χρειάζεται τον άλλον: όταν υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός, το παιδί νιώθει ασφάλεια.

5. Συμμετοχή στις δράσεις του σχολείου

  • Παρουσίες σε ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συναντήσεις γονέων.

  • Εθελοντισμός ή βοήθεια σε σχολικές δραστηριότητες — δείχνει στο παιδί ότι το σχολείο έχει αξία.

6. Ενίσχυση θετικών συμπεριφορών

  • Όταν ο εκπαιδευτικός μιλήσει για κάτι καλό που έκανε το παιδί, ο γονιός να το αναγνωρίσει στο σπίτι.

  • Έτσι ενισχύεται η αυτοπεποίθηση και η σχέση όλων.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γιατί είναι σημαντική η ανάγνωση των βιβλίων;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Η λογοτεχνία δεν είναι απλώς μια δραστηριότητα για “να περνάει η ώρα”· είναι πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης του...