Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαδραστικές ασκήσεις διάκρισης ουσιαστικού-ρήματος


Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια του ουσιαστικού και του ρήματος;
Υπάρχουν διαδραστικά παιχνίδια που μπορούμε να παίξουμε με τα παιδιά για να κατανοήσουν τις δύο έννοιες;

Aρχικά, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μνημονικά ίχνη στο παιδί με τις παρακάτω οδηγίες:

Ρήμα:Είναι η λέξη που μας δείχνει, ότι κάτι κάνει.

Ουσιαστικό: Είναι η λέξη που δηλώνει, όνομα-ζώο-πράγμα-φυτό.

Στη συνέχεια προσθέτουμε ότι το ρήμα παίρνει μπροστά τα πρόσωπα (Εγώ, εσύ, αυτός κτλ) και το ουσιαστικό τα άρθρα (ο-η-το)

Κάποια διαδραστικά κόλπα για τη διάκριση ρήματος-ουσιαστικού είναι τα εξής:

-Βάλτε στο παιδί να ζωγραφίσει τι κάνει μέσα στη μέρα του, ώστε να κατανοήσει την έννοια του ρήματος.

-Δώστε το παιδί την ευκαιρία να μυρίσει, να γευτεί, να πιάσει, να δει, να ακούσει αντικείμενα, ώστε να αντιληφθεί βιωματικά την έννοια του ουσιαστικού.

-Φουσκώστε δύο χρωματιστά μπαλόνια και με χρωματιστούς μαρκαδόρους, γράψτε  μαζί με το παιδί στο  ένα ρήματα και στο άλλο ουσιαστικά. Αντίστοιχα, αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει είτε με βαζάκια ή μπουκαλάκια.

-Παίξτε παιχνίδια όπως: Όνομα,ζώο, φυτό ή κρεμάλα

-Εξασκηθείτε στον υπολογιστή, με διάφορες ασκήσεις διάκρισης.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε, ότι μας ενδιαφέρει τα παιδιά να κατανοήσουν πρώτα την έννοια της λέξης και ύστερα τον ορισμό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Λεξιλογίο: Τι Είναι-Τρόποι Ενίσχυσης

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Τι είναι το λεξιλόγιο: Λεξιλόγιο είναι το σύνολο των λέξεων που χρησιμοποιεί κάποιος Το λεξιλόγιο χωρίζεται σε εκφραστικό λεξιλόγιο και σε αντιληπτικό λεξιλόγιο. Το εκφραστικό/ παραγωγικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που παράγουμε Το αντιληπτικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που μπορούμε να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το λεξιλόγιο του παιδιού: Κάποιοι ενδεικτικοί παράγοντες είναι: Το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον  Το σχολικό περιβάλλον Η ιδιοσυγκρασία  Έρευνες έχουν δείξει ότι τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο από τα αγόρια. Πόσες λέξεις πρέπει να λέει το παιδί ανά ηλικία: 7-12 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 1-3 λέξεις 13-18 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 3-25 λέξεις 19-24 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 50-100                       Έχει ένα αντιληπτικό λεξιλόγιο πάνω από 300 λέξεις 2-3 ετών: Έχει ένα εκφραστι